• سه‌شنبه / ۳ دی ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: ورزش بانوان
  • کد خبر: 92100300935

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان: لیگ متمرکز تاثیرگذار نیست

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان: لیگ متمرکز تاثیرگذار نیست

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان در رده نوجوانان و جوانان معتقد است،‌ برگزاری لیگ در طول 6 روز هیچ تاثیری برای بانوان نخواهد داشت مگر آنکه بخواهیم بگوییم "کاچی به از هیچی" است!

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان در رده نوجوانان و جوانان معتقد است،‌ برگزاری لیگ در طول 6 روز هیچ تاثیری برای بانوان نخواهد داشت مگر آنکه بخواهیم بگوییم "کاچی به از هیچی" است!

ویدا عبدی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برگزاری لیگ پینگ‌پنگ بانوان به صورت متمرکز گفت: سوال من این است که لیگ متمرکز یعنی چه و چه مفهوم و معنایی می‌تواند داشته باشد؟! در حالی که یک لیگ به این منظور برگزار می‌شود که بانوان هر هفته به شهرهای مختلف بروند و با شرایط آب و هوایی متفاوت آشنا شوند چون این موضوع در پینگ‌پنگ بسیار مهم است. اینکه لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود برای آن‌ است که بازیکنان با فشار سفر آشنا شوند و هر هفته در تمرین باشند تا برای مسابقه‌های مختلف آمادگی‌شان حفظ شود.

عبدی با بیان این که متاسفانه چون از بانوان مانند مردان حمایت نمی‌شود کمبودهای بسیاری در بخش پینگ‌پنگ بانوان وجود دارد، اضافه کرد: من حدود 15 سال عضو تیم ملی بودم و آن سال‌ها مسابقه‌های قهرمانی کشور برگزار می‌شد حتی در این مسابقات به بازیکنان ساک کامل لباس، رویه راکت و... داده می‌شد اما حالا خبری از این چیزها نیست و مسابقه‌های قهرمانی کشور هم برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های بانوان به شکل اُپن و انفرادی است، گفت: برای این مسابقه‌ها تمام هزینه‌ها با خانواده‌هاست و تنها خوابگاه از سوی فدراسیون به بازیکن داده می‌شود. حتی پدر و مادری که بچه خود را از شهر دیگری برای این رقابت‌ها آورد، هیچ جایی برای ماندن ندارد. از سوی دیگر بازیکنان روح تیمی درمسابقات را ندارند. چون تجربه حضور در مسابقه‌های تیمی را نداشته اند.

عبدی با انتقاد از ارنج بازی‌های لیگ گفت: حتی لیگ بانوان با ارنج استاندارد برگزار نمی‌شود به طور مثال در لیگ نوجوانان و جوانان مسابقه‌ها به شکل دو مسابقه انفرادی و یک مسابقه تیمی (روش کوربیون) برگزار شد در حالی که لیگ باید 4 مسابقه انفرادی و دو مسابقه تیمی داشته باشد اما نگاه کنید که لیگ امسال با چه ارنجی برگزار شد؟!

وی خاطرنشان کرد: یک بازیکن نوجوانان در بهترین شرایط 200 هزار تومان از باشگاه خود می‌گیرد در حالی که هزینه یک رویه راکت 250 هزار تومان است و دختران ما در بهترین شرایطی در رده بزرگسالان 2 تا سه میلیون می‌گیرند اما قرارداد پسران چندین برابر این رقم‌هاست. چرا باید بازیکنان ما به خاطر موضوعات مالی به لیگ عراق بروند؟!

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ نوجوانان و جوانان با تاکید بر این که لیگ برای تمرین منظم بازیکنان است گفت: حتی اگر بازیکنی خانواده پینگ‌پنگی داشته باشد و پدر یا برادرش ساعت‌ها با او تمرین کنند باز هم نمی‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد چون آن بازیکن تنها با یک روش تمرین آشنا می‌شود و با دست‌های مختلف روبه‌رو نمی‌شود حتی در شرایط استرسی مسابقه قرار نمی‌گیرد. متاسفانه در حال حاضر بازیکنان ما از پینگ‌پنگ‌بازان بسیار ضعیف شکست می‌خورند در حالی که از نظر تکنیکی هیچ چیزی کم ندارند اما چون در شرایط مسابقه قرار نگرفته‌اند دچار استرس می‌شوند و نتیجه را واگذار می‌کنند.

وی با تاکید بر مشکلات موجود در عرصه ورزش بانوان خاطرنشان کرد: زمانی که مسابقه‌های مختلف برون مرزی یا حتی جشنواره‌های داخلی برای بانوان برگزار نمی‌شود حداقل لیگ را درست برگزار کنند چنین مسابقه‌هایی به بازیکنان روحیه می‌دهد. لیگ باید به صورت غیر متمرکز برگزار شود و قرارداد بازیکنان هم در حد معمول باشد. ما چندین بار از مسئولان فدراسیون خواسته‌ایم که از مربیان تیم ملی بانوان نظرخواهی کنند اما هیچ گاه این اتفاق نیفتاده است.

عبدی گفت: تصمیمات درباره بانوان در کمیته فنی گرفته می‌شود که بیشتر اعضای آن مرد هستند و تنها یک زن در این جلسه حضور دارد این درحالی است که ما در پشت درهای بسته تمرین می‌کنیم و آقایان از وضعیت تمرین و مشکلات ما باخبر نیستند!

وی اضافه کرد: متاسفانه وضعیت به شکلی است که وقتی با مادران بازیکنان صحبت می‌کنیم می‌گویند امیدواریم این ورزش از سر فرزندان‌مان بیفتد. این جمله خانواده‌های ماست که جای تاسف دارد چرا باید شرایط آنقدر سخت باشد که خانواده‌ها چنین صحبت‌هایی را عنوان کنند. می‌گویند اگر بانوان وضعیت خوبی ندارند برای آن است که نتیجه چندانی نگرفته‌اند سوال این است که آقایان چه کار کرده‌اند؟ مردان ما در بخش جوانان و نوجوانان نهم آسیا شدند و دختران دهم، پس تفاوت چندانی وجود ندارد.

سرمربی تیم ملی پینگ پنگ نوجوانان و جوانان در عین حال تصریح کرد: البته ما این کمبودها را تنها از فدراسیون نمی‌بینیم و برخی مسائل به وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بازمی‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha