• پنجشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92092819628

/هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی/

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش:جهت پرورش نوگلان حسینی به اتاق فکر نیازمندیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با یک برنامه‌ریزی منسجم باید نسبت به پرورش دانش‌آموزان مداح بیندیشیم و برای 50 سال آینده آنان باید برنامه داشته باشیم، افزود: جهت پرورش نوگلان حسینی به یک اتاق فکر نیازمندیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با یک برنامه‌ریزی منسجم باید نسبت به پرورش دانش‌آموزان مداح بیندیشیم و برای 50 سال آینده آنان باید برنامه داشته باشیم، افزود: جهت پرورش نوگلان حسینی به یک اتاق فکر نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمیدرضا کفاش در هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی که صبح امروز(پنجشنبه) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با بیان اینکه رمز جاودانگی تاریخ کربلا دارای عناصر مختلفی است افزود: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم که وقایعی چون جنگ‌های جهانی و بسیاری از حرکت‌های مختلف در سطح جهان،‌ کشته‌ها و رخدادهای مختلفی را شامل بوده است ولی از آن میان این کربلا با کشته‌های اندک آن است که در تاریخ تأثیر بسیار زیادی برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به ویژه آن مواردی که در ذکر مصایب امام حسین(ع) و یاران و خانواده ایشان برگزار می‌شود مانند درختی پرثمر است که در طول تاریخ باعث تأثیرگذاری بسیاری شده است، گفت: اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که درخت پرثمر در صورت غفلت آفات بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا باید بدانیم که چکار کنیم که آفات این درخت پرثمر را از پای درنیاورد و این وظیفه مربیان و معلمان است که در این زمینه اطلاع یافته و به درستی عمل کنند.

کفاش با تقدیر از مسئولان فرهنگسرای اندیشه به دلیل اقدام به انجام برنامه‌های فرهنگی در محیط‌ آموزش و پرورش افزود: امروز هر دستگاهی که به این فکر رسیده که برای رسیدن به نتیجه باید در عرصه آموزش و پرورش وارد شود به خوبی ‌می‌داند که کار در این عرصه جواب می‌دهد زیرا که انسان در تراز جمهوری اسلامی ایران در آموزش و پرورش ساخته می‌شود.

وی گفت: یکی از مواردی که باید مربیان مداحان دانش‌آموز به آن توجه داشته باشند این است که کتابی چون حماسه حسینی باید برای آنان تدریس شده و پس از آن نیز آزمونی مبتنی بر آن از دانش‌آموزان گرفته شود و در ادامه نیز با مبانی تحریف در عاشورا آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نوگلان حسینی باید بدانند که دوستی امام حسین(ع) بدون گوش سپاری و عمل به فرمایشات ایشان امکان‌پذیر نیست.

کفاش با بیان اینکه در عرصه تربیت مداحان دانش‌آموز باید از استادانی که آینده را می‌بینند استفاده کرد و ما در این زمینه جهت ‌برنامه‌ریزی برای چگونگی شکوفایی و پرورش این افراد به یک اتاق فکر نیازمندیم تا پاسخگوی پرسش‌های مطرح در این عرصه نیز باشد و در این محیط نیازمند یک روانشناس خبره مسلمان و مؤمن هستیم.

وی با بیان اینکه یک مداح در کشور ما نباید از مسجد و علما فاصله بگیرد، ادامه داد: در گذشته مداحان اهل بیت(ع) مجالس عزاداری امام حسین(ع) را جهت استفاده از سخنرانان آماده می‌کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین علما و روحانیون نیز باید مداحان را تحت حمایت خود قرار دهند.

کفاش خاطر نشان کرد: برگزاری آیینی جهت گزینش مداحان اهل بیت(ع) با دیگر مسابقات تفاوت زیادی دارد زیرا به دلیل فراگیری عشق اهل بیت(ع) همه علاقمند هستند که در این مسیر وارد شوند.بنابراین این جریان باید بر مبنای تشخیص، ملاک‌ و معیار شکل بگیرد و نه به معنای مراجعه افراد و به گونه‌ای در این عرصه باید عمل شود که تا 50 سال آینده نوگلان حسینی رصد شده و در آینده مشخص شود که این افراد به چه مسیری رفته و سرانجام‌ چه شدند.

وی اظهار کرد: میزان بالای کیفیت و خلوصی که در کار شهدای کربلا بود باعث شد که آنان قرن‌ها در تاریخ ماندگار باشند، بنابراین ما همواره باید اسیر کیفیت و محتوا بوده و اسیر عدد و رقم نشویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه خطاب به مداحان نوجوان حاضر در این مراسم، گفت: آثاری که خود خوانده و دیده‌اید را بیان کنید و تلاش کنید که منابع مناسبی را در این زمینه در اختیار بگیرید.

کفاش با بیان این مثال که انبارها باید پر باشند تا ویترین‌ها جلوه مناسبی داشته باشند، اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش باید در عرصه تعلیم و پروش نوجوانان در زمینه آشنایی با واقعه کربلا آنچنان به درستی عمل کنیم که در مراسمی چون تجلیل از نوگلان حسینی شاهد افرادی هرچه بهتر و برتر باشیم.

وی ادامه داد: در مسیر انتخاب مسیر نوکری اهل بیت(ع) باید انتخاب کودکان و نوجوانان جهت پیمودن این مسیر براساس دل آنان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه به شکلی بسیار عالی و کیفی از تحرکاتی چون تجلیل از نوگلان حسینی استقبال خواهد کرد.

کفاش اظهار کرد: کاری که ما انجام می‌دهیم باید در آن عقلانیت وجود داشته باشد، بنابراین مشارکت خود را در برگزاری آیین تجلیل از نوگلان حسینی قوی‌تر از گذشته ادامه می‌دهیم و باید بدانیم که تعطیلی در اینگونه برنامه‌ها به نفع هیچکسی نیست و آموزش و پرورش به این مشارکت خود افتخار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha