• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92092416589
  • منبع : نمایندگی سمنان

وجود 450 هکتار بافت فرسوده در شهر سمنان

وجود 450 هکتار بافت فرسوده در شهر سمنان

ایسنا/سمنان فرماندار سمنان از وجود 450 هکتار بافت فرسوده در سطح شهر سمنان خبر داد و گفت: بیش از 43 هکتار از این بافت، دربرگیرنده بافت‌های تاریخی است.

فرماندار سمنان از وجود 450 هکتار بافت فرسوده در سطح شهر سمنان خبر داد و گفت: بیش از 43 هکتار از این بافت، دربرگیرنده بافت‌های تاریخی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، حسن سعدالدین در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اعلام این خبر تصریح کرد: حدود 20 هکتار از بافت‌های تاریخی و فرسوده این شهر در محلات، کهنه دژ، شهدا، ناسار و عباسیه است که متاسفانه در مقابل زلزله بسیار آسیب‌پذیر بوده و چنانچه خدای نکرده یک زلزله سه - چهار ریشتری رخ دهد با آسیب جدی مواجه خواهد شد.

وی همچنین به پیچیدگی‌های مالکیتی در این بافت‌ها اشاره کرد و از مسئولان ذیربط خواست برای ساماندهی بافت تاریخی در این شهر برنامه‌های مدون و عملیاتی تدوین و آن را با همکاری همه دستگاه‌های مسئول اجرایی کنند.

سعدالدین، به بافت فرسوده حوالی بازار تاریخی شهر سمنان اشاره کرد و گفت: باید میراث فرهنگی با همراهی شهرداری، اصناف و بازار و دیگر دستگاه‌های مرتبط با تهیه و تدوین یک طرح جامع، برای این محلات که ارزش تاریخی بسیاری نیز دارند چاره اندیشی کند تا هم زیبایی‌های تاریخی این محلات نمایانده شود و هم در زندگی مردم منطقه، تسهیلاتی ایجاد شود.

وی با اشاره به تاثیر جغرافیا بر افراد، تصریح کرد: هویت ساکنان محلات قدیمی و بافت‌های فرسوده در همین محلات شکل گرفته و گاهی جدا کردن افراد از این محلات که سال‌های طولانی در آن زندگی کرده‌اند، آسیب‌هایی را برای این افراد که با این محلات و فرهنگ حاکم بر آن خو گرفته‌اند به دنبال دارد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه به برخی از صاحبان ملک این محلات در محلات دیگر زمین داده شده است، افزود: باید در اجرای این طرح‌ها به تاثیرات روان شناختی و روحی نیز توجه داشت و بهتر است در همان محلات و با احیاء بافت‌های فرسوده زمینه زندگی این افراد در همان محلات فراهم شود تا در صورت تمایل در همان منطقه به زندگی خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده نباید از مردم و ساکنانش تهی شود، تصریح کرد: مرگ بافت‌های تاریخی با خالی شدن آن از جمعیت اتفاق می‌افتاد.

فرماندار سمنان با تاکید بر ضرورت وجود سرزندگی در بافت‌های فرسوده، افزود: باید تلاش شود تا ساخت و ساز و زندگی در بافت‌های فرسوده همچنان در جریان باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha