• یکشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92092416359
  • خبرنگار : 71442

سعید سلطانی:

فکر نمی‌کنم با برنامه‌های تکراری بتوان شبکه راه‌اندازی کرد

فکر نمی‌کنم با برنامه‌های تکراری بتوان شبکه راه‌اندازی کرد

کارگردان سریال «ستایش» در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های جدید گفت: اینکه شبکه‌ای برنامه‌هایی را که خاطره‌انگیز است دنبال کند، درست است، اما فکر می‌کنم این شبکه‌ها نیاز دارند تا برنامه‌های جدید بسازند.

کارگردان سریال «ستایش» در پاسخ به پرسشی درباره‌ی ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های جدید گفت: اینکه شبکه‌ای برنامه‌هایی را که خاطره‌انگیز است دنبال کند، درست است، اما فکر می‌کنم این شبکه‌ها نیاز دارند تا برنامه‌های جدید بسازند.

سعید سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: اینکه شبکه‌ای برنامه‌هایی را که خاطره‌انگیز است، دنبال کند، درست است، اما فکر نمی‌کنم اینگونه بشود شبکه‌ای را راه‌اندازی کرد که متریالش این باشد که کارهایی را که صرفا از قبل پخش شده است، بازپخش کند.

وی تاکید کرد: ضرورتا فکر تأسیس و راه‌اندازی چنین شبکه‌هایی از این جهات حس می‌شود که ما جای خالی برنامه‌های متنوعی را برای بینندگان فارسی‌زبان و بینندگانی که دوست دارند یک بخشی از برنامه‌های خودشان را ببینند، پر کنیم؛ در نتیجه چنین شبکه‌هایی راه‌اندازی شد.

این کارگردان ادامه داد: بخشی از رسالت این شبکه‌ها بازپخش برنامه‌هایی است که قبلا ساخته شده است، به لحاظ اینکه برای بیننده‌ای که سابقه‌ی تماشای برنامه‌های تلویزیونی ما را دنبال می‌کرد، خاطره انگیز است. اما در لزوم اینگونه نیست که یک شبکه راه‌اندازی کرد که فقط متریالش این باشد که کارهایی را پخش کند که قبلا پخش شده و مبنای کاری‌اش بازپخش تولیدات گذشته باشد.

سلطانی با اشاره به اینکه هر کدام از شبکه‌هایی که راه‌اندازی شده‌اند تعاریف و ساز و کارهایی را برای خود دارند، گفت: این شبکه‌ها بر اساس همان ساز و کار باید برنامه‌سازی کنند و فکر می‌کنم نیاز دارند تا برنامه‌های جدید بسازند.

کارگردان «ستایش» همچنین به این نکته اشاره کرد: اگر این هدف مورد نظر مقابله با شبکه‌های خارجی باشد برای فارسی‌زبان‌ها برنامه پخش می‌کنند و برنامه‌های جذابی هم پخش می‌کنند و حال بیننده‌ها هم در یک سطحی آن را تماشا می‌کنند، کارهای زیادی هم به لحاظ اجرا و هم به لحاظ تولید برای شروع داریم.

او درباره شبکه‌های نسیم و نمایش گفت: صحبت از این است که بالاخره شبکه‌ای که به عنوان «نسیم» راه‌اندازی شده و قرار است سرگرمی و نشاط و مسابقه باشد، نیازمند برنامه است و یا شبکه‌ای مثل نمایش که دوره و سیکلی را برای فیلم‌های ایرانی و خارجی گذاشته است، بالاخره روزی این شکل نمایش پایان پیدا می‌کند؛ در نتیجه این شبکه‌ها نیاز دارند برنامه تولید کنند.

سلطانی همچنین به شبکه آی‌فیلم اشاره کرد و گفت: این شبکه هم نمی‌تواند به همین شکل ادامه داشته باشد که برنامه‌هایی که در گذشته تولید شده‌اند را پخش کند و بتواند آنقدر بضاعت داشته باشد که خوراک کاری یک شبکه 24 ساعته مثل شبکه نمایش را داشته باشد.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا این شبکه‌ها توان رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای را دارند؟ پاسخ داد: بیننده نشان داده است که دوست دارد برنامه‌ای را ببیند که سالم و بر اساس معیارهای اخلاقی خودش تولید شده باشد. به جهت اینکه به هر حال سابقه نشان داده است ما هر وقت برنامه خوبی داشته‌ایم، دیده شده است.

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر عام‌تر نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بینندگان ما بینندگان 20 سال پیش نیستند. بر اساس انتخاب‌هایی که دارند، ممکن است راضی به این برنامه‌ها هم نباشند. در نتیجه گستره تنوع برنامه‌های ما به لحاظ کمی و کیفی باید تکثر داشته باشد تا بیننده بتواند با خیال راحت انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، سعید سلطانی تاکنون سریال‌هایی چون «پس از باران»، «خانه‌ای در تاریکی» و «ستایش» را کارگردانی کرده و اینک در حال ساخت سری دوم «ستایش» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha