• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 92091611207
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

/همگام با ایسنا در هفته دانشجو/

رییس دانشگاه هنر اصفهان: بی‌برنامگی در طرح‌های کشور رواج دارد

رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: در کشور برنامه‌ای تحت عنوان توسعه آمایش سرزمین ارائه اما بعد کنار گذاشته می‌شود و مسوولان بر اساس مسائل روزمره کار خود را ادامه می‌دهند، ما امیدواریم در دولت جدید این بی‌برنامگی‌ها به حداقل برسد.

رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: در کشور برنامه‌ای تحت عنوان توسعه آمایش سرزمین ارائه اما بعد کنار گذاشته می‌شود و مسوولان بر اساس مسائل روزمره کار خود را ادامه می‌دهند، ما امیدواریم در دولت جدید این بی‌برنامگی‌ها به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، فرهنگ مظفر در سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری اهداف تاثیرگذار کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری را پیدا کردن فرصت ابزاری اندیشه و ایجاد طراوت در بین افراد دانست و گفت: به این کنفرانس 100 مقاله ارسال که از این تعداد 60 مقاله پذیرفته شده است به این معنی که این کنفرانس در ایجاد شوق در بین مهندسان و اساتید و دانشگاهیان موثرعمل کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور نبود برنامه در طرح‌هاست، تصریح کرد: در کشور ما برنامه‌ای تحت عنوان توسعه آمایش سرزمین ارائه می‌شود، اما بعد کنار گذاشته شده و مسوولان بر اساس مسائل روزمره کار خود را ادامه می‌دهند که ما امیدواریم در دولت جدید این بی‌برنامگی‌ها به حداقل برسد.

رییس دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه در تایلند یک راننده تاکسی به عملی شدن برنامه‌های کشورش در یک سال معین عقیده دارد، گفت: باید در کشور برنامه‌ها و طرح‌هایی باشد تا مفهوم توسعه پایدار را تحقق بخشیم.

مظفر در ادامه از طرحی که مورد مطالعه 100 استاد و مهندس استان قرار گرفته رونمایی و اضافه کرد: این طرح بر اساس معیارهای بین‌المللی طراحی شده است و با رویکرد کشور خلاق، استان خلاق و شهر خلاق توانایی برقراری تعادل بین مشکلات و فعالیت‌های آینده دارد.

وی افزود: طرح تدوین نظام برنامه‌ریزی نوین جهت مدیریت خلاق اگر فرصت اجرا پیدا کند می‌تواند به یک الگوی جهانی تبدیل شود.

رییس دانشگاه هنر اصفهان بکارگیری اصول بهینه سازی تخصیص منابع و مدل سازی جریان‌های اقتصادی را از اهداف این طرح بیان کرد و گفت: مکانیسم توسعه پایدار مبتنی بر زنجیره ارزش‌هاست.

مظفر با بیان اینکه اصفهان رقیب هیچ استانی نیست، تصریح کرد: مشکلی که امروزه بر کشور حاکم است عدم رعایت عدالت در توسعه ملی می‌باشد در صورتی که در تفکر زنجیره ارزش‌ها هیچ استانی رقیب استان دیگر نیست.

به گزارش ایسنا، هم چنین دبیر علمی کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری گفت: کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری به دنبال آن است که با ارائه مقالات و طرح‌ها باعث ایجاد تفکر در افراد شده و گره‌ای از مشکلات بگشاید.

سید مهدی ابطحی با بیان اینکه توسعه پایدار در ادبیات شهروندی و فنی مهندسی به معنای توسعه حفاظت از محیط زیست، توسعه اقتصادی و اجتماعی است، اظهار کرد: بسیاری عقیده دارند که توسعه پایدار مفهومی نو و تازه است در صورتی که توسعه پایدار از گذشته وجود داشته است.

وی اصفهان را شهر کویری و نگین ارزشمند کشور دانست و گفت: طراحی و معماری شهر اصفهان در گذشته نمادی از توسعه پایدار بوده است.

دبیر علمی کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری افزود: در گذشته سقاخانه‌هایی در سطح شهر وجود داشت که روزها مردم از آب آن استفاده می‌کردند و شب‌ها از روشنایی آن بهره می‌بردند، خانه‌ها به نحوی ساخته شده بود که رعایت حال عابران را می‌کرد زیرا سکوهایی بر در خانه‌ها تعبیه شده بود که هر عابر خسته ای می‌توانست لحظه ای بر آن بنشیند و استراحت کند.

ابطحی با اشاره به اینکه تهران نقطه اوج فعالیت‌های فنی و مدیریتی بوده و این کلان شهر از تمام پتانسیل‌های موجود با تلاش بی وقفه در جهت توسعه استفاده می‌کنند، ادامه داد: در شهر تهران برای احداث تونل توحید، بزرگراه امام علی، خطوط حمل و نقل همگانی و ... تلاش‌های بی وقفه ای صورت گرفته که تمام این فعالیت‌ها در جهت توسعه پایدار بوده است؛ اما آیا رضایت فراگیر در بین شهروندان تهرانی وجود دارد؟

وی با بیان اینکه بهتر است مهندسان تمامی ابعاد توسعه را مد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: کنفرانس ملی توسعه پایدار و عمران شهری به دنبال آن است که با ارائه مقالات و طرح‌ها باعث ایجاد تفکر در افراد شده و گره‌ای از مشکلات بگشاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha