• دوشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 92091812349

/همگام با ایسنا در هفته دانشجو/

رئیس دانشگاه هنر اصفهان: فاصله معنادار بین دانشگاه‌ها باید کاهش یابد

رییس دانشگاه هنر اصفهان دانشگاه مطلوب در نظام آموزش عالی را دانشگاهی دانشجو محور دانست و گفت: نظام آموزش عالی در ایران نظامی ناهمگون است.

رییس دانشگاه هنر اصفهان دانشگاه مطلوب در نظام آموزش عالی را دانشگاهی دانشجو محور دانست و گفت: نظام آموزش عالی در ایران نظامی ناهمگون است.

دکتر فرهنگ مظفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه اساس ایجاد دانشگاه پرورش انسان مطلوب است، اظهار کرد: فردی که وارد دانشگاه می‌شود هم در زمینه‌های علمی و هم در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی باید به بلوغ برسد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور باید در راستای عرضه علم و فناوری در سطح جهانی خود را تجهیز کنند،‌ تصریح کرد: همچنین در کنار این رویکرد صنعتی دانشگاه‌ها لازم است یک رویکرد فرهنگی را نیز داشته باشند. از این نظر فعالیت دانشگاه‌ها به بلوغ رساندن دانشجو و ایجاد فرصت فعالیت در حوزه‌های مختلف متمرکز می‌شود.

فرهنگ مظفر با اشاره به اینکه ورود به حوزه سیاسی نیز بخشی از فعالیت‌های فرهنگی دانشجو در دانشگاه به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: این ام لزوما به معنای ورود به احزاب سیاسیی نیست بلکه دانشجو باید برای مدیر شدن آماده شود. بر این اساس دانشگاه محلی برای برخورد اندیشه است و فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه در بستر حوزه علم انجام می‌شود.

رییس دانشگاه هنر اصفهان با ارزیابی آموزش عالی و دانشگاه‌ها در کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی دانشگاه‌های ایران ویژگی‌ها و توان علمی و فرهنگی بالایی را در محیط دانشگاه فراهم آمده‌اند، افزود: با این حا برخی دیگر از دانشگاه‌ها نیز در همه این زمینه‌ها ضعیف عمل کرده‌اند که این امر نشان دهنده نظام آموزش عالی ناهمگون در ایران است.

وی با اشاره به اینکه توسعه نامتوازن و امکانات ناهمگون در دانشگاه‌ها یکی از عوامل ایجاد این فضای ناهمگون است، اظهار کرد: در دانشگاه‌های سطح جهان نیز این فاصله دیده می‌شود با این حال فاصله دانشگاهی در ایران به شکل معناداری محسوس است.

فرهنگ مظفر با تاکید بر اینکه این فاصله بین دانشگاه‌ها باید به نفع بهبود سطح دانشگاهی کاهش پیدا کند، اظهار کرد: در این عرصه لازم است حداقل‌هایی تعیین شود که همه دانشگاه‌ها بر اساس آن تنظیم شود و سپس دانشگاه‌ها بالاتر از این خط استاندارد ارتقا پیدا کنند که این امر نیازمند آموزش متوازن در سطح کشور و ایجاد فرصت برابر بین دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha