• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92091208369
  • خبرنگار : 71191

آخرین وضعیت پرونده ساخت هتل در حریم آرامگاه نادرشاه

آخرین وضعیت پرونده ساخت هتل در حریم آرامگاه نادرشاه

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ادامه‌ی بررسی پرونده‌ی ساخت‌ یک هتل در حریم آرامگاه نادرشاه در مشهد خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از ادامه‌ی بررسی پرونده‌ی ساخت‌ یک هتل در حریم آرامگاه نادرشاه در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ضلع جنوبی «باغ نادری» در شهرستان مشهد،‌ هتلی سه ستاره با ارتفاع حدود 45 متر بالا رفته و حریم منظری آرامگاه نادرشاه افشار را از بین برده است. این هتل کنار «دارالتولیه» آستان قدس قرار دارد.‌

هتل یادشده که مالک خصوصی دارد، به گفته‌ی اهالی منطقه، در حال ساخت است. هرچند مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی - رجبعلی لباف خانیکی - حدود 20 روز پیش به خبرنگار ایسنا اعلام کرد که ساخت این هتل خلاف قانون است و پیگیری‌ها در این‌باره به‌زودی آغاز می‌شود، اما هنوز ساخت این هتل در حال انجام است.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: ساخت این هتل از سال 1389 در این منطقه آغاز شد. در آن زمان به دلیلی که مشخص نیست، مجوز ساخت این هتل آن هم با ارتفاع بیش از حد مجاز در محدوده‌ی آرامگاه باغ نادری توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان صادر شد و مالک هتل نیز کار ساخت بنا را آغاز کرد.

حسین عباس‌زاده با تأکید بر این‌که این ساخت‌وساز غیرقانونی و خلاف ضوابط میراث فرهنگی است ادامه داد: با تلاش مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی در حال پیگیری برای جلوگیری از ادامه‌ی ساخت هتل هستیم. همچنین پیگیری‌ها برای مشخص شدن دستور شخصی که پای این مجوز را امضا کرده است ادامه دارد و در صورت محرز شدن تخلف، به آن رسیدگی می‌شود.

او افزود: اکنون مستندسازی‌های اولیه و گزارش پرونده به قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داده شده است و در حال تهیه‌ی مستندات کامل و قانونی هستیم تا آن‌ها را از طریق اداره‌ی حقوقی به‌دست معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برسانیم تا این موضوع از طریق مراجع بالاتر بررسی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha