• شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۲ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92090905899
  • خبرنگار : 71191

/گزارش 100 روزه/

حکمت‌الله ملاصالحی: آواربرداری در حوزه فرهنگ بسیار مشکل است

حکمت‌الله ملاصالحی: آواربرداری در حوزه فرهنگ بسیار مشکل است

عضو ناپیوسته‌ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: برطرف کردن مشکلات گذشته در مدت 100 روز، کار سختی است و به همت و حماسه‌ی فوق‌العاده‌ای نیاز دارد.

عضو ناپیوسته‌ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: برطرف کردن مشکلات گذشته در مدت 100 روز، کار سختی است و به همت و حماسه‌ی فوق‌العاده‌ای نیاز دارد.

دکتر حکمت‌الله ملاصالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: آواربرداری در حوزه‌ی فرهنگ، پس از زلزله و به‌وجود آمدن ویرانی‌ها و خسارت‌های هول‌انگیزی که در طول هشت سال گذشته بر سر فرهنگ و میراث فرهنگی کشور آمد، بسیار مشکل است. این اقدام به همت و حماسه‌ی فوق‌العاده‌ای نیاز دارد و باید برای آن، کارشناسانی هوشمندتر از حوزه‌ی اقتصاد تلاش کنند.

وی با تأکید بر این‌که حوزه‌ی اقتصاد ملموس‌تر از حوزه‌ی فرهنگ است، ادامه داد: فرهنگ، حوزه‌ای پیچیده است که به انسان‌های هوشمند، تاریخ‌دان، فرهنگ‌شناس و تیزبین نیاز دارد.

این استاد باستان‌شناسی دانشگاه تهران با بیان این‌که نمی‌توان به‌راحتی درباره‌ی صحبت‌هایی که در زمینه‌ی عملکرد 100 روزه‌ی دولت توسط رییس‌جمهور مطرح شد، داوری کرد، گفت: در صحبت‌های مطرح‌شده، به خسارت‌ها و ویرانی‌هایی که بر سر اقتصاد، معیشت، ‌تاریخ، فرهنگ و سیاست آمده است، با احتیاط پرداخته شد. متأسفانه اکنون در جامعه، اقتصاد در رأس قرار دارد و فرهنگ به حاشیه رانده شده است، در حالی که باید با این حوزه بسیار هوشمندانه‌تر از قبل رفتار کرد.

او با تأکید بر این‌که میراث‌ فرهنگی و گردشگری، حوزه‌های سود و سودا نیستند، اظهار کرد: مشکلات 100 روز گذشته در سازمان میراث فرهنگی به تحلیلی عمیق نیاز دارند و اگر بخواهیم دو حوزه‌ی میراث فرهنگی و میراث طیبعی را با یکدیگر مقایسه کنیم، مشخص است که حوزه‌ی میراث‌ طبیعی نسبت به حوزه‌ی میراث فرهنگی تا کنون بهتر عمل کرده است، چون در حوزه‌ی میراث طبیعی، مهندسی‌ها و مدیریت‌ها هوشمندانه‌تر بودند.

ملاصالحی همچنین معتقد است: اگر سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارشاد با یکدیگر ادغام و به‌عنوان یک وزارتخانه‌ی مستقل کار کنند، بسیاری از مشکلات این حوزه را بهتر می‌توان برطرف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha