• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 92082917796
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

فوت عابر در زیر پل عابر پیاده، سهل‌انگاری یا تنبلی؟

فوت عابر در زیر پل عابر پیاده، سهل‌انگاری یا تنبلی؟

ایسنا/آذربایجان شرقی براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری با عابر پیاده، زن 45 ساله در دم جان باخت.

براثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری با عابر پیاده، زن 45 ساله در دم جان باخت.

«حبیب حسین‌قلی‌زاده»، مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، با اعلام این خبر گفت: این حادثه در ساعت 6:45 صبح امروز( 29 آبان) در ورودی زعفرانیه روبروی راهنمایی و رانندگی به وقوع پیوست.

وی گفت: پس از اعلام تصادف، نیروهای امدادی و پلیس در محل حادثه حاضر شدند و با پیگیری‌ها، با توجه به فاصله‌ی کم پل عابر پیاده با محل حادثه، مشخص شد بی‌دقتی عابر پیاده به فوت وی منجر شده است.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی شمار فراوان کشته‌شدگان عابر پیاده در تصادفات را مستلزم نهادینه نشدن فرهنگ عبور از خط کشی عابر پیاده و استفاده از پل هوایی در میان شهروندان جامعه دانست و گفت: در بسیاری موارد مشاهده شده که به فاصله کمی از محل وقوع حادثه تصادف عابر پیاده با خودرو، پل هوایی یا گذرگاه خط کشی ویژه تردد عابر پیاده وجود داشته است.

وی یادآور شد: براثر سهل‌انگاری، تنبلی، عجله و هزاران علت و بهانه‌ی دیگر که البته هیچ‌کدام آنها منطقی هم نیست، فاجعه‌ی جبران‌ناپذیری رقم خورده که به بهای مرگ انسانی تمام شده است.

حسین‌قلی‌زاده با بیان این‌که رعایت نکردن قوانین مربوط به عبور از گذرگاه عابر پیاده و پل هوایی در جامعه‌ی مختص قشر خاصی نیست، گفت: اگرچه در برخی موارد سالمندان به علت کهولت سن حاضر به استفاده از پل هوایی نیستند، اما در موارد بسیاری دیده می‌شود جوانان و میانسالان ترجیح می‌دهند به‌جای تردد ایمن از پل هوایی با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان برای گذشتن از نرده‌های بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهایی که با سرعت بالای 100 کیلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.

براساس این گزارش، آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از 1000 عابر پیاده براثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که حدود 45 درصد تلفات تصادفات درون شهری و نزدیک به 40 درصد تصادفات جاده‌ای را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی افزود: آمار بالای تلفات عابران پیاده در تصادفات، از یک سو بیانگر نرخ فراوان تصادف عابران پیاده و از سوی دیگر آسیب پذیر بودن آنها در چرخه‌ی ترافیک، خودرو و تصادفات است.

حسین‌قلی‌زاده از واژگونی یک دستگاه پراید در ساعت 22:30 دیشب در محدوده‌ی شهر تبریز، سرازیری شهید شفیع‌زاده به سمت فهمیده خبر داد و گفت: در این حادثه یک جوان 22 ساله در دم جان باخت.

کد خبرنگار: 1122

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha