• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92081811322
  • خبرنگار : 71191

امید برای نجات کارخانه ریسباف شهرضا افزایش یافت

امید برای نجات کارخانه ریسباف شهرضا افزایش یافت

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: امید زیادی برای نجات کارخانه‌ی «ریسباف» شهرضا پیش از برگزاری مزایده‌ و تخریب آن داریم.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: امید زیادی برای نجات کارخانه‌ی «ریسباف» شهرضا پیش از برگزاری مزایده‌ و تخریب آن داریم.

ناصر طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس میراث فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در کمیسیون ماده‌ی 5 در شهرستان شهرضا که چند روز پیش برگزار شد‌، مسوولان شهری و متولیان میراث فرهنگی تصمیم گرفتند که تا حد امکان، کارخانه‌ی ریسباف شهرضا را از مزایده و تخریب برای فروش آهن‌آلات آن نجات دهند.

او با بیان این‌که کارخانه‌ی قاجاری ریسباف شهرضا به‌دلیل مشکلات مالی و بدهی مالکانش و با پیگیری شاکیان، با رأی دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی خارج شد‌، پس از این اتفاق، در دو سال گذشته، با مذاکراتی که با شهردار و فرمانداری شهرضا داشتیم، شهرداری چهار دانگ از کارخانه را خرید و حتی بخش‌هایی از کارخانه را مرمت ‌کرد.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان با حفظ کالبد اصلی بنا، طرح‌هایی را برای دادن کاربری فرهنگی و تجاری به این بنا تهیه کرد و قصد اجرایی کردن این طرح را داشت؛ اما چندی پیش، دادگاه سهم یکی از مالکان را توقیف کرد و رأی به فروش قطعات و آهن‌آلات کارخانه داد‌ تا بدهی مالک پرداخت شود. اداره‌ی میراث فرهنگی با پیگیری‌هایی که تا کنون انجام داد‌ه، موفق شده است اجرای رأی دادگاه را به تعویق بیندازد.

او با بیان این‌که مدتی پیش نیز شخص دیگری ادعای مالکیت بخش‌هایی از کارخانه‌ی ریسباف شهرضا را مطرح کرد، افزود: دادگاه در حال بررسی اسناد موجود است و در جلسه‌ی کمیسیون ماده‌ی 5 که چند روز پیش با هدف بررسی وضعیت مالکان کارخانه برگزار شد، مسوولان شهری تصمیم گرفتند در صورت امکان همه‌ی کارخانه را نجات دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha