• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۲ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92070100226
  • خبرنگار : 71420

پرسپولیسی‌ها برای ارائه مدارک منتظر نامه فدراسیون نباشند

اصفهانیان: قهرمانی تنبیه می‌شود/ از خدایمان است که دایی درباره حرف‌هایش مدرک ارائه کند

اصفهانیان: قهرمانی تنبیه می‌شود/ از خدایمان است که دایی درباره حرف‌هایش مدرک ارائه کند

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر من هم جای دایی و رویانیان بودم از عملکرد قهرمانی عصبانی می‌شدم اما پرسپولیسی‌ها نباید به خاطر اشتباه داور جاروجنجال به پا کنند.

رییس کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال گفت: اگر من هم جای دایی و رویانیان بودم از عملکرد قهرمانی عصبانی می‌شدم اما پرسپولیسی‌ها نباید به خاطر اشتباه داور جاروجنجال به پا کنند.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مسائل پیش آمده در چند روز اخیر و اختلاف باشگاه پرسپولیس و محسن قهرمانی اظهار کرد: داور در یک دیدار اشتباه کرده و اشتباهش را هم پذیرفته است. ما هم قبول داریم که این اشتباه نیز صورت گرفته بنابراین دیگر نیازی نیست که این همه جاروجنجال شود.

وی در ادامه با رد وجود هرگونه بحث و جدل در جامعه داوری گفت: همه چیز آرام است و جامعه داوری جو شلوغی ندارد اما برخی از افراد که سعی می‌کنند داوری را به حاشیه ببرند، می‌خواهند این جو را خراب کنند. آنها دارند شلوغ می‌کنند در حالی که ما اشتباه داور را قبول ‌کرده‌ و طبق آیین‌نامه با او برخورد می‌کنیم.

رییس کمیته‌ داوران در ادامه با بیان این که نباید درباره یک مشکل داوری جاروجنجال به پا شود، اظهار کرد: کجای دنیا وقتی داور در صحنه‌ای اشتباه می‌کند، بازیکن شخصا سعی می‌کند بازیکن خاطی را جریمه کند. روی صحبتم بازیکن پرسپولیس است و می‌گویم اگر بازیکن سپاهان خطا کرد و داور ندید، چرا او باید روی بازیکن حریف خطا کند؟ متاسفانه ما همه چیز را به گردن داور می‌اندازیم.

اصفهانیان در ادامه گفت: با تمام این مطالب باید بگویم که اگر من هم جای آقای دایی و آقای رویانیان بودم، به خاطر اشتباه داور عصبانی می‌شدم اما از این دو نفر انتظار بیشتری داریم چون آنها باید الگوی جامعه باشند. اگر اعتراضی داشتند باید از طریق نامه اطلاع می‌دادند تا طبق قانون رسیدگی شود. آنها درباره حرف‌هایی که زده‌اند باید پاسخگو باشند. نمی‌شود که هر کس می‌بازد مشکل ایجاد کند. به هر حال داور هم خانواده دارد و افتخار یک استان است.

رییس کمیته‌ داوران همچنین در واکنش به گفته علی دایی درباره این که هنوز نامه‌ای از فدراسیون به دست او نرسیده که او را برای پاسخگویی فراخوانده باشد، گفت: ما که به کسی نامه‌ای نمی‌زنیم. کمیته‌ داوران موضوع را به مسئولان ذیربط در فدراسیون مانند رییس و دبیر کل گزارش می‌دهد و آنها هستند که باید به افراد نامه بدهند.

به گزارش ایسنا، علی دایی در گفت‌وگوی دیروزش (یکشنبه) با سایت پرسپولیس گفته بود که اگر فدراسیون از او برای پاسخگوی دعوت کند، با مدارک به فدراسیون می‌رود.

اصفهانیان در این رابطه گفت: ما از خدا می‌خواهیم که آقای دایی اسناد و مدارکش را به ما ارائه دهد. ما هم نمی‌خواهیم کسی که برای جامعه داوری مشکل‌ساز است، هم چنان در این جامعه حضور داشته باشد. آنها اگر مدارکی دارند باید ارائه کنند تا رسیدگی شود.

وی افزود: نکته مهم‌تر این است که اگر پرسپولیسی‌ها و آقای دایی مدارکی دال بر تخلف داور دارند، دلیلی ندارد که منتظر نامه فدراسیون باشند. آنها ا گر سندی دارند و معتقدند که حق و حقوق‌شان ضایع شده، نباید منتظر نامه فدراسیون باشند و باید مدارکشان را ارائه کنند.

اصفهانیان همچنین درباره نحوه برخورد با محسن قهرمانی گفت: همان طور که این داور زمانی به دلیل عملکرد خوب تشویق شده است، این بار هم با تنبیه روبه‌رو می‌شود و مطابق آیین‌نامه با او برخورد می‌کنیم.

رییس کمیته‌ داوران در پایان در واکنش به خواسته باشگاه پرسپولیس مبنی بر این که این کمیته‌ دیگر قهرمانی را برای بازی‌های پرسپولیس انتخاب نکند، گفت: سوال اینجاست که آیا این حرف عقلانی است؟ اگر این طور باشد، از این پس هر باشگاهی برای خودش می‌گوید که فلان داور را نگذارند. کمیته‌ داوری با توجه به حرکات داوران و عملکرد آنها طبق آیین‌نامه داوران را می‌چیند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۰:۳۱

طبق آيين نامه شما محروميت سه هفته اي هست ما هواداران پرسپوليس محروميت مادام العمر اين داور را ميخواهيم اگر اين طور نشه مطمئنا دستهاي پشت پرده اي هست براي بازي هاي بعد اين داور نيز بازيها را در بياورد...

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۰:۳۹

بياييد در اين فوتبال وارونه دست به دست هم فارغ از رنگها پليدي ها و تباني را از آن دور كنيم آي اونايي كه از ديدن فوتبال لذت مي بريد و فوتبال و دوست داريد مسخره نيست ساعت ها چند ده هزار نفر تو استاديوم چندين ميليون پاي تلوزيون بشينند تا يه رقابت ببينند بعد يه عده تباني كنن و فيلم بازي كنند رنگها را بگذاريم كنار بياييد با بدي هاي فوتبال مبارزه كنيم تا از بازي فوتبال لذت ببريم

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۰:۴۲

من در مورد اين بازي و نظرات زير يه حرفي دارم اولا واقعا سر پرسپوليس را بريدند دوما باز ي با تراكتور كه نبايد دايي در مورد داوري حرف مي زد بايد مسئولان تراكتور حرف مي زدند كه زدند سوما دايي از داور حمايت نكرد ولي مسئولان سپاهان و مربي اش چرا تا دلشان خواست حرف زدند جالب تر از همه بازيكن سپاهان و حرفاش بود !!! آدم بايد چقدر پررو باشد. البته خدايي اش تا الان در مورد صحنه پنالتي بازي با تراكتور يك دوربين نبو ده كه دقيق نشون بده پنالتي بوده يانه و من اين حرفها باشرط نبودن پنالتي گفتم و بازي باسپاهان كه هزار بار نشون داده شد بلكه يه جوري رد ش كنند ولي مو لاي درز فن كمر نمي رفت و سه امتياز حق سپاهان بود و اگر داور منصف بود بايد ضربه فني اعلام مي كرد و بازي را در دقيقه 4 تمام مي كرد و واقعا سپاهان مي تونه به اين امر اعتراض كنه!!!!

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۱:۵۷

اميدوارم برنامه نود امشب وجدان به خرج بده و علاوه بر صحنه هاي بازي با سپاهان 1)نظر کارشناس داوري آقاي قهرماني در بازي استقلال و پرسپوليس سال گذشته رو مجدد پخش کنه تا يادآوري بشه به آقاي رويانيان که به استناد همين کارشناسان مورد نظر اقايون پنالتي در بازي سال گذشته رخ نداده بود که اين اقايون دارند الکي پياز داغ رو زياد ميکنند.(هرچند خودشون مي دونند) 2) فيلم سالتو اسطوره پرسپوليس(دهنوي) رو علي کريمي و پنالتي ناحقي که در بازي تراختور همين اقاي قهرماني گرفت رو نشون بدن3) گل افسايدي که پرسپوليس دقيقه 4 به فولاد خوزستان زد و شيرازه تيمي فولاد رو در دقايق اوليه بازي پاشوند به تصوير بکشند و همچنين گل آفسايد به ملوان و گل حاصل از عدم رعايت بازي جوانمردانه در بازي با مس کرمان. تا معلوم بشه دست هاي پشت پرده و تهمت زنندگان چه کساني هستند.

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۱:۵۹

يعني کسي که فوتبال خوب بازي ميکرده و يا به قول خودش اسطوره است بايد هر حرفي را بزند يا اينک بايستي فروتن و متواضع باشد ودر حقيقت پهلوان باشد نه قهرمان چونکه پس ازمدتي که چه کس گل زد و چه کسي برنده شد از يادها ميرودتنها چيز ي که ميماند منشهاي اخلاقي و پهلواني است

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۲:۰۸

از کجا معلومه ميثم حسيني از قصد ضربه به بازيکن سپاهان زده که آقاي اصفهانيان اين طور قاطع ميگن بازيکن پرسپوليس نبايد بازيکن حريف جريمه ميکردوضربه ميزد شايد حسيني تعادل نداشته؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۲:۳۷

برا استقلالي هاداور روتنبيه نمي کنن حالا که براي پرسپوليس يه پنالتي نگرفته بايد تنبيه بشه بازي سپاهان رو که فراموش نکردين يا بازي ذوب اهن و.... که برااستقلال پنالتي نگرفت .

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۲:۴۹

سلام ايسنا من اطمينان دارم با دايي و رويانيان كثير المصاحبه هيچ برخوردي نميشه ايكاش اين حرفارو مربي تيم ديگه ميزد ببين چيكارش ميكردن

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۲:۵۶

يعني نامــردين ازشون امـتـيـاز کــم نـکنـيـن

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۳:۴۴

كميته انظباطي عرضه محروم كردن پرسپوليسي‌ها رو نداره حالا ببين كي گفتم

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۴:۲۶

شما پرسپوليسي ها هر کارشناسي که به نفعتون صحبت ميکنه يادتون ميمونه ولي هر چي به ضررتون ميگن قبول نداريد. همون کارشناساني که الان حرفشون رو حلوا حلوا کرديد (بجز نوذر رود نيل که اصلا به ياد ندارم در داوري اسمي داشته باشند)در بازي دربي که قهرماني داوري کرد توي برنامه 90 گفتند هيچ پنالتي به نفع پرسپوليس رخ نداده فيلم برنامه نود رو هم روي سايتش ميتونيد دانلود کنيد ولي کلا سردار رويانيان و طرفداراتون توهم پنالتي داريد.

avatar
۱۳۹۲-۰۷-۰۱ ۱۷:۱۱

كسر امتياز به كجا رسيد ميگن اگه امتياز ازشون كم كنن اسيا نمي تونن بيان اخه مي دونين اينها هر سال تو اسيا بازي مي كنن با محمدان بنگلادش