• یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 92062414809

کشتی‌های هوایی به آسمان بازمی‌گردند+ تصاویر

کشتی‌های هوایی به آسمان بازمی‌گردند+ تصاویر

کشتی‌های هوایی زمانی آینده حمل‌ونقل هوایی محسوب می‌شدند، اما پس از فاجعه هیندنبرگ برای بیش از 75 سال از آسمان‌ها محو شدند و اکنون یک شرکت پیشگام هوانوردی امیدوار است بتواند آنها را در تلاش برای متحول کردن بازار جهانی پروازهای مسافری دوباره بازگرداند.

کشتی‌های هوایی زمانی آینده حمل‌ونقل هوایی محسوب می‌شدند، اما پس از فاجعه هیندنبرگ برای بیش از 75 سال از آسمان‌ها محو شدند و اکنون یک شرکت پیشگام هوانوردی امیدوار است بتواند آنها را در تلاش برای متحول کردن بازار جهانی پروازهای مسافری دوباره بازگرداند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کشتی هوایی Aeroscraft با استفاده فناوری نوآورانه ساخته شده که به آن اجازه کنترل بهتری نسبت به کشتی‌های فضایی پیشین بر روی پرواز می‌دهد از این رو با مشکلات تجربه شده توسط اولین نسل این هواپیماها روبرو نخواهد بود.

این کشتی هوایی تنها به یک سوم سوخت مورد استفاده هواپیمای باری نیاز داشته و همچنین می‌تواند بدون نیاز به فرودگاه، از هر جا حتی از روی آب برخاسته یا فرود بیاید؛ از این رو می‌توان آنرا در مناطق جنگی و حادثه‌دیده مورد استفاده قرار داد.

این فناوری توسط یک کمک مالی سه میلیون دلاری از سوی دولت آمریکا طراحی شده و بزودی برای اولین پرواز خود که برای اواسط 2015 برنامه‌ریزی شده، آماده خواهد شد.

Aeroscraft توسط شرکت Worldwide Aeros طراحی شده که بر اساس پیش‌بینی آن می‌تواند شیوه حمل کالاها در جهان را با ارائه یک حالت انتقال ارزانتر از هواپیما و سریعتر از کشتی تغییر دهد.

این دستاورد کلیدی فناورانه زمانی بوجود آمد که ایگور پاسترناک، موسس این شرکت توانست شیوه جدیدی برای فشرده کردن گاز هلیوم شناسایی کند که به کشتی هوایی در کنترل وزن آن کمک می‌کند.

این کشتی هوایی می‌تواند مانند یک بالگرد بطور عمودی از زمینه برخاسته و فرود بیاید و از این رو می‌تواند از مناطق بدون فرودگاه نیز بازدید کند.

این امر بدان معنی است که اگرچه سرعت 185 کیلومتر بر ساعت این کشتی هوایی بسیار کندتر از هواپیماهای با سرعت بیش از 800 کیلومتر در ساعت است، اما زمان کلی سفر می‌تواند کمتر باشد چرا که این بالونها می‌توانند بطور مستقیم از محل تولید کالا به محل مورد نیاز پرواز کنند.

سازندگان امیدوارند که این فناوری بتواند برای ارتش و موسسات خیریه در مناطق بدون فرودگاه جهان مورد استفاده باشد.

اگرچه این کشتی‌های هوایی در مقایسه با جتهای فلزی، بی‌دوام بنظر می‌آید اما Aeroscraft از بدنه ضدگلوله برخوردار بوده و حتی اگر قسمت بیرونی آن شکسته شود، مانند بالون سوراخ نمی‌شود.

به ادعای سازندگان، اولین نسخه این کشتی هوایی تا اواسط 2015 در دسترس مشتریان قرار خواهد داشت که می‌توانند آن را برای یک سال اجاره کنند.

یک مدل کشتی هوایی با قابلیت حمل 66 تن سالانه بیش از 25 میلیون دلار هزینه داشته و نسخه 250 تنی آن 55 میلیون دلار خواهد بود.

کشتی‌ هوایی Aeroscraft در زمان آزمایش

پرواز این کشتی‌هوایی برای اواسط سال 2015 برنامه‌ریزی شده است

نسل جدید کشتی‌های هوایی بر فناوری جدیدی فشرده‌سازی هلیوم برای کنترل بهتر تکیه دارد

Aeroscraft مشابه یک هواپیمای معمولی از خلبان و کمک خلبان برخوردار است

تجدیدنظر در این بالونهای هوایی جدید به دلیل هزینه یک سوم پرواز آنها نسبت به هواپیما است

به گفته سازندگان این کشتی‌های هوایی برای همه شرکتهای دخیل در حمل‌ونقل کالا مناسب هستند

سازندگان امیدوارند این فناوری جدید با مشکلات کشتی‌های هوایی اولیه مواجه نشود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha