• شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92062314136
  • خبرنگار : 71408

در پاسخ به ایسنا

ایوبی: وزیر دادگستری از بازگشایی خانه‌ی سینما ابراز خرسندی کرد

ایوبی: وزیر دادگستری از بازگشایی خانه‌ی سینما ابراز خرسندی کرد

حجت‌الله ایوبی ضمن بیان موضع حمایتی وزیر دادگستری درباره بازگشایی خانه سینما گفت: اگر دلمان برای نظام جمهوری اسلامی می‌سوزد، همه باید از این همدلی حمایت کنیم اما اگر دلمان نمی‌سوزد، کارها را به نام نظام جمهوری اسلامی زیر سوال نبریم.

حجت‌الله ایوبی ضمن بیان موضع حمایتی وزیر دادگستری درباره بازگشایی خانه سینما گفت: اگر دلمان برای نظام جمهوری اسلامی می‌سوزد، همه باید از این همدلی حمایت کنیم اما اگر دلمان نمی‌سوزد، کارها را به نام نظام جمهوری اسلامی زیر سوال نبریم.

رئیس سازمان سینمایی در گفت‌و‌گویی با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار اخیرش با وزیر دادگستری و موضع وی درباره‌ی خانه سینما اظهار کرد: این طور نیست که من برای موضوع خانه سینما خدمت آقای پورمحمدی رسیده باشم. بنده پس از آنکه ایشان وزیر شدند به دلیل گرفتاری نتوانسته بودم انجام وظیفه کنم و به دنبال فرصتی بودم که ایشان را ببینم. وقتی با دفترشان تماس گرفتم، گفتند که الان یک جمع خوب خانوادگی با دوستان مشترک داریم و اگر شما نیز می‌توانید به این جمع بیایید، من هم به همین دلیل خدمت ایشان رسیدم.

وی در عین حال با اشاره به موضع وزیر دادگستری درباره بازگشایی مجدد خانه سینما، گفت:‌ آقای پورمحمدی از بازگشایی خانه سینما ابراز خوشحالی کرده و گفتند که از این بازگشایی حمایت کامل می‌کنند. ایشان معتقد بودند که این کار باید خیلی زودتر از این انجام می‌شد، ضمن آنکه ایشان بیان کردند در دولت گذشته و به عنوان بازرسی کل کشور خیلی تلاش کردند که این اتفاق بیافتد.

دوستان در ابراز نظر عجله کردند

معاون وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه جامعه صنفی تهیه‌کنندگان و تحریم مهمانی روز سینما به دلیل مواضع وی درباره بازگشایی خانه سینما بیان کرد: ما حتی برای چیدمان سخنرانی این مهمانی با یکی دو نفر از دوستان به صورت تلفنی صحبت کردیم و به آن‌ها گفتیم، ببینند چه کسانی آماده سخنرانی هستند تا وقتی مهمانی آغاز و وضعیت کاملا معلوم شد، ترکیب سخنرانان را کاملا برابر بچینیم.

وی ادامه داد: من مطمئنم که مشکلی که ایجاد شده حل خواهد شد. به هر حال دوستان کمی در ابراز نظر عجله کردند. چرا که وقتی خصوصی‌تر با آن‌ها صحبت کردیم، متوجه شدند نباید آن ابراز نظر را انجام می‌دادند.

ایوبی با بیان اینکه برخی کلمات به کار برده شده در بیانیه و سخنان مطرح در شأن سینمای ایران نبود، عنوان کرد: به نظرم کلماتی که در این زمینه به کار برده شد در شأن سینمای ایران نیست و بنده هم به آن‌ها پاسخی نمی‌دهم. من فقط به آقای شورجه که دوستشان دارم می‌توانم بگویم، من همیشه شما را دوست خواهم داشت. در هر صورت برخی از افراد هستند که نمی‌توان آن‌ها را دوست نداشت و برخی از دوستان دیگر هم کم‌لطفی کردند.

اگر دلمان برای نظام جمهوری اسلامی نمی‌سوزد کارها را به اسم آن زیرسوال نبریم

معاون وزیر ارشاد در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه بازگشایی خانه سینما و ایجاد همدلی بین سینماگران بهترین اتفاق برای نظام جمهوری اسلامی است، گفت:‌ من فقط به دوستانم عرض کنم اتفاقاتی که در این روزها می‌افتد، بهترین اتفاق برای تقویت نظام جمهوری اسلامی و نظام ولایت است و همه مدیران و مسئولان دلسوز کشور هم در این باره آگاه هستند.

وی تأکید کرد: اگر دلمان برای نظام جمهوری اسلامی می‌سوزد، همه باید از این همدلی حمایت کنیم. اما اگر دلمان نمی‌سوزد، کارها را به نام نظام جمهوری اسلامی زیر سوال نبریم.

حجت‌الله ایوبی در ادامه با بیان اینکه یقین دارد به تدریج اعتماد سینماگران جلب خواهد شد، گفت: مطمئنم این دوستان خواهند دید، در کارهای ما هیچ قصدی جز خدمت به سینمای ایران وجود ندارد.

معاون وزیر ارشاد در پایان این گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به پرسشی درباره پیگیری بعضی شکایت‌ها در قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و... درباره وضعیت خانه سینما، تأکید کرد: وزارت ارشاد فعلی، هیچ شکایتی از سینما و سینماگران ایرانی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha