• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92062012876
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

فرمانده ناجا خبرداد:

کاهش 10 درصدی تلفات سوانح‌رانندگی در 5ماهه امسال/از حادثه جاده قم باید عبرت بگیریم

کاهش 10 درصدی تلفات سوانح‌رانندگی در 5ماهه امسال/از حادثه جاده قم باید عبرت بگیریم

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به توطئه دشمنان برای مرزهای ناآرام کشورهای همجوار گفت: ایران جزیره‌ای آرام و امن در میان اقیانوس متلاطم است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به توطئه دشمنان برای مرزهای ناآرام کشورهای همجوار گفت: ایران جزیره‌ای آرام و امن در میان اقیانوس متلاطم است.

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم صبحگاه عمومی کارکنان فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، تبعیت از ولایت فقیه را تنها راه نجات از فتنه‌ها دانست و افزود: در سایه ولایتمداری و فرهنگ اصیل مردم، امنیت چهارمحال و بختیاری بسیار مطلوب است.

وی افزود: ولایت فقیه یعنی حکومت صالحان و تمسک به اهل بیت و در زمان غیبت نیز تمسک به ولایت فقیه تنها راه گذر از گردنه‌های سخت خواهد بود.

فرمانده ناجا با اشاره به دشمنی استکبار با ایران اسلامی خاطرنشان کرد: در پرتو ولایت‌فقیه و اسلام انقلاب ما با گذشت 35 سال از موانع و مشکلات بسیاری عبور کرده و این قطار نورانی با قوت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی گفت: برخلاف تصور برخی‌ها این بیداری دشمنان را به انزوا کشانده واکنون آنها دچار دودستگی و ضعف در اتحاد مواضع شده‌اند.

احمدی‌مقدم با اشاره به تولید بیش از 80 درصد موادمخدر دنیا در افغانستان، گفت: حجم این تهدید در کشور ما به دلیل نزدیکی به کانون تولید موادمخدر، به مراتب بالاتر است و در راستای افزایش تهدیدات اقدامات مبارزه‌ای با این بلای خانمانسوز نیز شدیدتر شده است.

وی با اشاره به وضعیت امنیتی برخی از کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: بعضی مرزهای کشورهای همجوار ما مناطق بی‌ثبات و ناآرامی هستند و دشمن تلاش دارد که این ناآرامی را به داخل کشور ما بکشاند اما با هوشیاری رهبری و مردم، ایران به جزیره‌ای آرام در این دریای متلاطم تبدیل شده است.

فرمانده ناجا با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که فرمودند دشمنی استکبار با ایران نشانگر قدرت انقلاب است، گفت: دشمن تاکنون هم با فشارهای گوناگون نظیر ترور، توطئه و تحریم نتوانسته ذره‌ای خدشه در مسیر انقلاب ایجاد کند چرا که آرمان‌های انقلاب، امام، شهداء برگرفته از اسلام و مکتب عاشوراست.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت تمام در میدان است و توطئه‌های آنها را در سطح دنیا ناکام گذاشته است و آنها نمی‌توانند این نقش را انکار کنند.

احمدی‌مقدم در ادامه سخنان خود از آمادگی کامل نیروی انتظامی در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: با پایان فصل تابستان و شروع سال تحصیلی و افزایش حضور مردم در شهرها 20 تا 30 درصد سفرهای آموزشی در شهرها بیشتر می‌شود و در نتیجه ترافیک افزایش می‌یابد. بنابراین مردم باید دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند و رعایت انضباط و ایمنی را بکنند.

وی با اشاره به حادثه دردناک تصادف اتوبان تهران – قم که منجر به آتش‌سوزی عظیمی شد به عوامل دخیل در این سانحه از جمله ضعف نکات فنی اشاره کرد و ضمن بر شمردن تلاش پلیس برای پیشگیری از این گونه حوادث، سازندگان خودرو و عموم مردم را به توجه بیش از پیش در این زمینه فرا خواند.

احمدی‌مقدم با اشاره به توسعه و افزایش گردشگری در این استان گفت: روز به روز نیازهای امنیتی استان نیز همزمان با این پیشرفت‌ها بیشتر می‌شود، مسئولان باید با پلیس همکاری بیشتری داشته باشند تا ضریب امنیت استان به موازات پیشرفت و توسعه در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

وی با اشاره به نظارت ستادی جامعی که از کلیه واحدهای انتظامی استان صورت گرفت، گفت: بحمدالله دستاوردهای استان بسیار خوب بوده و نسبت به نظارت قبلی 5 نمره ارتقاء پیدا کرده و این حرکت خوبی است.

احمدی‌مقدم هدف از سفر به استان را ارزیابی عملکرد این فرماندهی عنوان کرد و گفت: نسبت به دو دوره قبل 10 نمره ارتقاء داشته و در نیمه اول برنامه پنجم نسبت به چهارم نیز 5 نمره رشد حاصل شده است.

وی ضمن تقدیر از تعامل گسترده اعضای شورای تأمین و کلیه ادارات استان با پلیس خواستار تعمیق بیش از پیش اینگونه همکاری‌ها در راستای برقراری امنیت شد.

به گزارش ایسنا ، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان چهار محال و بختیاری بر تقویت مرزهای آبی و خشکی و نیز واحدهای دریایی تاکید کرد و گفت: بخش‌های باقیمانده از مرز نواحی شرقی را تحت کنترل خود قرار می‌دهیم، الحمدلله انسداد مرز همچنان ادامه دارد.

احمدی‌مقدم گفت: امسال، فرماندهی انتظامی این استان، پنج نمره بر مبنای 100 رشد داشته که پیشرفت بسیار خوبی برای آن محسوب می‌شود.

وی افزود: چهار محال و بختیاری در کنترل تصادفات، جرایم و افزایش قدرت کشف، استقرار امنیت‌اجتماعی و اخلاقی توفیقات بسیاری خوبی کسب کرده که این امر از فرهنگ بسیار غنی و خوب مردم و همکاری همه نهادهای دورن استان نشات گرفته است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه امسال نیروی انتظامی بر دو موضوع مرز و موادمخدر تمرکز کرده است، گفت: تامین امنیت اقتصادی، جانی و مالی، مقابله با ورود سلاح، تروریست‌ها، قاچاق موادمخدر و قاچاق انسانی و نیز ابعاد مختلف دیگر موجب شده تا تلاش خود را بر تقویت مرزها معطوف کنیم.

فرمانده ناجا بر تقویت مرزهای آبی و خشکی و نیز واحدهای دریایی تاکید و خاطرنشان کرد: بخش‌های باقیمانده از مرز خصوصاً نواحی شرقی را تحت کنترل خود قرار می‌دهیم که البته این عقب‌ماندگی به دلیل پیچیدگی جغرافیا و کندی پیشرفت احداث جاده در کشور است که الحمدلله انسداد مرز همچنان ادامه دارد.

وی، از موادمخدر به عنوان مهمترین آسیب‌اجتماعی کشور نام برد و با بیان اینکه مبارزه با موادافیونی اولویت دوم ناجا به شمار می‌آید، گفت: پلیس در این حوزه تمرکز بیشتری دارد، از سوی دیگر گرانی موادمخدر باعث افزایش سرقت‌های خرد در کشور می‌شود.

احمدی‌مقدم، اولویت بعدی ناجا را حوزه تصادفات رانندگی دانست و گفت: درصدد هستیم با تمرکز بر این حوزه و نیز تقویت و تعامل همکاری‌ها با سایر حوزه‌های مسئول شاهد کاهش آسیب‌های سوانح رانندگی باشیم، البته دو روز قبل با وزیر راه در این زمینه جلسه‌ای داشته‌ایم.

فرمانده ناجا، به جلسه با دیگر اعضای هیئت دولت جدید اشاره کرد و گفت: دولت جدید مشغول سازماندهی است، باید بتوانیم اهداف خود را در تقویت ایمنی راهها، کاهش تصادفات و کشته‌شدگان با مصدومان را به نتایج بهتری برسانیم.

وی از کاهش 10 درصدی تلفات سوانح رانندگی در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و گفت: در این مدت 800 تن جان خود را از دست دادند، امیدواریم این رقم تا پایان امسال، سیر نزولی داشته باشد. البته باید از حوادثی مانند حادثه جاده قم عبرت بگیریم و بار دیگر یادآور می‌شویم که استاندارد و ایمنی در دو حوزه راهها و خودرو، رفتار انسانی، کنترل پلیس و قانون در کاهش سوانح رانندگی بسیار مهم است.

وی تصریح‌کرد: ایمنی خودرو نقش بسیار زیادی در حفظ جان مردم دارد به گونه‌ای که می‌تواند جلوی بسیاری از این حوادث تلخ را بگیرد.

احمدی‌مقدم با تاکید بر اینکه ناجا پیگیر حوزه ایمنی خودرو خواهد بود، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال همین دستاوردی که تا الان وجود داشته را ادامه دهیم.

فرمانده ناجا ادامه‌داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا خصوصاً سوخت و نیز مبارزه با قاچاق موادمخدر امسال میزان کشفیات ما نسبت به سال‌گذشته افزایش مناسبی داشته است.

وی درباره فرایند زمان صدور گواهینامه و گذرنامه در دفاتر پلیس +10، گفت: از زمان درخواست و تکمیل فرم تا صدورگذرنامه و گواهینامه، کسری از روز بیشتر وجود ندارد؛ زیرا این مدارک دستی منتقل نمی‌شود بلکه از همین دفاتر اطلاعات مستقیماً به محل صادر کننده انتقال می‌یابد.

احمدی‌مقدم ادامه‌داد: فاصله زمانی رسیدن مدارک به دست متقاضیان براساس نوع هزینه‌ای که آنها برای پست متقبل شدند، صورت می‌پذیرد؛ در هیچ جای دنیا صدور گواهینامه و گذرنامه در استان و شهر محل اقامت انجام نمی‌گیرد بلکه به صورت تمرکزی است زیرا این اسناد بیومتریک شده و باید تولید کارخانه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha