• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061710214

حمایت ژنرال پترائوس از طرح جنگ اوباما علیه سوریه

حمایت ژنرال پترائوس از طرح جنگ اوباما علیه سوریه

رئیس سابق سازمان سیا در حال ترغیب اعضای کنگره آمریکا برای حمایت از طرح مداخله نظامی باراک اوباما در سوریه است.

رئیس سابق سازمان سیا در حال ترغیب اعضای کنگره آمریکا برای حمایت از طرح مداخله نظامی باراک اوباما در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه دیلی میل گزارش داد که ژنرال دیوید پترائوس، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا معتقد است که اقدام به مداخله نظامی در سوریه برای نشان دادن ضرب شصت به دیگر کشورهایی که به دنبال استفاده از چنین تسلیحاتی هستند، ضروری است.

هرچند باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خود می‌توانست دستور جنگ را صادر کند اما تصمیم گرفت که آن را در کنگره به رای بگذارد. با توجه به نارضایتی بسیاری از اعضای کنگره از راه‌اندازی و مداخله آمریکا در جنگی جدید در خاورمیانه، احتمال رد طرح اوباما وجود دارد که البته در این صورت نیز هنوز اوباما این اختیار را دارد که به تنهایی دست به مداخله در سوریه بزند؛ مداخله‌ای که مردم سراسر جهان آنرا محکوم می‌کنند.

شمار زیادی از آمریکایی‌ها با تجمع در خیابان‌های واشنگتن از کنگره این کشور خواستند که با تصمیم باراک اوباما برای مداخله نظامی در سوریه مخالفت کند.

پترائوس در این خصوص به پایگاه اینترنتی پولتیکو گفت: رای منفی کنگره به طرح اوباما برای مداخله نظامی در سوریه عواقب شدیدی را نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان در پی خواهد داشت.

قانونگذاران آمریکا در زمینه مسائل نظامی، احترام ویژه‌ای برای ژنرال پترائوس قائل هستند و این می‌تواند به رای مثبت کنگره به طرح اوباما منجر شود.

پترائوس در اظهارات خود همچنین عنوان کرد که این مداخله نظامی نه تنها با هدف جلوگیری از استفاده دوباره از تسلیحات شیمیایی در سوریه یا هر جای دیگر است بلکه به دیگر کشورها نشان خواهد داد که نباید آمریکا را دست‌کم بگیرند و اینکه آمریکا در صورت لزوم و ناکافی بودن دیگر ابزارها و راه‌ها، اقدام نظامی متناسب را اتخاذ می‌کند.

پترائوس به عنوان فرمانده ارتش آمریکا در جنگ با عراق و افغانستان در دوره جورج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا و باراک اوباما خدمت کرد. اوباما در سال 2011 پترائوس را به سمت مدیر سیا منصوب کرد، اما پس از افشای رسوایی اخلاقی، وی مجبور به کناره‌گیری شد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق نیز حمایت خود از طرح حمله نظامی آمریکا به سوریه را اعلام کرده‌اند.

باراک اوباما، فردا (دوشنبه) با شش شبکه تلویزیونی گفت‌وگوهایی خواهد داشت تا اذهان عمومی آمریکا را به حمایت از خود ترغیب کند.

اوباما هفته گذشته سفر خود به کالیفرنیا را لغو کرد تا با ماندن در واشنگتن به لابی‌گری و اعمال فشار برای مداخله در سوریه ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha