• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061709983
  • خبرنگار : 71417

کنفرانس مشترک وزرای خارجه آمریکا- فرانسه،

تاکید کری و فابیوس بر اقدام "محدود" و "سریع" در سوریه

تاکید کری و فابیوس بر اقدام "محدود" و "سریع" در سوریه

وزیر امور خارجه فرانسه و همتای آمریکایی وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کردند، اقدام سریع برای واکنش به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ضروری است.

وزیر امور خارجه فرانسه و همتای آمریکایی وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کردند، اقدام سریع برای واکنش به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: اینکه اجازه دهیم یک مجرم آزاد باشد، به معنای مشوقی برای تکرار جرم وی است.

وی ادامه داد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در هیچ مذاکره‌ای شرکت نمی‌کند زیرا معتقد است که شکست‌ناپذیر است.

وزیر امور خارجه فرانسه اضافه کرد: تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اقدام دولت سوریه را محکوم و استفاده از اهرم نظامی علیه دمشق را قبول کنند.

در عین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد جامعه بین الملل نباید نسبت به کشتار روی داده در سوریه بی‌تفاوت باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: ما باید پاسخی موثر، متمرکز و مشخص با هدف کاستن از ظرفیت دولت سوریه برای استفاده از تسلیحات شیمیایی ارائه کنیم تا بدین ترتیب از استفاده مجدد از تسلیحات شیمیایی جلوگیری شود.

این دیپلمات عالی رتبه آمریکایی به خبرنگاران گفت که حمله احتمالی به سوریه محدود خواهد بود و احتمال ورود غرب به یک جنگ دیگر در خاورمیانه اندک است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور هیچ تصمیمی برای منتظر ماندن جهت انتشار گزارش بازرسان سازمان ملل متحد اتخاذ نکرده است و تمام گزینه‌های پیش رو از نظر وی محتمل است.

دولت اوباما، بشار اسد را به استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه سوری‌ها متهم کرده است؛ اتهامی که از سوی دولت دمشق رد شده است.

لوران فابیوس در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: هم اکنون هفت کشور از هشت کشور عضو گروه هشت با نظر ما موافق هستند که واکنشی جدی علیه سوریه به کار گرفته شود.

وزیر امور خارجه فرانسه همچنین از هم عقیده بودن 12 کشور از کشورهای گروه 20 در اقدام نظامی علیه دولت دمشق خبر داد.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که تعداد کشورهای موافق با اقدام نظامی علیه سوریه "دو رقمی" است.

این در حالی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها با مداخله نظامی غرب در سوریه مخالف هستند.

در عین حال شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد، جان کری اعلام کرد: جهان نمی‌تواند در مقابل کشتار گسترده در سوریه ساکت بماند.

وی گفت: ما آمریکایی‌ها و شرکای فرانسویمان می‌دانیم که اکنون دیگر زمان سکوت در مقابل کشتار نیست بلکه زمان آن است که واکنشی موثر و مفید از خود نشان دهیم تا دیکتاتورهایی همچون بشار اسد بدانند که مسئول جنایت‌هایی هستند که مرتکب می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha