• یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061710300
  • خبرنگار : 71129

رای مجلس نمایندگان آمریکا برای حمله به سوریه یک هفته به تاخیر می‌افتد

رای مجلس نمایندگان آمریکا برای حمله به سوریه یک هفته به تاخیر می‌افتد

براساس یادداشتی از رهبر اکثریت سنای آمریکا، رای مجلس نمایندگان این کشور درباره حمله نظامی آمریکا به سوریه احتمالا یک هفته به تاخیر بیفتد.

براساس یادداشتی از رهبر اکثریت سنای آمریکا، رای مجلس نمایندگان این کشور درباره حمله نظامی آمریکا به سوریه احتمالا یک هفته به تاخیر بیفتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، اریک کانتور، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا در یادداشتی اعلام کرد: اعضای سنا باید به مناظره بپردازند و در مورد استفاده از نیروی نظامی علیه سوریه ظرف دوهفته رای بدهند.

در بیانیه‌ مشترک سناتورهای جمهوری خواه آمده که آن‌ها 9 سپتامبر(18 شهریور) به مناظره می‌پردازند.

در حالیکه اریک کانتور و جان بوئنر، دو جمهوری خواه آمریکایی از حمله نظامی علیه سوریه حمایت می‌کنند، احتمالا مجلس نمایندگان آمریکا تا زمان رای سنا در روز چهارشنبه، پیش از اتخاذ هر تصمیمی صبر می‌کند.

بسیاری بر این باورند که گرچه اوباما می‌تواند بدون حمایت کنگره اقدام کند، با این حال ترجیح می‌دهد این کار با حمایت کنگره باشد.

اولین رای‌گیری سنای آمریکا درباره حمله محدود و مشخص به سوریه، احتمالا روز چهارشنبه صورت می‌گیرد. این قطعنامه حمله علیه سوریه را به 90 روز محدود می‌کند و از حضور و استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه جلوگیری به عمل می‌آورد.

رای نهایی احتمالا روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آتی صادر می‌شود.

خبر به تاخیر افتادن این رای گیری در حالی منتشر شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و معاونان وی خود را برای مصاحبه‌های تلویزیونی با هدف جلب حمایت اکثریت مردم آمریکا برای حمله نظامی علیه سوریه آماده می‌کنند.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا قرار است روز دوشنبه در بنیاد آمریکای نوین به ایراد سخنرانی بپردازد.

دنیس مک دونو، یکی دیگر از مقام‌های آمریکایی‌ نیز احتمالا امروز (یکشنبه) در پنج سخنرانی حضور می‌یابد و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و جو بایدن، معاون اوباما از قانونگذاران خواسته‌اند که به مداخله نظامی آمریکا در سوریه رای مثبت بدهند.

این در حالیست که براساس نظرسنجی موسسه پیو، تنها 28 درصد مردم آمریکا موافق و حامی حمله به سوریه و 48 درصد مخالف آن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha