• سه‌شنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92061207346
  • خبرنگار : 71434

"هدف اوباما از تاخیر در حمله به سوریه تلاش برای قانع کردن پوتین است"

"هدف اوباما از تاخیر در حمله به سوریه تلاش برای قانع کردن پوتین است"

منابع آگاه در آمریکا اعلام کردند که اوباما به دلایلی از جمله تلاش برای قانع کردن پوتین برای برکناری بشار اسد از قدرت جنگ علیه سوریه را به تاخیر انداخت.

منابع آگاه در آمریکا اعلام کردند که اوباما به دلایلی از جمله تلاش برای قانع کردن پوتین برای برکناری بشار اسد از قدرت جنگ علیه سوریه را به تاخیر انداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الرای العام کویت، منابع آگاه در آمریکا تاکید کردند که اقدام باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در به تاخیر انداختن حمله احتمالی به سوریه دلایل بی‌شماری داشته که یکی از این دلایل امید اوباما به امکان قانع کردن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای پایان حمایت از سوریه و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در کنفرانس گروه 20 است.

این منابع تاکید کردند که اوباما در دو نشست با سران بلندپایه آمریکا که روزهای جمعه و شنبه برگزار شد تاکید کرد که به عقیده وی تصمیمش در درخواست از کنگره برای اعلام نظرش پیش از این حمله در حقیقت حمایت سیاسی و ملی مردم آمریکا را برای وی به دنبال خواهد داشت و زمان بیشتری را به وی می‌دهد تا بتواند کشورهای بیشتری از جمله روسیه را در کنفرانس 20 که قرار است پنجشنبه و جمعه در روسیه برگزار شود، راضی کند.

نزدیکان اوباما همچنین اعلام کردند که به عقیده ‌آنها هرگونه دیدار وی با پوتین با توجه به شرایط کنونی و استقرار نظامی آمریکا در دریای مدیترانه متفاوت با سایر نشست‌های این دو رهبر جهان است و احتمال دارد که موفق شود پوتین را در خصوص لزوم برکناری فوری اسد و ‌آغاز سریع روند سیاسی و انتقالی در سوریه قانع کند.

روزنامه الرای به نقل از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که حزب جمهوری خواه این کشور که اکثر کرسی‌های پارلمان را در اختیار دارد قصد ندارد فشاری به اعضای این حزب برای رای‌گیری درباره سوریه وارد کند و این مساله به عهده خود اعضا گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha