• چهارشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92060603727
  • خبرنگار : 71417

کامرون:اقدام علیه سوریه باید قانونی و متناسب باشد/ نشست پارلمان انگلیس در مورد سوریه

کامرون:اقدام علیه سوریه باید قانونی و متناسب باشد/ نشست پارلمان انگلیس در مورد سوریه

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: اقدامی که علیه دمشق صورت می‌گیرد، باید برای مقابله با مسئله استفاده از تسلیحات شیمیایی نه تنها در سوریه بلکه در سراسر جهان طراحی شود.

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: اقدامی که علیه دمشق صورت می‌گیرد، باید برای مقابله با مسئله استفاده از تسلیحات شیمیایی نه تنها در سوریه بلکه در سراسر جهان طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیوید کامرون"، نخست‌وزیر انگلیس با اعلام اینکه پارلمان این کشور فردا (پنج‌شنبه) جلسه‌ای را با هدف بحث و گفت‌وگو درباره اقدام احتمالی لندن در قبال سوریه برگزار خواهد کرد، خاطرنشان کرد: استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه به لحاظ اخلاقی اقدامی غیرقابل دفاع است.

با این حال نخست‌وزیر انگلیس تصریح کرد که اقدام نظامی علیه سوریه باید قانونی و متناسب باشد.

کامرون اظهار کرد: تاکنون هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است اما لندن و هم‌پیمانانش این مساله را مورد بررسی قرار خواهند داد که اقدام نظامی تا چه اندازه برای جلوگیری از استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه در آینده موثر است.

دیوید کامرون اعلام کرد: این اقدام صرفا در مورد جنگ‌ها در خاورمیانه و مناقشات سوریه نیست بلکه به استفاده از تسلیحات شیمیایی مربوط می‌شود و اینکه باید اطمینان حاصل کرد که جهان از استفاده از چنین سلاح‌هایی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: حدود 100 سال پیش کشورهای مختلف جهان گردهم آمدند و اعلام کردند که استفاده از سلاح‌های شیمیایی به لحاظ اخلاقی غیر قابل دفاع و کاملا اشتباه است.

وی ادامه داد: اکنون شاهد این هستیم که سوریه به صحنه فاجعه باری تبدیل شده است و علت این امر استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی است و معتقدم که نمی‌توانیم اجازه دهیم دولت وی به کار خود ادامه دهد.

پیش از این "نیک کلگ"، معاون نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده بود که اقدام علیه سوریه با هدف سرنگون کردن دولت بشار اسد نخواهد بود.

وی گفته: آنچه ما بررسی می‌کنیم نشان دادن واکنشی جدی نسبت به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه است. ما تغییر دولت سوریه را مورد بررسی قرار نمی‌دهیم و بر آن نیستم که دولت اسد را سرنگون سازیم.

در همین حال روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد: دیوید کامرون اعلام کرده است که انگلیس باید علیه سوریه و برای مجازات کردن اسد به خاطر استفاده گسترده از تسلیحات شیمیایی اقدام کند.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که افزایش نگرانی‌ها میان اعضای پارلمان، فرماندهان سابق و اذهان عمومی را درک می‌کند و متوجه این نگرانی‌ها که انگلیس باری دیگر وارد جنگی پرهزینه در خاورمیانه شود، است.

با این حال کامرون تاکید کرد: جهان نمی‌تواند در رویارویی با نقض یک قرارداد 100 ساله بی‌تفاوت بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha