• شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92060200789
  • منبع : نمایندگی کرمان

قرائتی: فقیری روی زمین باقی نمی‌ماند اگر زکات پرداخت شود

قرائتی: فقیری روی زمین باقی نمی‌ماند اگر زکات پرداخت شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در ستاد احیای زکات گفت: اگر زکات پرداخت شود، فقیری روی زمین باقی نمی‌ماند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ستاد احیای زکات گفت: اگر زکات پرداخت شود، فقیری روی زمین باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش بزرگ زکات که با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان شرق استان کرمان در مسجد جامع بم برگزار شد، گفت: انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها تفاوت‌های بسیاری دارد و ملت ایران در سایه ولایت فقیه هستند.

وی افزود: وجود یک مجتهد عالم به عنوان ولی فقیه در کشور ما نشان از درایت و تدبیر این مردم است که به هر کسی اجازه مدیریت کلان نمی‌دهند که جا دارد بگوییم زنده باد ایران.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ستاد احیای زکات بیان کرد: مردم ما بدانند که آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی و دین اسلام هیچ دوستی و ارتباطی برای پیشرفت و توسعه با ما ندارند و همه تلاش آنها به دلیل این است که نسل جوان را تخریب کنند.

قرائتی، ضمن گرامیداشت هفته دولت به بیان خاطراتی از شهیدان رجایی و باهنر پرداخت و این دو شهید بزرگوار را الگوهای بزرگ دینداری و مدیریتی عنوان کرد.

وی با بیان این‌که «خانواده‌ها فرزندان خود را برای حضور در حوزه‌های علمیه تشویق کنند» اظهار کرد: اسلام یک دین فراگیر و جهانی است و نیاز است حوزه‌های علمیه تقویت و جوانان ما به عنوان مبلغ دین آموزه‌های لازم را بیاموزند و در این مسیر گام بردارند.

وی اظهار کرد: زکات دریافتی باید در راستای کمک به فقرا و نیازمندان هر منطقه و برای اقداماتی مانند خرید جهیزیه، کمک به ازدواج جوانان و تحصیل افراد نیازمند هزینه شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ستاد احیای زکات با اشاره به این‌که «زکات در همه ادیان وجود دارد» گفت: در تمامی ادیان الهی به زکات اشاره شده و در قرآن کریم نیز کلمه زکات ۳۲ مرتبه جداگانه و ۲۷ مرتبه همراه با نماز آورده شده است.

قرائتی افزود: اگر نماز بخوانیم اما زکات نپردازیم، نماز ما مورد قبول نیست و در صورتی که نماز مقبول نشود، دینداری ما نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که «بنای دین اسلام بر پنج پایه شامل نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است» بر ضرورت توجه ویژه به این امور در ابعاد مختلف زندگی تاکید و بیان کرد: یکی از اعمالی که در آن خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را مامور به تشکر و سپاسگزاری از مسلمان کرده، پرداخت زکات است.

وی هدف از سفرش به بم را قدردانی از مردم شرق استان کرمان و مردم بم به نیابت از رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: رتبه اول مردم بم در پرداخت زکات قابل تحسین فراوان است.

قرائتی اظهار کرد: کلمه زکات و برکت هر کدام ۳۲ مرتبه در قرآن به کار رفته‌اند که این مسئله نشان از با برکت بودن فریضه الهی زکات است.

وی با اشاره به این‌که «مردم صبور و ولایتمدار بم برای جهانیان الگو هستند» خاطرنشان کرد: مردم بم در زلزله سختی‌های بسیاری دیدند اما با این وجود اجازه ندادند تا مشکلات در دینداری آنها تاثیر بگذارد و در عرصه‌های مختلف از جمله عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حماسه آفریدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha