• جمعه / ۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92060100255
  • منبع : نمایندگی لرستان

مسئول ستاد زکات کشور عنوان کرد؛

ضرورت تبیین زوایا و برکات معنوی و مادی زکات برای مردم

ضرورت تبیین زوایا و برکات معنوی و مادی زکات برای مردم

مسئول ستاد زکات کشور با تاکید بر ضرورت تبیین زوایا و برکات معنوی و مادی زکات برای مردم، گفت: اگر زکات درست ادا شود، این شکاف که در بین مسلمین تحت عنوان فقر به‌وجود می‌آید از بین می‌رود.

مسئول ستاد زکات کشور با تاکید بر ضرورت تبیین زوایا و برکات معنوی و مادی زکات برای مردم، گفت: اگر زکات درست ادا شود، این شکاف که در بین مسلمین تحت عنوان فقر به‌وجود می‌آید از بین می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، آیت‌الله عالمی در همایش زکات با اشاره به آیات، روایات و احادیثی در رابطه با اهمیت ادای زکات و آثار و برکات پرداخت آن، گفت: در آیه‌ای از قرآن که به آیه زکات معروف است عنوان شده که زکات صدقه‌ای است که وقتی انسان آن‌ را ادا می‌کند خداوند به پیغمبرش فرمان می‌دهد که زکات (صدقه) را بگیرد و آن‌ را به مصرف برساند و وقتی زکات‌دهنده ادای زکات می‌کند، پیغمبر با استغفاری که برای او می‌کند او را تطهیر و پاکیزه کند.

وی اضافه کرد: بنا بر این آیه هر زکات دهنده در هر سال و دفعه که زکات را پرداخت می‌کند پیغمبر اکرم (ص) بر او درود می‌فرستد و این نعمت بزرگی است که انسان مورد درود پیغمبر خدا قرار بگیرد.

عالمی با تاکید بر ضرورت تبیین زوایا و برکات معنوی و مادی زکات برای مردم، گفت: اگر زکات درست ادا شود این خلا و شکاف که در بین مسلمین تحت عنوان فقر به‌ وجود می‌آید، از بین می‌رود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه زکات باید به‌ درستی جمع‌آوری و درست مصرف شود، اضافه کرد: در جمع‌آوری و مصرف کردن زکات باید اخلاص را نصب‌العین خود قرار دهیم تا پریشانی‌ها و نابسامانی‌ها در بین مردم از بین برود.

عالمی تصریح کرد: باید در بین مردم و مومنین و کسانی که مشمول زکات واجب و مستحب هستند فرهنگ‌سازی مناسب در مورد زکات انجام پذیرد؛ زیرا اگر زکات واجب و مستحب به معنای واقعی انجام بگیرد مستحقی در جامعه نخواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به روایات و احادیثی در مورد اهمیت زکات خاطرنشان کرد: ما باید زکات را گسترده تبلیغ و گسترده جمع‌آوری کنیم و به‌ وسیله زکات مشکلات فقرا را حل کنیم و این افتخار فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت را به رخ جهانیان بکشانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha