• سه‌شنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 92052916853
  • منبع : ستاد مبارزه با مواد مخدر

تاکید ستادمبارزه با موادمخدر برای لغو یک بخشنامه وزارت بهداشت

تاکید ستادمبارزه با موادمخدر برای لغو یک بخشنامه وزارت بهداشت

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بخشنامه توقف صدور مجوز مراکز درمان اعتیاد از سوی وزارت بهداشت را مغایر با اجماع کارشناسی دستگاه‌های ذی‌ربط دانست.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بخشنامه توقف صدور مجوز مراکز درمان اعتیاد از سوی وزارت بهداشت را مغایر با اجماع کارشناسی دستگاه‌های ذی‌ربط دانست.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، دکتر محمدباقر صابری‌زفرقندی در خصوص واکنش‌های به‌عمل‌آمده نسبت به بخشنامه اخیر وزارت بهداشت در مورد توقف صدور مجوز تاسیس مراکز درمان با آگونیست گفت: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با ابلاغ نامه‌ای، توقف صدور مجوز تاسیس و بهره‌برداری از مراکز درمان با آگونیست را غیر کارشناسی اعلام کرد و طی مکاتبه‌ای خطاب به وزیر بهداشت وقت در دولت دهم خواستار لغو این بخشنامه شد.

وی افزود: در این مکاتبه با اشاره به اسناد بالادستی، ‌مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر و نظر کارشناسی کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد بر غیرکارشناسی بودن بخش نامه مذکور تاکید شده و اجرای آن را در حال حاضر به صلاح ندانسته است.

صابری با اشاره به مصاحبه مدیرکل دفتر سلامت روان اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در مورد اعلام توقف صدور مجوز به استناد بخشنامه وزیر بهداشت بیان کرد: از آنجایی که حسب گزارشات و توضیحات حضوری در تهیه بخشنامه مذکور نظر کارشناسی دفتر تخصصی وزارت بهداشت نیز اخذ نشده بود و دفتر سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت نیز از نظر کارشناسی ابلاغ بخشنامه مذکور را تایید نکرده است، انجام چنین مصاحبه‌ای که تحقیقا واکنش‌های منفی و به ناحقی را بر علیه وزارت بهداشت به دنبال خواهد داشت، جای تعجب و تامل است.

وی یادآور ‌شد: معاون درمان وزارت بهداشت و رییس کمیته درمان و اداره کل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد و دفتر تخصصی در وزارت بهداشت چنین اقدامی را مغایر اجماع کارشناسی و دارای اشکالات عدیده‌ای از نظر زمان ابلاغ، نوه اجرا و ضرورت و محتوای بخشنامه می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha