• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92052816411
  • خبرنگار : 71356

بیش از 20 نفر از متهمان بانک ملی و صادرات در نوبت محاکمه‌اند

بیش از 20 نفر از متهمان بانک ملی و صادرات در نوبت محاکمه‌اند

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، بیش از 20 نفر از متهمان بانک ملی و تعدادی از متهمان بانک صادرات در نوبت محاکمه هستند.

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: در پرونده فساد سه هزار میلیاردی، بیش از 20 نفر از متهمان بانک ملی و تعدادی از متهمان بانک صادرات در نوبت محاکمه هستند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به پرونده کسانی که در دادگاه فساد مالی از آن‌ها نام برده شد و مسولان دولتی نیز از این افراد به عنوان خط قرمز یاد کردند، رسیدگی می‌شود یا خیر، گفت: اسم هر کسی که برده شد، معلوم نیست که حتما متهم باشد یا خیر، اما در این پرونده به وضعیت همه کسانی که به نحوی از انحاء متهم بودند، رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: از تعدادی از این افراد، رفع اتهام شد و تعدادی هم محکوم شدند. بعضی از احکام قطعی شد و بعضی هم در مرحله تجدیدنظرخواهی است و تعداد قابل توجهی نیز هنوز در نوبت محاکمه هستند. یعنی یا در دادسرا هستند یا اینکه کیفرخواست صادر شده و به دادگاه رفته‌اند.

وی گفت: ممکن است برای فردی دو کیفرخواست صادر شده باشد یعنی بعد از رسیدگی به یک اتهام و صدور حکم، در مورد اتهام دیگر او کیفرخواست صادر شده باشد؛ مانند کیفرخواستی که برای متهمان بانک آریا صادر شده است که به اتهام بعضی از متهمان این پرونده در همان قسمت اول رسیدگی شده است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: همچنین در پرونده دیگری که در نوبت دادگاه است بیش از 20 نفر از بانک ملی و تعدادی از بانک صادرات در نوبت محاکمه هستند و برخی از آن‌ها جدید هستند.

وی گفت: در یکی از سایت‌ها تعداد متهمان حدود 450 نفر ذکر شده بود، ولی این عدد به معنای این نیست که 450 متهم وجود داشته باشد بلکه ممکن است 450 بار اظهارنظر شده باشد و مثلا برای یک فرد دو یا سه کیفرخواست صادر شده باشد.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha