• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92052816374
  • خبرنگار : 71411

رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران به پایان نرسیده است

رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران به پایان نرسیده است

... سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده کهریزک، بیان کرد: پرونده کهریزک در مقام تجدیدنظرخواهی بود که به دیوان عالی کشور ارجاع شد و منتظریم دیوان عالی کشور رای لازم را در رابطه با این پرونده صادر کند.

... سخنگوی قوه قضاییه در مورد پرونده کهریزک، بیان کرد: پرونده کهریزک در مقام تجدیدنظرخواهی بود که به دیوان عالی کشور ارجاع شد و منتظریم دیوان عالی کشور رای لازم را در رابطه با این پرونده صادر کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری تاکید کرد: در رابطه با کسانی که مرتکب جرایم خشن از قبیل تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی می‌شوند به شدت برخورد می‌شود و اغماضی در رابطه با آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون سه مورد در کرج و شش مورد از این نوع جرایم را در خوزستان داشتیم که با آن‌ها با قاطعیت برخورد شد، بنابراین به مجرمین هشدار می‌دهم که بدانند مجازات‌های سختی به دنبال اینگونه جرایم وجود دارد. همچنین سعی می‌شود به این نوع پرونده‌ها به سرعت رسیدگی شود.

سخنگوی دستگاه قضا در مورد پرونده بیمه ایران نیز تصریح کرد: در رابطه با این پرونده دیوان عالی کشور زحمات فراوانی کشیده و پرونده هنوز به پایان نرسیده است، اما حکمش از طرف دیوان صادر می‌شود و اگر حکم قطعی شد دیگر برای بیان جزئیات و نام متهمان معذورتی نداریم. تا امروز حکم ابلاغ نشده و به دست ما نرسیده است.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به قانون جدید دیوان عدالت اداری، گفت: قانون جدید دیوان عدالت اداری در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با بعضی از مواد آن در شورای نگهبان دچار اختلاف نظر شدند که این قانون به تشخیص مصلحت نظام رفت و در نهایت تصویب، ابلاغ و لازم‌الاجرا شد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مثبت این قانون این است که در گذشته نظرات در هیات عمومی دیوان عدالت اداری مطرح می‌شد و در قانون جدید پیش‌بینی شده است که قبل از مطرح شدن در هیات عمومی یک هیات تخصصی در رابطه با آن اظهارنظر کنند و بعد در هیات عمومی مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این است که اگر دیوان عدالت اداری موردی را تشخیص و در رابطه با آن نظر و رای داد و سازمان ذیربط به آن اعتنایی نکرد، دیوان عدالت اداری وارد می‌شود و به آن رسیدگی می‌کند.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha