• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92052816017
  • خبرنگار : 71129

انتقاد دولتمردان ترکیه از سکوت سازمان همکاری اسلامی در قبال مصر

انتقاد دولتمردان ترکیه از سکوت سازمان همکاری اسلامی در قبال مصر

سیاستمداران حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه رئیس سازمان همکاری اسلامی را به دلیل سکوت این سازمان در قبال قتل عام مردم مصر مورد انتقاد قرار دادند.

سیاستمداران حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه رئیس سازمان همکاری اسلامی را به دلیل سکوت این سازمان در قبال قتل عام مردم مصر مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، معاون نخست‌وزیر ترکیه در جریان یک مصاحبه تلویزیونی از اکمل الدین احسان اوغلو، رئیس سازمان همکاری اسلامی خواست تا از سمتش در چنین سازمان بیهوده و بی‌تاثیری استعفا کند.

وی گفت: زمانی که چنین سازمانی در مقابل قتل عام مردم مصر توسط نظامیان این کشور ساکت باقی می‌ماند، علت وجودی خود را منکر می‌شود. اگر من به جای احسان اوغلو بودم‌، پیشتر از سمتم استعفا می‌دادم.

این مقام مسئول حزب حاکم ترکیه همچنین بیانیه‌ها و اظهارنظرهای برخی از کشورهای اسلامی که تظاهرکنندگان مصری را تروریست خوانده بودند، مورد انتقاد قرار داد و به این نکته اشاره کرد که پادشاهی‌های اسلامی از رژیم کودتا به خاطر دفاع از قدرت و جلوگیری از ورود دموکراسی از مصر به کشورهایشان حمایت می‌کنند.

وی همچنین کشورهای اروپایی را مورد عتاب قرار داد و گفت: این کشورها در قبال کودتا در مصر ساکت مانده‌اند. اگر ما بتوانیم دست نشانده‌هایی چون عبدالفتاح السیسی، فرمانده ارتش مصر را که عامل کودتاست، کنترل کنیم، خواهیم توانست کنترل 84 میلیون مصری را نیز به دست بگیریم.

حسین چلیک، معاون ریاست حزب حاکم ترکیه نیز در صفحه خود در توییتر با انتقاد از رئیس سازمان همکاری اسلامی نوشت: آیا شخص دیگری هست که بداند احسان اوغلو چه کاری انجام می‌دهد؟ این فرد محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مخلوع مصر را پس از کودتا محکوم کرد.

وی با ابراز نامیدی از سکوت سازمان همکاری اسلامی در قبال کودتای مصر، گفت: این سازمان چه زمانی می‌خواهد سخن بگوید اگر امروز این کار را انجام ندهد؟

این در حالیست که احسان اوغلو در پاسخ به این انتقادها در صفحه توییتر خود نوشت: هیچ کشوری اجازه ندارد تا درباره مساله مصر به بحث بپردازد.

مقر سازمان همکاری اسلامی در جده، عربستان است و دوره 9 ساله ریاست احسان اوغلو بر این سازمان که پس از سازمان ملل، دومین سازمان بین‌المللی محسوب می‌شود، در پایان سال جاری میلادی به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha