• دوشنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92052815991
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

جشنواره اعجاز علمی قرآن برگزار شد

جشنواره اعجاز علمی قرآن برگزار شد

اولین جشنواره اعجاز علمی قرآن در تبریز برگزار شد.

اولین جشنواره اعجاز علمی قرآن در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حجت پیغمبری، ارشد عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در منطقه شمال غرب کشور، در این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره را به فال نیک گرفته و از قرآن استمداد می‌طلبیم تا بتوانیم از این گنجینه الهی برای انجام اقدامات پیش رو مدد بگیریم.

وی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، روخوانی قرآن همراه با تدبر در آن است که راه‌گشا خواهد بود.

وی بر لزوم توجه جدی مسوولان به قرآن کریم تاکید کرد.

قرآن معجزه‌ای جاوید وهمه جانبه است

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم پایه دانشگاه تبریز نیز در این مراسم قرآن را معجزه‌ای جاوید و همه جانبه خواند که در هر عصری متناسب با پیشرفت علم جنبه جدیدی از اعجاز قرآن کشف می‌شود.

سعید جعفری‌راد گفت: اعجاز علمی قرآن یکی از ابعاد مختلف اعجاز است که از حدود یک قرن پیش توسط طنطاوی به صورت خاصی به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: اعجاز قرآن به دو صورت خبرهای غیبی از گذشته و آینده و اسرار خلقت در قرآن قابل بررسی و کشف است که البته غیر از اینها اشاره‌های قرآنی هم وجود دارد ولی جزو موارد اعجاز محسوب نمی‌شود، چون قبل از اسلام در تورات و انجیل به آن اشاره شده است.

وی با بیان این‌که «اخیرا در این مرکز دو مورد از اعجاز علمی قرآن به اثبات رسیده است» افزود: آب باران در قرآن با عنوان آب طهور آورده شده است در حالی که مادی گراها مدعی شده بودند که آب باران همانند آب مقطر است و این اعجاز به حساب نمی‌آید که با بررسی‌های علمی روی آب مقطر نشان داده شد که آب مقطر عمر ماندگاری خیلی کمتری نسبت به آب باران دارد که به این ترتیب سخن مادی گراها در این مورد نفی و اعجاز قرآن به اثبات رسید.

وی گفت: معجزه، طفره پذیر نیست ولی مادی گراها درصدد نفی آن هستند.

جعفری‌راد در رابطه با مورد دوم اعجاز قرآن گفت: پدیده نامرئی سازی با این توضیح که شی‌ای در دنیای مادی دیده نشود ولی در حقیقت وجود داشته باشد، در قرآن وجود دارد و اخیرا دانشمندان ماده‌ای با نام "متا متریال" را کشف کردند که روی هر شی‌ای که با آن ماده پوشیده شود دیده نمی‌شود و این خود شاهدی بر این مدعاست که قرآن معجزه‌ای جاوید و همه جانبه است.

اولین جشنواره یکروزه اعجاز علمی قرآن توسط دفتر نوآوری‌های علمی شهید فهمیده استان آذربایجان شرقی و با همکاری عقیدتی سیاسی وزارت دفاع منطقه شمال غرب کشور در فرهنگسرای مبین تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha