• شنبه / ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92052614768
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

عمل به قرآن لازمه مهجوریت‌زدایی از قرآن است

رییس موسسه جامعةالقرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) قم گفت: اکنون وظیفه اصلی همه فعالان قرآنی تبلیغ و ترویج آموزهای قرآنی و دینی در جامعه است؛ چرا که قرآن در میان مردم در مهجوریت به سر می‌برد.

رییس موسسه جامعةالقرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) قم گفت: اکنون وظیفه اصلی همه فعالان قرآنی تبلیغ و ترویج آموزهای قرآنی و دینی در جامعه است؛ چرا که قرآن در میان مردم در مهجوریت به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی طباطبای در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات کشوری جامعةالقرآن‌الکریم، قرآن را محور و اساس تبلیغ دانست و اظهار کرد: اساس ارشاد و تبلیغ مردم به دین مبین اسلام به واسطه قرآن و آیات نورانی آن امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با بیان این‌که «محور ارشاد مردم به دین قرآن است» تصریح کرد: کسانی که از سوی خداوند توفیق تلاوت و حفظ قرآن را پیدا کرده‌اند باید زکات این ثروت را در راستای ترویج قرآن کریم در بین مردم ادا کنند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: کسانی که توفیق تلاوت و حفظ قرآن به آنها عطا شده باید نور قرآن را در دل دیگران روشن کنند و این وظیفه سنگین بر دوش همه جامعه قرآنی نهاده نشده است.

وی صبر و تحمل را لازمه تبلیغ آیات قرآن عنوان کرد و افزود: در راه ترویج و گسترش قرآن و دین مبین اسلام مشکلات و سختی‌هایی وجود دارد که باید به واسطه صبر و سعه صدر این معضلات را برطرف کرد.

رییس موسسه جامعةالقرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) با تاکید بر این‌که «جامعه قرآنی پرچم‌داران تبلیغ قرآن هستند» تصریح کرد: اکنون وظیفه اصلی همه فعالان قرآنی تبلیغ و ترویج آموزهای قرآنی و دینی در جامعه است؛ چراکه قرآن در میان مردم در مهجوریت به سر می‌برد.

وی با بیان این‌که «عمل به آیات قرآن از تلاوت آن بالاتر و مهم‌تر است» اظهار کرد: اگر آیات قرآن به زیبایی هر چه تمام قرائت و حفظ شود اما در عمل آن بی بهره باشیم به یقیین هیچ تاثیری در جامعه و اطرافیان ما نخواهد گذاشت.

طباطبایی تربیت نفس قرآنی را لازمه اثرگذاری آیات در دل‌ها دانست و تصریح کرد: اگر نفس وجودی هر انسان در محضر قرآن تربیت شود به یقین آثار و برکات تلاوت و حفظ قرآن او در جامعه نیز اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که «قرآن منبع نورانیت و صفا است» خاطرنشان کرد: در هر کجا از این کره خاکی سخن و کلام قرآن در میان باشد به طور قطع نورانیت و صفا شعاع فراوانی از محیط را در بر خواهد گرفت و این از نشانه‌های بارز عظمت قرآن است.

طباطبایی حاملان قرآن را منبعی از انوار الهی توصیف کرد و افزود: هر کسی که در سینه خود آیات قرآن را قرار داده باشد نورانیت در وجود او موج خواهد زد و انوار نورانی او اطراف خود را نیز در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha