• پنجشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۲:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 92052413748
  • خبرنگار : 71132

چراغ سبز مجلس به 15 وزیر کابینه یازدهم؛

رای استثنایی وزیر اقتصاد و مردودی ناپلئونی نجفی

رای استثنایی وزیر اقتصاد و مردودی ناپلئونی نجفی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین ساعات پنج‌شنبه (24 مردادماه) و درست دو ماه بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تکلیف کابینه دولت جدید را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آخرین ساعات پنج‌شنبه (24 مردادماه) و درست دو ماه بعد از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تکلیف کابینه دولت جدید را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حالی که ساعت از 9 شب گذشته بود نتایج رای نمایندگان به 18 وزیر پیشنهادی اعلام شد؛ در این میان محمدعلی نجفی با یک رای کمتر موفق به اخذ رای اعتماد نمایندگان نشد. در حالی که 142نماینده موافق تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط وی بودند اما او برای وزیر شدن به یک رای بیشتر نیاز داشت، به ویژه اینکه 133 نفر از نمایندگان با تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط وی مخالفت کردند.

در این میان همچنین بیشترین آرای ممتنع برای حجتی وزیر کشاورزی با 26 رای و نعمت‌زاده وزیر صنعت با 24 رای و کمترین آرای ممتنع برای طیب‌نیا وزارت اقتصاد با سه رای و دهقان و چیت‌چیان وزرای دفاع و نیرو با پنج رای به صندوق ریخته شد.

رئیس مجلس نیز این مردودی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را ناپلئونی توصیف کرد. نمایندگان مجلس همچنین رای قاطعی به وزیر اقتصاد دادند و او توانست از 284 رای اخذ شده 274 رای مثبت از نمایندگان بگیرد، لاریجانی رای او را نیز استثنایی توصیف کرد.

در هنگام اعلام نتایج آرای موافق دهقان وزیر پیشنهادی دفاع، قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و حمید چیت‌چیان وزیر پیشنهادی نیرو که به ترتیب 269 ، 260 و 272 رای بود نیز قابل توجه نامیده شد.

رحمانی فضلی نیز از مجموعه 284 رای ماخوذه توانست موافقت 256 نماینده را به خود جلب کند.

مسعود سلطانی‌فر نیز وزیر پیشنهادی ورزش و میلی منفرد وزیر پیشنهادی علوم نیز هر کدام با 148 و 162 رای مخالف موفق به کسب رای اعتماد مجلس نشدند.

لاریجانی برای آنها در سمت‌های دیگری آرزوی توفیق کرد.

بر این اساس، در بین آرای 18وزیر پیشنهادی کابینه یازدهم بیشترین موافقت‌ها تصدی وزارت اقتصاد از سوی طیب‌نیا و بیشترین مخالفت با تصدی وزارت علوم توسط میلی منفرد بود.

اگرچه که ربیعی وزیر تعاون نیز با 100 رای مخالف، آخوندی وزیر راه با 107 رای مخالف و زنگنه وزیر نفت با 104 رای مخالف نیز مخالفان زیادی در مجلس شورای اسلامی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۲۲:۲۹

اقای نجفی شد الگوی من. خیلی مرده

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۲۲:۳۸

اشکالي ندارد نجفي معاون رييس جمهور ورييس سازمان برنامه وبودجه ومنفرد معاون علمي

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۲۲:۳۹

خوبه کلا خطي برخورد ميشه

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۲۲:۵۶

تابلو بود که وزيران علوم و آموزش و پرورش راي نميارند ...

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۴ ۲۳:۵۰

فقط يه خواجه نصيريه که ميتونه وزير نفت بشه. ايول به استاد ما آقاي زنگنه

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۰۰:۴۰

حيف شد آقاي نجفي حيف

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۰۴:۱۰

شکايت خود را نزد خدا مي بريم. بدا به حال اين سياست بازان ... نجفي ناجي ما ميتونست باشه اما...

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۱۲:۲۹

حيف شذ که نجفي و ميلي منفرد راي نياوردند

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۱۴:۰۲

مجلسي ها همش از پيري و سياست‌زدگي حرف ميزدند اما معلوم شد که خودشون بيشترين مشکل را با جوانان داشتند وزاري آموزش و پرورش و علوم و ورزش و جوانان که بيشترين ارتباط رو با قشر جوان دانشجو و دانش آموز داشتند و بهترين انتخاب روحاني براي اين سمت ها بودند رو با سياسي کاري تاييد صلاحيت نکردند. مطمئنا در دور بعدي انتخابات مردم ميدونند بايد چطور راي بدن تا اين آقايون ضدجوانان راي نيارند

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۱۴:۲۴

حيف شد آقاي نجفي راي نياورد از ديروز تا حالا دپرسيم!

avatar
۱۳۹۲-۰۵-۲۵ ۱۵:۱۳

اونایی که رد شدن حقشون بود.سال88همه کشور رو به آشوب کشیدند و مسخره بازی درآوردند، تازه طلبکار هم بودن از مردم. سه نفر دیگه هم واقعا ناپلئونی رای آوردند. شانسشون گرفت!!!!!!!!!!!