• دوشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92052111846
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

حافظ ایرانی عنوان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن دبی را از آن خود کرد

حافظ ایرانی عنوان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن دبی را از آن خود کرد

جوان تبریزی حافظ کل قرآن کریم، عنوان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن دبی را از آن خود کرد.

جوان تبریزی حافظ کل قرآن کریم، عنوان برتر مسابقات بین‌المللی قرآن دبی را از آن خود کرد.

میلاد عاشقی پس از بازگشت از مسابقات بین‌المللی دبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: هفدهمین دوره مسابقات جایزه بزرگ دبی الدولیه با عنوان «السلام علیک یا ایها النبی» از اول تا بیستم رمضان برگزار شد.

وی با بیان این‌که مسابقات شامل دو رشته شخصیت‌های اسلامی و حفظ کل بود، گفت: رشته شخصیت‌های اسلامی از اول رمضان و رشته حفظ کل از هشتم رمضان شروع شد که محدودیت سنی این مسابقات زیر 21 سال بود.

عاشقی افزود: 76 نفر در آزمون ورودی مسابقات انتخاب شده و به مرحله بعدی راه یافتند که در مرحله بعدی در کل 5 سؤال پرسیده شد.

وی گفت: در روز اختتامیه با اینکه قرائتم بسیار خوب بود، فقط به عنوان نفر برتر معرفی شده و نفر اول مسابقات از کشور عربستان، نفر دوم از کشور چاد و نفر سوم از کشور نیجریه برگزیده شدند.

این حافظ کل قرآن کریم معتقد است: داوری مسابقات کاملا جنبه سلیقه‌ای داشته و معیارهای داوری متفاوت بود و داوران مسابقات از کشورهای تایلند، مصر، عربستان، الجزایر و سوریه بودند.

وی همچنین در رابطه با امتحان کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث گفت: این آزمون شامل دو مرحله است که در مرحله اول قبول شده‌ام و مرحله دوم که همان مرحله حسن حفظ است در شهریور ماه برگزار خواهد شد که در صورت قبولی در مرحله دوم می‌توانم تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد را آغاز کنم.

عاشقی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که در صورت قبولی آیا تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی رها کرده و به تحصیل علوم قرآنی خواهید پرداخت، گفت: تصمیم دارم به تحصیلات خود در مقطع راهنمایی نیز ادامه دهم.

وی در انتها افزود: مسابقاتی که در امارات برگزار شد یک نوع تجربه بود و امید است که بتوانیم در سال‌های آتی مقام‌های برتر را از آن خود کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha