• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92051408235
  • منبع : نمایندگی خوزستان

گلریزان؛ مقدمه‌ای برای زدودن آثار جرایم غیرعمد

گلریزان؛ مقدمه‌ای برای زدودن آثار جرایم غیرعمد

رییس کل دادگستری خوزستان جشن گلریزان را مقدمه‌ای برای زدودن آثار رفتار ضداجتماعی جرایم غیرعمد دانست و گفت: اقدام به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، نظم و انضباط جامعه را که در اثر رفتار مجرمانه غیرعمدی مختل شده به جامعه برمی‌گرداند.

رییس کل دادگستری خوزستان جشن گلریزان را مقدمه‌ای برای زدودن آثار رفتار ضداجتماعی جرایم غیرعمد دانست و گفت: اقدام به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، نظم و انضباط جامعه را که در اثر رفتار مجرمانه غیرعمدی مختل شده به جامعه برمی‌گرداند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، محمدباقر الفت در بیست و سومین همایش جشن گلریزان با اشاره به وجه تسمیه مراسم آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به «گلریزان»، گفت: گلریزان رسمی است که ورزشکاران و جوانمردان از سالیان سال برای آبرومندان گرفتار و کسانی که نمی‌توانند دست خود را به‌ سوی دیگران دراز کنند، در فرهنگ جوانمردی رقم زدند.

وی افزود: در این رسم، عده‌ای از افراد بصیر و بیداردل دور هم جمع می‌شوند و با دعوت از هم‌مسلکان خود به شکرانه عنایت الهی و برکتی که به دارایی آن‌ها داده است، دست افتاده‌ای را می‌گیرند و برای اینکه این افتاده بیش از این وضعیت بد، گرفتار تألمات روحی و سرشکستگی اجتماعی نشود، اسم حرکت خود را گلریزان گذاشتند.

الفت بر ضرورت الگوبرداری از رسم نیاکان در دستگیری از نیازمندان تاکید کرد و افزود: خیران افرادی هستند که به فرموده حضرت علی (ع) از وقایع اطراف خود غافل نیستند. این افراد اجازه نداده‌اند روح خدایی‌شان تحت سیطره جسم خاکی‌شان قرار گیرد و رفتارهای دنیایی بر شئونات الهی‌شان تسلط یابد.

وی با بیان اینکه توجهات الهی به‌ دنبال دستگیری از نیازمندان شامل حال انسان می‌شود، تصریح کرد: همه ساله به‌ همت سازمان زندان‌ها و توجهات قوه قضائیه، مراسمی برگزار می‌شود که به‌طور معمول مبالغی جمع‌آوری می‌شود و همراه کمک‌هایی که دولت در اختیار استان قرار می‌دهد و به اهتمام اعلام گذشتی که از سوی بزه‌دیده صورت می‌گیرد، موفق می‌شویم تعدادی از زندانیان را آزاد کنیم.

رییس کل دادگستری استان خوزستان ادامه داد: این اقدام نظم و انضباط جامعه را که در اثر رفتار مجرمانه غیرعمدی مختل شده، به جامعه برمی‌گرداند. اثر این اقدام، صفا و صمیمیتی است که بین مردم جریان می‌یابد و با تشکیل جلساتی این چنین، ارتباط و پیوندهای اجتماعی مستحکم می‌شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های مادی و معنوی ناشی از خطای صورت گرفته برای افراد خطاکار همواره تالمات روحی برای آن‌ها دربردارد، گفت: روح بزه‌دیده در صورت مواجه با کمترین معذرت‌خواهی و جبران خسارت از سوی زیان‌کار، دچار آسایش مجدد می‌شود و به این صورت شخص خطاکار می‌تواند ناراحتی که در اثر وقوع جرم، جسم و جان او را آزار داده بود، از خود جدا کند و فقط حرکت او است که می‌تواند این رنج‌ها و شداید را از یاد و خاطره بزه‌دیده پاک کند.

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه حضور در همایش گلریزان و فراهم شدن امکان کمک به افراد نیازمند نشانه‌ای بر پذیرش اعمال خیران در ماه رمضان است، بر ضرورت شکرگزاری از این فرصت تاکید و خاطرنشان کرد: اقدام انسانی شما دوباره روح مهربانی را در بدن بزه‌دیده جریان می‌دهد و آن را احیا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha