• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 92051407987
  • خبرنگار : 71489

تجدید میثاق جهادگران دانشگاهی با آرمان‌های امام خمینی(ره)

تجدید میثاق جهادگران دانشگاهی با آرمان‌های امام خمینی(ره)

مسوولان و کارکنان جهاد دانشگاهی در آستانه شروع سی و چهارمین سال فعالیت جهاد دانشگاهی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عهد و میثاقی دوباره بستند.

مسوولان و کارکنان جهاد دانشگاهی در آستانه شروع سی و چهارمین سال فعالیت جهاد دانشگاهی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عهد و میثاقی دوباره بستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت کنندگان در این آیین با اهدای تاج گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند.

در حاشیه این مراسم محمد حسین یادگاری رییس جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: مراسم تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و تجدیدی بیعت با رهبر عظیم‌الشان حضرت آیت‌الله عظمی خامنه‌ای هرساله قبل از برگزاری مراسم سالگرد جهاددانشگاهی از سوی جهادگران دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ورود جهاددانشگاهی به سی و چهارمین سال فعالیت خود گفت: موفقیت‌های صورت گرفته در بحث سلول‌های بنیادی و خدمات ناباروری و همچنین ساخت فرستنده‌های رادیویی از شاخص‌ترین دستاوردهایی است که در زمینه‌های علوم پزشکی و فنی مهندسی از سوی جهاد دانشگاهی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در پایان این مراسم مسوولین و کارکنان جهاد دانشگاهی با حضور بر سر مزار زنده یاد کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشکده رویان با ذکر فاتحه‌ای یاد و خاطر این دانشمند جهاد دانشگاهی را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم یکی از اعضای جهاد دانشگاهی در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) میثاق‌نامه‌ی جهادگران جهاد دانشگاهی با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت کرد.

متن کامل این میثاق‌نامه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

"فاما الذین امنو بالله واعتصموا به فسیدخلهم فی رحمة و فضل و یهدیهم الیه صراط مستقیما"

و اما کسانی که به خدا گرویدند و به او تمسک جستند به زودی (خدا) آنان را در جوار رحمت و فضلی از جانب خویش درآورد و ایشان را به سوی خود به راهی راست هدایت کند (سوره مبارکه نساء آیه شریفه 175)

شعار انقلاب فرهنگی (یعنی تلفیق ایمان و علم) از دریای معرفت و اندیشه‌های ناب بزرگمردی نشات گرفت که به ما آموخت ضامن حرکت تکاملی، موحدانه و متعالی انسان، درک فقر خود و استمداد از خدای سبحان در همه‌ امور است و میوه‌های شیرین این ر ابطه قلبی خاشعانه و توکل به خدا و استقمات در راه اطاعت و رضایتش، امید و جوشش و زایش و حیات طیبه‌اند.

امام خمینی(ره) در مسیر تبیین این مهم، مخاطرات راه را نیز گوشزد فرمود و مشفقانه خطر وابستگی به غرب و شرق را برای جامعه دانشگاهی روشن کرد؛ معنی اسلامی شدن دانشگاه‌ها را استقلال آنها از قطب‌های قدرت و زر و زور دانست و دانشگاهیان را از پیروزی ناآگاهانه از دانشگاه‌های غربی به دلیل ناتوانی‌شان در رساندن به مرتبه توحید منع فرمود.

در اندیشه ناب و عمل صالح بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هیچ‌گاه جبهه گسترده و عریض و طویل دشمنی‌ها از دیدی ملتی اسلام‌خواه و مصمم دور نمانده و به همین دلیل، بهره‌گیری از سلاح جهاد سرلوحه اقدامات مختلف در حوزه‌های گوناگون علم و فناوری، اقتصاد و سیاست قرار می‌گیرد.

جهادی که حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی و به امید خدای متعال، حماسه علمی و غایت پیشرفت در این عرصه را رقم خواهد زد و با ساخت قدرت ملی و دورنی، به فضل پروردگار به عدالت منتهی خواهد شد.

سی و سه سال پیش، این آرمان‌های متعالی سبب شد تا جوانانی داوطلب، بار مسوولیت‌ تحقق از جهاد در حوزه علم و فناوری و فرهنگ را در ساخت قدسی دانشگاه اسلامی با تشکیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی بردوش بگیرند.

این مولود مبارک از همان آغاز، در کوره‌ی تحریم و دفاع مقدس، آبدیده شد و با درک شرایط کشور، خدمات علمی و فناورانه خود مبتنی بر جهاد علمی و مسیرهای میانبر را در اختیار صنایع نظامی گذاشت و در سال‌های پس از آن نیز شناسایی و رفع نیازهای موجود را سرلوحه کار خود قرار داد به نحوی که امروز و در آستانه شروع سی و چهارمین سال فعالیت جهاد دانشگاهی نه تنها دایره دستاوردهای پژوهش محور این نهاد کم مؤونه و پربازده وسیع‌تر گشته و به حوزه‌های دانش سلول‌های بنیادین، کشت بافت و تولید گیاهان دارویی، تولید فرستنده‌های پرقدرت رادیویی، صنعت نفت و ساخت دکل‌های عظیم حفاری، بیوتکنولوژی،‌ نانوتکنولوژی، پیشگیری و درمان سرطان، لیزر پزشکی،‌ صنایع نیروگاهی و انرژی‌های نو رسیده است بلکه مهم‌تر از آن، اشاعه این فرهنگ و باور انقلابی است که تاکید می‌کند "نیروهای مومن و کمربستگان به انقلاب عبارت نیستند از یک عده مردم تهی از دانش، معرفت،‌ تخصص و تجربه."

اینک، ما اعضای جهاد دانشگاهی در ایام سالگرد تشکیل این نهاد مقدس، باردیگر پایداری و دلبستگی خود را به آرمان‌های والای حضرت امام خمینی(قدس سره) و تبعیت از ولایت فقیه و زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام کرده و در ایام پربرکت ماه مبارک رمضان از خداوند متعال مسالت می‌نماییم تا توفیق به کارگیری سلاح برنده و امیدبخش جهاد علمی و فرهنگی را در برابر خصم‌های قوی چنگ و تهدیدهایشان بیش از پیش نصیبشان گرداند.

جهادگران جهاددانشگاهی، فرهنگ متعالی انتظار را با مجاهده،‌عجین دانسته و ولایمتداری، پویایی و تلاش، تخلق به فضائل اخلاقی، تعالی فرهنگ، مدیریت، شهامت و شجاعت، اقتداء به سنت و سیره پیامبر(ص) و امامان(ع) را به عنوان ویژگی‌های بی‌بدیل این فرهنگ اصیل، همواره در پیشانی فعالیت‌های خود قرار می‌دهند.

اعضای این نهاد انقلابی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهدای گرانقدر جهاد علمی و به ویژه جهادگران شهید جهاد دانشگاهی،‌ در این مکان مقدس بار دیگر هم پیمان شده و سوگند یا می‌کنند که با تمسک به ایمان اسلامی، استمرار حرکت جهادی و حفظ روحیه انقلابی خود در مسیر تحقق آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و تاکیدات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه حفظ سرعت پیشرفت علمی کشور گام برداشته و سخن برتر جهاد دانشگاهی را در این عرصه به میدان عمل آورند.

والسلام‌علیکم و علی عبادالله الصالحین»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha