• دوشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 92051407957

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خبر داد:

ثبت اطلاعات 2573 دانشجوی شهید توسط جهاد دانشگاهی

ثبت اطلاعات 2573 دانشجوی شهید توسط جهاد دانشگاهی

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از راه‌اندازی نشریه الکترونیکی راهبرد فرهنگی با عنوان «نگاه» و برگزاری سومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در سال جاری خبر داد.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از راه‌اندازی نشریه الکترونیکی راهبرد فرهنگی با عنوان «نگاه» و برگزاری سومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در سال جاری خبر داد.

رضا فریدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تاسیس جمعیت خیریه دانشجویی «یاریگران»، برگزاری سومین دوره مسابقات مناظره دانشجویی (گروهی) و نخستین دوره مسابقات مناظره فردی، چهارمین دوره جشنواره محرومیت زدایی «مهرباران» و طرح ملی « آموزگار ادب» بزرگداشت سعدی را از دیگر برنامه‌های سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی بیان کرد.

وی با اشاره تاریخچه تاسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، اظهارکرد: این سازمان وابسته به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی از سال 77 با هدف ساماندهی مطلوب و توسعه مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های کشور در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و فوق برنامه تأسیس شده است.

وی با اشاره به ایجاد 21 شعبه سازمان دانشجویان در واحدهای مختلف جهاددانشگاهی، گفت: در حال حاضر سازمان دانشجویان ایران به‌ صورت دبیرخانه‌ای فعالیت می‌کند.

فریدزاده با بیان اینکه سازمان دارای شش دبیرخانه است که در حوزه‌های مختلف دانشجویی فعالیت دارد، تصریح کرد: یکی از دبیرخانه‌ها، دبیرخانه مسابقات مناظره دانشجویی است که دو دوره مسابقات را در اردیبهشت و اسفند 91 برگزار کرد و خوشبختانه با استقبال دانشجویان مناسبی روبرو شد.

به گفته وی، دبیرخانه‌ حمایت از محرومان، برگزارکننده‌ چندین دوره جشنواره‌ فرهنگی – دانشجویی «مهرباران» و اردوهای جهادی مناطق محروم از دیگر دبیرخانه‌های فعال سازمان است.

رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به ایجاد دبیرخانه‌ شهدای دانشجو، گفت: این دبیرخانه اطلاعات شهدای دانشجو را در پایگاه اینترنتی به نشانی www.shahidedanesh.ir جمع‌آوری می‌کند و تاکنون نیز موفق به ثبت اطلاعات 2573 دانشجوی شهید شده است.

فریدزاده از دیگر دبیرخانه‌های سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی را دبیرخانه‌ بیداری اسلامی بیان می‌کند که از دی ماه 1390 در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده است و فعالیت‌های بسیاری در زمینه بیداری اسلامی کشورهای منطقه داشته است.

به گفته فریدزاده، دبیرخانه مفاخر ایران اسلامی نیز برگزارکننده‌ چندین دوره‌ دیدار با مفاخر است که در دو سال گذشته دو طرح ملی با عنوان «مسیحای پارسی» گرامیداشت هزارمین سال سرایش شاهنامه و «استاد بشر» گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی را در دانشگاه‌های سراسر کشور با هدف شناساندن این مفاخر و دستاوردهایشان به دانشجویان برگزار کرده است.

وی با اشاره به فعالیت دبیرخانه حمایت از محیط‌زیست، گفت: این دبیرخانه نیز برگزارکننده‌ دو دوره همایش گردهمایی دانشجویی حامی محیط‌زیست در سال 89 و 90 است، البته از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه می‌توان به طرح ملی «بنشانیم درخت» و جنگل دانشجویی و کلاس‌های آموزشی با محوریت محیط‌زیست اشاره کرد.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در خاتمه با بیان اینکه هرکدام از این دبیرخانه‌ها در کنار فعالیت‌های اصلی خود، تولیدات فرهنگی نیز داشته‌اند، اظهارکرد: سازمان دانشجویان در روزهای انتخابات در راستای مصوبات کارگروه انتخابات جهاددانشگاهی فعالیت ویژه‌ای در شعب خود در سراسر کشور داشت که می‌توان به برگزاری تریبون آزاد، نشست، مناظره انتخاباتی بین نمایندگان کاندیداها و برگزاری انتخابات نمادین اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha