• دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92050704055
  • خبرنگار : 71408

مشروح نشست عظیمی درباره خانه سینما

«خانه‌ی سینما تشکیل شده است، نقطه!»

«خانه‌ی سینما تشکیل شده است، نقطه!»

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی با بیان اینکه برای خانه سینما تا قبل از مجمع 19 تیرماه همه کاری می‌شد کرد، دلایل تحویل نگرفتن مدارک 24 صنف سینمایی را تشریح و درباره توصیه‌های رییس‌جمهور و محسنی اژه‌ای، حکم دادگاه، نامه انحلال خانه سینما، سازمان ثبت شرکت‌ها، صنوف و سینماگران معترض، ریل‌گذاری در سینما و ...توضیحاتی را ارائه کرد.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی با بیان اینکه برای خانه سینما تا قبل از مجمع 19 تیرماه همه کاری می‌شد کرد، دلایل تحویل نگرفتن مدارک 24 صنف سینمایی را تشریح و درباره توصیه‌های رییس‌جمهور و محسنی اژه‌ای، حکم دادگاه، نامه انحلال خانه سینما، سازمان ثبت شرکت‌ها، صنوف و سینماگران معترض، ریل‌گذاری در سینما و ...توضیحاتی را ارائه کرد.

× خیلی‌ها زندگی خود را از طریق ترور شخصیت‌ پیش می‌برند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون فعالیت‌های سینمایی کشور در نشستی که با حضور خبرنگاران خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری فارس و سایت‌های سینماپرس و مشرق نیوز ترتیب داده شده بود، در ابتدا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: این ایام مظلومیت ایشان را به شدت به مردم یادآوری می‌کند. ایشان زیر انبوه ناجوانمردی‌ها و تهمت‌ها بودند به شکلی که پس از انتشار خبر ضربت‌خوردنشان، بعضی از مردم به مسجد رفتن او را باور نمی‌کردند.

وی ادامه داد: این خیانت که ترور شخصیت افراد را نشانه گرفته برای امروز و دیروز نیست و گویا ریشه در تاریخ دارد و خیلی‌ها از این طریق زندگی خود را پیش می‌برند.

×تشریح دلایل نگرفتن مدارک 24 صنف سینمایی

عظیمی پس از سخنان ابتدایی ‌اش درباره‌ی علت تحویل نگرفتن مدارک صنوف سینمایی که روز گذشته برای وی ارسال شده بود، گفت:‌مدارک به علت نقص به دوستان برگردانده شد. دوستان فکر می‌کردند صرف تحویل مدارک کافی است و گفته‌اند که نامه‌ی کسر مدارکی که ازما گرفته‌اند نشان می‌دهد که وظیفه‌مان را انجام داده ایم.

وی ادامه داد: صنف یک تشکیلات است. ایجاد یک تشکیلات مقدماتی نیاز دارد و باید اساسنامه‌ی آن بر اساس قانون و قالب ارائه شود، سپس اساسنامه در مجمع عمومی خودشان تصویب می‌شود و سپس هیأت مدیره را انتخاب می‌کنند.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی با اشاره به اتفاقات روز گذشته خاطرنشان کرد: روز گذشته ششم مردادماه یک زونکن حاوی 24 اساسنامه به دست ما رسید اما این اساسنامه‌ها دلیل بر ایجاد یک تشکیلات نیست و باید ضوابط و قراردادی که برای تشکیل یک تشکل وجود دارد نیز کامل باشد بنابراین مدارک آن‌ها قابل پذیرش نبود. آن‌ها فکر می‌کردند اگر ما این مدارک را بپذیریم، قانونی شده‌اند، اما قانون اجازه‌ی پذیرش مدارک ناقص را به ما نمی‌دهد.

×این مدارک را باید در مهلت 72 ساعته ارائه می‌دادند تا می‌پذیرفتیم

عظیمی سپس بااشاره به اساسنامه‌ی اصلاحی خانه سینما که توسط هیأت هفت نفره امضا شده بود، ضوابط تشکیل یک صنف را برشمرد و اظهار کرد: صنوف برای ثبت ابتدا باید هیأت موسس معرفی کرده،‌اساسنامه‌یشان را براساس اساسنامه‌ی تیپ اصلاح یا تدوین کنند و سپس آن را به مجمع عمومی خودشان ببرند. در مجمع اساسنامه تصویب و سپس هیأت مدیره انتخاب می‌شود. پس از طی این مراحل صنوف برای ثبت مدارکشان را به ارشاد ارائه می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که آیا طی چنین مراحلی در ضرب‌الاجل 72 ساعته از صنوف خواسته شده بود؟ اظهار کرد: در توافقنامه‌ی 13 تیر نوشته شده که «اسناد لازم» برای ثبت صنوف باید قبل از برگزاری مجمع ارائه شوند اما این اسناد لازم را کدام مرجع تعیین می‌کند؟ طبیعی است که این کار بر عهده‌ی وزارت ارشاد است.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی در عین حال خاطر نشان کرد: ما با توجه به زمانی که داشتیم و از آنجا که می‌خواستیم به توافقنامه پایبند باشیم اعلام کردیم که در آن 72 ساعت همین کاری را که دیروز انجام دادید، باید انجام می‌دادید. دوستان باید همین مدارک را آن موقع به ما تحویل می‌دادند و ما نیز آن‌ها را قبول می‌کردیم و می‌توانستند مجمع عمومی‌شان را برگزار کنند حتی اگر آن زمان یک درخواست برای ما صادر می‌کردند کار انجام شده بود اما چون این اتفاق نیفتاد مجمع عمومی صنوف قانونی برقرار شد.

×توضیح درباره‌ی مهلت تعیین‌شده توسط ناجا و بی‌اطلاعی از سخنان رییس‌جمهور و محسنی اژه‌ای

عظیمی در ادامه این نشست به چند پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی رایزنی رییس جمهور با وزیر ارشاد در روز گذشته ششم مرداد برای حل مشکل خانه‌ی سینما، سخنان محسنی اژه‌ای و همچنین توافق‌های انجام شده با نیروی انتظامی پاسخ داد.

وی درباره‌ی تماس رییس جمهور با وزیر ارشاد برای برگزاری مجمع عمومی خانه‌ی سینما در روز ششم مردادماه تأکید کرد که در این زمینه اطلاعی ندارم.

عظیمی همچنین درباره‌ی این که سخنگوی قوه قضاییه گفته که این قوه در حال پیگیری موضوع خانه سینما بوده و از دو طرف خواسته است که کار جدیدی انجام ندهند، نیز تأکید کرد: چنین مطلبی را ندیدیم. البته اگر دستوری نیز وجود داشت طبیعتا باید کتبا ابلاغ می‌شد اما در هر صورت من مطلبی را که شما می‌گویید، نخوانده‌ام.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی درباره‌ی آخرین وضعیت ساختمان خانه سینما که تحت حفاظت نیروی انتظامی است هم اظهار کرد: توافقی که شد این بود که تا زمانی که وزارت ارشاد نظر نهایی‌اش را پیرامون وضعیت خانه‌ی سینما اعلام نکند، ساختمان در اختیار هیچ گروهی قرار نگیرد. وزارت ارشاد نیز تا این لحظه درباره‌ی ساختمان خانه سینما هیچ اظهار نظری نکرده و موردی را اعلام نکرده است.

وی در عین حال با تأکید بر اینکه ساختمان خانه‌ی سینما در اختیار وزارت ارشاد است، افزود: ساختمان شرایطی دارد که وزارت ارشاد باید برای آن تصمیم‌گیری کند تا ببیند آن را در اختیار کدام گروه قرار دهد. در هر صورت ساختمان و اموال خانه سینما پس از انحلال در اختیار وزارت ارشاد است.

عظیمی در برابر این مطلب که حکم انحلال خانه‌ی سینما توسط دیوان عدالت اداری باطل و این تشکل فعلا تعطیل شده است، یادآور شد: خانه سینما تا ابد تعطیل است و این با انحلال فرقی ندارد.

×دوستان حاضر به همگرایی نشدند

معاون سازمان سینمایی در ادامه‌ی نشستش با اشاره به اینکه تشکلی متشکل از صنوف سینمایی ایجاد شده است، اظهار کرد: اکنون بحث جایی به عنوان مرکز صنوف سینمایی یا اتحادیه یا مجمع صنوف سینمایی و یا هر نام دیگری است که در واقع تشکلی متشکل از صنوف سینمایی خواهد بود. در 19 تیرماه مجمع عمومی این تشکل برگزار شد و از نظر وزارت ارشاد هم قانونی بوده است. بنابراین ما خانه‌ی سینمای 2 نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما در این مدت تمام تلاشمان بر این بود که نوعی همگرایی ایجاد کنیم. ما می خواستیم حتی کسانی را که فعالیت غیرقانونی می‌کردند، جمع و همگرایی ایجاد کنیم اما این کار به نتیجه نرسید و قرار این دوستان نبود چون می‌گویند اگر قرار نیست که آن ها در ترکیب اصلی خانه‌ی سینما باشند پس خانه‌ی سینمایی هم نباید وجود داشته باشد در حالی که برای ما همه اهالی سینما مهم هستند.

×تا قبل از مجمع 19 تیر همه کاری می‌شد کرد

پس از این سخنان خبرنگار فارس از عظیمی پرسید که در هر صورت اساسنامه‌ها روز گذشته به وزارت ارشاد آمده بود و می‌توانست برای تحقق این همگرایی پذیرفته شود. عظیمی نیز در پاسخ گفت: تا قبل از 19 تیرماه می‌توانستیم هم کار انجام دهیم اما وقتی مجمع عمومی صنوف قانونی برگزار و انتخابات انجام شد و این انتخابات مورد تأیید وزارت ارشاد قرار گرفت خیلی کاری از دست ما برنمی‌آید و ایجاد تشکیلات موازی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد:‌از آن زمان به بعد اگر صنفی بخواهد تشکیل شود باید طبق مقررات وزارت ارشاد درخواست خود را ارائه دهد.

× نظر عظیمی درباره‌ی نام تشکل 19 تیرماه و حکم دادگاه در این زمینه

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی در این بخش در پاسخ به دو پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی نام تشکل 19 تیر که مدام در رسانه‌ها تغییر می‌کند و همچنین حکم دادگاه درباره منع وزارت ارشاد برای ایجاد تشکل جایگزین خانه سینما، گفت: درباره نام باید بگویم که پیشنهاد ما به مجمع عمومی این بود که نام تشکل، خانه اصناف سینمای ایران گذاشته شود اما مصوبه‌ تنها نام خانه سینما بود. در هر صورت تا زمانی که مطابق قانون، عنوان خانه سینما به این تشکل داده نشده ما آن را خانه‌ی اصناف سینمای ایران می‌نامیم.

وی خاطر نشان کرد: نام خانه سینما قبلا در موسسه‌ی ثبت شرکت‌ها ثبت شده است ما باید ابتدا انحلال آن را به قوه‌ قضاییه اعلام کنیم و سپس این عنوان به تشکل 19 تیر داده شود. در هر صورت ما کارهای قانونی این موضوع را انجام داده و با ثبت شرکت‌ها نامه‌نگاری کرده‌ایم.

مهدی عظیمی

عظیمی درباره‌ حکم دادگاه نیز خاطر نشان کرد: هر کس می‌تواند با ودیعه‌ای از سوی دادگاه جلو کاری را بگیرد. اگر ادعایش درست بود که هیچ اما اگر ادعایش درست نبود ودیعه‌ی او به نفع خزانه مصادره می‌شود. خانه سینما هم از همین قانون استفاده کرده است و چیز عجیبی هم نیست. البته طبق صحبت‌ها قرار بود که این امر رسانه‌ای نشود اما دوستان چون خیلی معتقد به قانون هستند بلافصله رسانه‌یی‌اش کردند.

او درباره اینکه آیا سازمان سینمایی توانسته است این حکم را باطل کند، اظهار کرد: تا زمانی که این حکم منتفی نشود، به قوت خود باقی است. دراین زمینه کارهایی را انجام داده‌ایم اما هنوز حکم نهایی صادر نشده است.

× سوالات خبرنگار سایت نزدیک به سازمان سینمایی و پاسخ‌های عظیمی/«خانه‌ی سینما تشکیل شده است، نقطه!»

در بخش دیگری از نشست مهدی عظیمی میرآبادی درباره‌ی خانه سینما، خبرنگار سایت سینماپرس که متعلق به هیأت اسلامی هنرمندان و طیف مدیران رده بالای سازمان سینمایی است، پرسید که چرا بعضی‌ها اصرار دارند خانه سینما در این دولت باز شود در حالی که می‌گویند با دولت بعدی رابطه‌ی خوبی دارند.

معاون جواد شمقدری نیز در پاسخ گفت: آن‌ها هر روز جمله‌ای را که به نفع‌شان باشد، می‌گویند. یک روز می‌گویند ما نمی‌خواهیم خانه سینما باز شود و روز دیگر بیان می‌کنند که آن‌ها نمی‌گذارند خانه سینما باز شود! فکر می‌کنم خواب‌نما می‌شوند.

وی افزود: در هر صورت سازمان سینمایی طبق مقررات اجازه برگزاری مجمع عمومی 19 تیر را صادر کرد و خانه سینما تشکیل شده است، نقطه. مجمع 19 تیر دقیقا قرار است جایگزین آن‌ها شود.

عظیمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار سینماپرس مبنی بر اینکه چرا از سوی عده‌ای تنها جواد شمقدری مسبب همه مشکلات سینما عنوان می‌شود و آماج حملات قرار گرفته است؟ نیز گفت: در هر صورت مسئول سینمایی کشور آقای شمقدری است و طبیعی است که از آقای شمقدری این انتظار وجود داشته باشد که مشکلی در کار نباشد. اما اینکه مسبب همه مشکلات را ایشان معرفی کنند، بوی بی‌انصافی می‌دهد.

وی ادامه داد: بعضی افراد خودشان باعث پاره‌ای از مشکلات در سینمای ایران شده‌اند اما امروز مشکل را به گردن دیگری می‌اندازند.

×چرا دستور رییس جمهور مبنی بر اجرای توافق‌نامه‌ی 13 تیر اجرا نشد؟

"در ادامه، خبرنگاری سخنان مطرح شده در این نشست را احتمالا باعث ایجاد واکنش‌هایی در میان سینماگران دانست و خبرنگار ایسنا نیز به زمان برگزاری مجمع 19 تیرماه اشاره کرد و این موضوع را که رییس‌جمهور پس از آن تاریخ دستور مجددی برای پایبندی به توافقنامه‌ی 13 تیرماه صادر کرده است، نشانه‌ای بر نارضایتی وی از روند پیش گرفته‌شده توسط سازمان سینمایی دانست."

عظیمی نیز در پاسخ اظهار کرد: اعتراض به یک امر قانونی باید از طریق قانون انجام شود. اگر به یک امر قانونی از طریق غیرقانونی اعتراض کنیم فایده‌ای ندارد . بگذارید یک مثال بزنم. در سال 88 رأی‌گیری انجام و نتیجه‌ای از صندوق‌ها بیرون آمد و کسانی برای اعتراض به خیابان آمدند. آیا آن اعتراض به نتیجه‌ای رسید؟ فکر می‌کنم اگر آن‌ها اعتراضان را از طریق قانونی پیگیری می‌کردند این همه خسارت به کشور وارد نمی‌شد.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی سینما هم وضعیت به همین شکل است. اگر اعتراضی به تصمیمات وجود دارد باید از طریق قانون اعمال شود. ما همیشه اعلام کرده‌ایم که خط قرمز ما قانون است و قانون در کتاب مجموعه قوانین وزارت ارشاد برای ثبت صنوف مدارکی دارد که ملاک عمل ماست.

معاون سازمان سینمایی بار دیگر تأکید کرد: اگر مجمع عمومی 19 تیرماه برگزار نشده بود،‌می‌شد خیلی کوتاه آمد اما چنین کوتاه آمدنی پس از آن مجمع امکان ندارد. اگر قرار باشد تصمیم دیگری در این شرایط گرفته و کار به روش دیگری انجام شود برای ما سوالاتی ایجاد می‌شود از جمله این سوال که وقتی افرادی به قانون تمکین کردند و عده‌ای دیگر قانون را زیر پای گذاشتند، باید چه کسی تکریم شود و چه کسی توبیخ؟

مهدی عظیمی

عظیمی سپس با اشاره به توافقنامه‌ی 13تیرماه خاطرنشان کرد: در این مدت هر زمانی که دستور آقای احمدی نژاد مطرح می‌شد ما هیچ مقاومتی نکردیم. تنها جایی که نتوانستیم طبق مقررات عمل کنیم بند سوم تفاهمنامه بود.

× صنوف غیرقانونی نمی‌توانند در جلسه‌شان، اساسنامه را بپذیرند

معاون جواد شمقدری در این نشست، در پاسخ به پرسشی درباره جلسه روز گذشته روسای صنوف سینمایی در ساختمان شماره 2 خانه سینما و پذیرش اساسنامه اصلاح‌شده، گفت: ان‌ها اساسنامه هیات هفت نفره را قبول کرده‌اند اما آن‌ها چه کسانی هستند؟ صنوفی که غیرقانونی‌اند؟ حالا که اساسنامه را قبول کرده‌اند باید طبق آن عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوستان خودشان گفته بودند پنجم مردادماه مدارک را تحویل می‌دهند اما روز ششم مرداد، چند ساعت قبل از مجمع عمومی که اعلام کرده بودند، 26 اساسنامه و مدارک را به صورت ناقص آوردند. فرض کنید که این مدارگ را نیز تحویل می‌گرفتیم، اما این‌ها «اسناد لازم» که در توافقنامه ذکر شده است، نبود.

عظیمی افزود: دوستان باید این‌کار را در همان 72 ساعت انجام می‌دادند. مگر جمع‌آوری این مدارک چه بود که یک‌ماه طول کشید؟ این‌ها تصمیم‌شان چیز دیگری است.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا ضرب‌الاجل 72 ساعته برای تحویل مدارک مطرح شد در حالی که در تفاهم‌نامه چیزی در این‌باره دیده نمی‌شود، ضمن بیان جمله‌ای که تاکید کرد در خبرها منعکس نشود، گفت: من در آن 72 ساعت، سه مرتبه و هر روز یک‌بار مصاحبه می‌کردم و می‌گفتم که ما آماده‌ایم مدارک صنوف را تحویل بگیریم. آن زمان حتی حاضر بودیم یک برگه درخواست بیاورند و طبیعتا آن کار در 72 ساعت انجام‌پذیر بود. حتی اگر فرض می‌کردند که ما دنبال بهانه‌گیری بودیم، که نبودیم، باید بهانه را از ما می‌گرفتند.

× خانه اصناف سینمای ایران به‌زودی در مکان خود مستقر می‌شود

به گزارش ایسنا، عظیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره پیش‌بینی‌اش از شرایط خانه سینما در پایان عمر دولت دهم، عنوان کرد: خانه سینما یا خانه اصناف سینمای ایران تشکیل شده است و به زودی در محل خودش مستقر می‌شود. البته درباره محل استقرار آن‌ها، وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد.

وی ادامه داد: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که موضوع خانه سینما ارتباطی به این دولت و آن دولت ندارد چون ما کار‌ها را بر اساس قانون انجام می‌دهیم.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی همچنین در پاسخ به پرسش این خبرنگار درباره درخواست خانه سینما برای حضور نماینده وزارت ارشاد در جلسه 6 مرداد روسای صنوف گفت: برای جلسه روز گذشته (6 مرداد) در ساختمان شماره 2 خانه سینما، خواسته بودند که نماینده‌ای از وزارت ارشاد حضور داشته باشد اما از آن‌جا که مقدمات برگزاری چنین جلسه‌ای با عنوان مجمع عمومی طی نشده بود، دلیلی بر حضور نماینده ارشاد نبود.

عظیمی همچنین درباره وضعیت 18 صنف معترض به تشکل 19 تیر تصریح کرد: آن صنوف هر زمان کارهای ثبت قانونی‌ خود را انجام دادند، می‌توانند درخواست عضویت در خانه سینما را داشته باشند.

× خوشحالیم که با نامه دیروز چیزی گیرشان آمد!

معاون سازمان سینمایی در بخش دیگری از این نشست، با اشاره به نامه سه‌بندی نقص مدارک که روز گذشته (6 مرداد) تحویل نمایندگان صنوف سینمایی داده شده است، اظهار کرد: دوستان معتقدند این نامه یک برد برای آن‌هاست. خوشحالیم که یک چیزی گیرشان آمد. آن‌ها می‌گویند وزارت ارشاد ما را متهم به سیاسی کاری می‌کند. حال من می‌پرسم که اگر این‌ کارها سیاسی‌کاری نیست، پس چیست؟ اینکه با هر ادبیاتی به مسئولان دولتی اهانت کرده و کارهایی می‌کنند که بوی سیاسی‌کاری می‌دهد، چه معنی‌ای می‌دهد؟

× لوکوموتیو قبلی سینمای ایران سقوط کرد و لوکوموتیو جدید جایش را گرفت

به گزارش ایسنا، پس از پایان بحث‌ها و سوالات راجع‌به خانه سینما، مهدی عظیمی به سخنان چندروز قبل غلامرضا موسوی درباره ریل‌گذاری و سقوط لوکوموتیو سینما به دره اشاره کرد و گفت: در اینکه ریل‌گذاری قدیم، سینمای کشور را به قهقرا می‌برد شک نداریم. تصمیمات جدید، ریل‌گذاری جدیدی را ایجاد کرده که به قول بعضی‌ها لوکوموتیو قدیمی را به ته دره فرستاده است.

وی ادامه داد: آن لوکوموتیو مدنظر آن‌ها، قابلیت رسیدن به هدفی را که مدنظر نظام برای سینما بود، نداشت. آن لوکوموتیو قدرت رسیدن به آن اهداف را نداشت. بنابراین ضرورت داشت هم ریل‌گذاری جدیدی ایجاد و هم لوکوموتیو جدیدی برای رسیدن به مقصد تهیه شود. اکنون، مقصد ریل‌گذاری قدیم از بین رفته و در جهت تثبیت ریل‌گذاری جدید فعالیت‌هایی صورت گرفته است.

معاون شمقدری، دربرابر درخواست خبرنگاران برای بیان اقدامات انجام شده در جهت تثبیت این ریل‌گذاری جدید، بیان کرد: تشکیل سازمان سینمایی و شورای عالی سینما، بردن سینمای کشور به خارج از ایران، توجه به عرضه و نمایش بیش از توجه به تولید، ایجاد ساختارهایی که می‌توانند به عنوان موتور محرک سینما فعالیت کنند و... از جمله این فعالیت‌هاست.

× خراب‌کاری ریلی که سال 62 در سینمای ایران گذاشته شد، الان معلوم شده است

عظیمی در پاسخ به پرسش خبرنگار سایت مشرق، درباره قول‌های داده شده درباره تولید مشترک با سایر کشورها و...، توضیح داد: کار در عرصه سینما، کار یک روز و یک ساعت نیست. خراب‌کاری ریلی که سال 62 در سینمای ایران گذاشته شد، الان معلوم شده است. پس از 16 سال می‌بینیم که آن ریل‌گذاری باعث شده هیچ چیزی در سینما نداشته باشیم.

وی افزود: از نگاه آن ریل، «خارج از کشور» فقط چهار - پنج کشور آمریکا، فرانسه، آلمان و... است اما از نظر ما «خارج از کشور» یعنی تمامی کشورهای خارج از مرز ایران.

مهدی عظیمی

پس از این سخنان عظیمی، خبرنگار مشرق از وی خواست تا توضیحات بیشتری را درباره تولید، عرضه و... بدهد که وی ارائه این توضیحات را به آینده و مسئولان بعدی موکول کرد. سپس مجددا خبرنگار ایسنا از عظیمی خواست تا جزییات اقدامات انجام‌شده در مسیر این ریل‌گذاری را تشریح کند و درباره مسائل مختلف تشکیل سازمان سینمایی و... توضیح دهد چرا که معتقد بود مسئولان موظفند درباره اقدامات خود در پایان دوره‌شان پاسخگو باشند.

سپس عظیمی درباره «توجه به عرضه و نمایش بیش از توجه به تولید» که در حیطه وظایف معاونت فعالیت‌های سازمان سینمایی است، پاسخ داد: اینکه گفتم توجه به عرضه و نمایش بیش از تولید بوده، منظور این نیست که دولت فیلمسازی نمی‌کند. بحث این بود که امکان عرضه و توزیع برای آثار بیشتری فراهم شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: البته اجرای این کارها، مقدمات تحقیقی و سپس مقدمات قانون‌گذاری نیاز دارد. ما مقدمات تحقیقی را فراهم کرده و اکنون دنبال آوردن این تحقیقات در لوایح قانونی هستیم.

معاون سازمان سینمایی یادآور شد: اجرای تصمیم‌ها در ارتباط‌ با تغییر در حوزه سینما به زمان نیاز دارد.

عظیمی در برابر این مطلب که «متاسفانه در کشور ما، معمولا مدیران جدید به اقدامات انجام شده در دوره قبل توجهی ندارند و آن‌ها را کنار می‌گذارند»، گفت: متاسفانه بله. بعضی از تصمیمات در حوزه سینما قابل برگشتند اما بخشی از تصمیمات غیرقابل برگشت هستند.

او همچنین پاسخگویی به سوالات مختلف درباره ریل‌گذاری سینما را در حوزه اختیارات رییس سازمان سینمایی (جواد شمقدری) دانست و درخواست کرد که اطلاعات تکمیلی از وی گرفته شود. در پایان این نشست، خبرنگاران از مهدی عظیمی خواستند که موضوع برنامه‌ریزی زمانی برای پاسخگویی به سوالات درباره عملکرد چهارساله مدیران فعلی را با جواد شمقدری در میان بگذارد.

مهدی عظیمی

نشست مهدی عظیمی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۵-۰۷ ۲۰:۲۹

بايد براي اين نوع استدلال ها متاسف بود. تعريف و تفسير شخصي از قوانين، آفت حوزه فرهنگ در اين ساليان بوده است