• پنجشنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92050301559
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک استاد دانشگاه سمنان:

مبلغان دینی دلایل دوری قرآن از تحریف را بازگو کنند

مبلغان دینی دلایل دوری قرآن از تحریف را بازگو کنند

ایسنا/سمنان استاد دانشگاه سمنان گفت: سخنرانان در ماه مبارک رمضان باید دلایل دوری قرآن از تحریف را برای مردم بازگو کنند.

استاد دانشگاه سمنان گفت: سخنرانان در ماه مبارک رمضان باید دلایل دوری قرآن از تحریف را برای مردم بازگو کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، حجت‏ الاسلام و المسلمین محمود محمودی در جمع پاسداران و سربازان سپاه سمنان در حسینیه شهدا، مهم‏ترین وظیفه مبلغان دینی و سخنرانان در ماه مبارک رمضان در مقابل قرآن کریم اظهار کرد: سخنرانان در ماه مبارک رمضان باید به صورت ریشه‏‌ای به مباحث قرآنی بپردازند.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی باید در مجالس مختلف، دلایل دوری قرآن از تحریف را برای مردم بازگو کنند و اثرات کلام الهی را در زندگی برای همگان ملموس سازند.

استاد دانشگاه سمنان گفت: کارهای بزرگ از عهده مردان بزرگ بر می‏‌آید و آنها از طرف خداوند نماینده هستند، بنابراین برای انجام مأموریت خود نباید از حرف‏‌ها و جوسازی‏‌های مردم هراسی داشته باشند.

محمودی اظهار کرد: انسان‏‌های بزرگ دارای ارزش والایی در نزد خداوند هستند که باید دستورات الهی را بدون ترس و واهمه‏‌ای به دیگران منتقل کند، زیرا ترس مانع از انجام کارهای آنها می‏‌شود.

وی افزود: کسانی که از طرف خدا نماینده هستند، باید در انجام کارها اخلاص و قاطعیت داشته باشند، زیرا در اجرای فرامین الهی کوتاهی جایز نیست و خداوند سمیع، علیم، قادر و آگاه به اعمال بندگان است.

استاد دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: خداوند به تناسب رشد عقلی و درک مردم برای آنها پیامبری را انتخاب می‏‏‌کرد تا اینکه به پیامبر اکرم (ص) رسید و قرآن را بر قلب آن بزرگوار نازل کرد و این کتاب الهی بر خلاف دیگر کتب‏‌ تحریف نشده است.

محمودی بیان کرد: انسان مؤمن باید همیشه به یاد خدا باشد و با اذکار او را یاد کند و بنابراین در قرآن کریم نیز آمده است که ذکر بر دو قسم است که یکی ذکر زبانی و دیگری ذکر قلبی است.

وی تصریح کرد: ذکر قلبی باعث سعادت انسان می‎شود، زیرا همه گناهانی که انسان مرتکب می‏‌شود، نشأت گرفته از غفلت او است و اینکه دلش به یاد خدا نیست و این سبب انجام معصیت می‏‌شود.

استاد دانشگاه سمنان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ادامه داد: امام صادق فرموده در خانه‏‌ای که ذکر خدا گفته شود آن خانه نورانی می‏‌شود و آسمان را روشن می‌کند مانند ستارگان که زمین را روشن می‏‌کنند و برکت آن زیاد می‏‌شود و در این خانه شیطان راه ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha