• جمعه / ۲۱ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 92042112837

شرکت ملی پخش با تایید تخلفات اخیر اعلام کرد:

سوءاستفاده از کارت‌های سوخت، سهمیه نامحدود ایجاد نکرده است

سوءاستفاده از کارت‌های سوخت، سهمیه نامحدود ایجاد نکرده است

پس از انتشار اخباری مبنی بر امکان سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت سوزانده شده به دلیل نقص در سامانه هوشمند سوخت، شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی ایران نیز طی اطلاعیه‌ای این موضوع را تایید و جزییات را تشریح کرد.

پس از انتشار اخباری مبنی بر امکان سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت سوزانده شده به دلیل نقص در سامانه هوشمند سوخت، شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی ایران نیز طی اطلاعیه‌ای این موضوع را تایید و جزییات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی خبر گزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در هفته گذشته رییس کانون جایگاه‌داران عرضه‌کننده سوخت از سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت سوزانده شده خبر داد و گفت: بعد از آن که کارت‌های سوخت توسط پلیس + 10 و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی سوزانده می‌شود، اطلاعات کارت‌های سوزانده شده از طریق سامانه‌ی هوشمند سوخت به تمامی جایگاه‌ها ارسال می‌شود اما در صورتی که سیستم پوز جایگاه به دلیل قطع تلفن، برق یا هرگونه اشکال دیگری در دسترس نباشد، می‌توان از طریق کارت‌های سوزانده شده دوباره سوخت‌گیری کرد.

ناصر رییسی‌فر با اعلام این که نقص در سامانه هوشمند سوخت اصلی‌ترین دلیل سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت سوزانده شده است، افزود: هم اکنون بازرسی کل کشور در حال بررسی موضوع است.

در حالی که مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران مدعی شده است که بازیابی کارت‌های سوخته یک بحث فنی است و از عهده همه خارج است، رییس سندیکای جایگاه‌داران عرضه سوخت در پاسخ به اینکه آیا بازیابی کارت‌های سوخته‌ شده تخصص پیچیده‌ای نیاز دارد؟ گفت: برای این کار نیاز به اجرای برنامه یا اقدام خاصی نیست.

رییسی‌فر با اشاره به این‌که سوء‌استفاده از کارت‌های سوزانده شده از یک سال پیش تاکنون صورت گرفته است، اظهار کرد: اکنون بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

به گزراش ایسنا، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم بعد از گذشت چند روز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: باتوجه به پایش اطلاعات سوخت‌گیری و رصد منشاء تولید سوخت‌گیری‌های نامتعارف، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با همکاری مشترک سازمان بازرسی کل کشور ١٣ جایگاه را که بیشترین سوخت‌گیری نامتعارف انجام می‌دادند، شناسایی کرده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: قطع ارتباط میان تلمبه و سرور ازسوی سوء‌استفاده‌گران، موجب سلب کنترل لیست سیاه و کارت‌های سوخت باطل شده‌ای که در این فهرست قرار داشته اما ابطال فیزیکی نشده بودند، عامل سوء‌استفاده بوده است لیکن این مهم با توجه به طراحی دقیق سامانه هوشمنمد سوخت، پیگیری و شناسایی شد.

شرکت ملی پخش با اشاره به اینکه هر سیستم با قطع ارتباط ، دچار اختلال جدی می‌شود اما در سیستم پیشرفته سامانه کارت هوشمند سوخت، خدمت‌رسانی متوقف نشده و موارد از طریق پیام های هشدار دهنده پیگیری و بررسی می‌شود، اعلام کرد: در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین آمده است: پس از کشف موضوع، اقداماتی شامل افزایش سطح پایش اطلاعات سامانه و ارتقای لازم انجام شده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه خود از محکومیت متخلفان در کمیته رسیدگی به تخلفات فرآورده‌های نفتی خبر داده و آورده است: برخی مسئولان جایگاه ها نیز توسط سازمان بازرسی به مرجع قضایی معرفی شده‌اند و پرونده در دادسرای عمومی تهران تحت پیگرد است.

در پایان اطلاعیه شرکت ملی پخش هم آمده است : بدیهی است تخلف کشف شده خللی در میزان سهمیه مصرف‌کنندگان ایجاد نکرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha