• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92032817052
  • خبرنگار : 71457

بشار جعفری: تمام جهان نظاره‌گر جنایت‌ها علیه کودکان سوری است

بشار جعفری: تمام جهان نظاره‌گر جنایت‌ها علیه کودکان سوری است

بشار جعفری اعلام کرد، تمام جهان شاهد کشتار و شکنجه کودکان سوری از سوی گروه‌های مسلح است.

بشار جعفری اعلام کرد، تمام جهان شاهد کشتار و شکنجه کودکان سوری از سوی گروه‌های مسلح است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست ویژه شورای امنیت در خصوص استفاده از کودکان در درگیری‌های مسلحانه گفت: دولت سوریه قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن هر کس که کودکان کمتر از 16 سال را وارد درگیری‌های مسلحانه کند، مجرم شناخته می‌شود.

بشار جعفری خاطرنشان کرد که دولت سوریه به تعهدات خود مبنی بر حفاظت از شهروندان خود به ویژه کودکان پایبند است.

وی نسبت به این مساله اظهار تاسف کرد که لیلی زروقی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در خصوص "کودکان و درگیری‌های مسلحانه" به بیش از دو سال زمان نیاز داشت تا در گزارش خود در خصوص جنایت‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز گروه‌های مسلح علیه کودکان و استفاده از کودکان به عنوان سرباز سخن به میان آورد، حال آنکه گزارش‌های سیاسی و رسانه‌ای موثقی در خصوص این مساله وجود داشت.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از لیلی زروقی خواست در گزارش خود در خصوص سوریه از کشورهای حامی گروه‌های مسلح بخواهد به حمایت مالی و لجستیکی خود از این گروه‌ها پایان دهند و تحریم‌های اقتصادی خود را علیه مردم سوریه پایان دهند چرا که کودکان سوری قربانی این اقدامات می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که گروه‌های تروریستی بخش‌های آموزشی و مدارس را هدف خود قرار می‌دهند، اما در گزارش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل این گروه‌های نظام سوریه هستند که مسوول هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها و کشتار کودکان معرفی شده‌اند.

جعفری در خصوص جنایت‌های وحشیانه گروه‌های تروریستی در سوریه علیه کودکان به ذکر دو مثال اکتفا کرد و گفت: جبهه النصره یک کودک 14 ساله را در مقابل چشمان پدر و مادرش شکنجه کرد و سپس وی را با شلیک گلوله به قتل رساند. گروه‌های تندرو همچنین یک کودک چهار ساله را در حلب در اواخر سال 2012 شکنجه و آزار و اذیت کردند و سپس وی را دار زدند.

نماینده سوریه در سازمان ملل فتواهای شافی العجمی، شیخ سلفی وهابی را که گردن زدن کودکان سوریه را در روستای حطلة در دیرالزور مایه افتخار می‌دانست، محکوم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha