• سه‌شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 92032816985
  • خبرنگار : 71457

250 موشک پیشرفته در اختیار تندروهای سوریه

250 موشک پیشرفته در اختیار تندروهای سوریه

یک منبع آگاه از رهبران ارتش آزاد سوریه از این مساله پرده برداشت که یکی از کشورهای منطقه 250 موشک پیشرفته به گروه‌های تندرو در سوریه داده است.

یک منبع آگاه از رهبران ارتش آزاد سوریه از این مساله پرده برداشت که یکی از کشورهای منطقه 250 موشک پیشرفته به گروه‌های تندرو در سوریه داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، یکی از رهبران ارتش آزاد سوریه فاش کرد که اولین سری از سلاح‌های پیشرفته که یکی از کشورهای منطقه در نهم ژوئن از طریق ترکیه به مخالفان سوری داد، شامل 250 موشک "کونکورس" می‌شد.

این منبع در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط تاکید کرد که "بیشتر تیپ‌هایی که این موشک‌ها را تحویل گرفتند، اسلام‌گرای تندرو بوده‌اند و جنبش آزادگان شام نیز بخش بسیاری از موشک‌ها را تحت اختیار خود درآورده است.

این منبع که اکنون در نشست‌های ویژه دریافت سلاح‌های جدید در ترکیه حضور دارد، گفت: زرادخانه‌های سلاح در سوریه بر اساس توافق با آمریکایی‌ها تحت کنترل آزادگان شام بوده و این گروه مسوولیت توزیع و تقسیم تسلیحات را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد که موشک‌های "کونکورس" از قبل در اختیار مخالفان مسلخ قرار نداشته و این تجهیزات چهار روز پیش از نشست اخیر کنفرانس اسلامی در قاهره وارد زرادخانه‌های مخالفان شد.

این نشست کنفرانس اسلامی در 13 ژوئن با هدف حمایت از مساله سوریه در قاهره برگزار شد.

این منبع خاطرنشان کرد: یکی از کشورهای منطقه در آن تاریخ 250 موشک ضدتانک کونکورس را از ترکیه وارد سوریه کرده و این موشک‌ها میان چند تیپ در دمشق، ادلب و حمص توزیع شد.

این منبع که از روند جدید مسلح کردن مخالفان سوری آگاه است، گفت: 100 فروند از این موشک‌ها در اختیار جنبش آزادگان شام قرار گرفت که بزرگترین گروه مبارز در سوریه به شمار می‌آید و خواهان رسیدن به حکومت است و سایر موشک‌ها میان گروه‌های دیگر توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha