• یکشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92030502842
  • خبرنگار : 71431

/درپی شهادت 2 آتش‌نشان شیرازی/

2 سال دیگر بازنشسته می‌شدند اگر ...

2 سال دیگر بازنشسته می‌شدند اگر ...

دو سال دیگر بازنشسته می‌شدند و پس از آن شاید تعریف خاطره از دوران 20 ساله خدمت، به کار روزانه‌شان تبدیل می‌شد اما امروز خودشان خاطره‌ای شدند از شهامت مردانی که در آستانه روز مرد، شهادت را بر گزیدند.

دو سال دیگر بازنشسته می‌شدند و پس از آن شاید تعریف خاطره از دوران 20 ساله خدمت، به کار روزانه‌شان تبدیل می‌شد اما امروز خودشان خاطره‌ای شدند از شهامت مردانی که در آستانه روز مرد، شهادت را بر گزیدند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «عبادالله فولادی» و «حسین بهروز» دو آتش‌نشانی هستند که کمتر نامشان شنیده شده اما این نه به خاطر کم ارزش‌بودن کارشان که شاید تنها به اتهام دور بودنشان از پایتخت بوده باشد.

«عبادالله فولادی»، آتش‌نشان 43 ساله و «حسین بهروز» آتش‌نشان 41 ساله ایستگاه 10 سازمان آتش‌نشانی شیراز بودند که هر دو در سال 74 به استخدام آتش‌نشانی درآمدند و اگر همه چیز به خوبی پیش می‌رفت. دو سال دیگر بازنشست می‌شدند و پس از آن شاید دوقلوهای چهار ماهه «حسین بهروز» دور پدر حلقه می‌زدند و مانند دختر هشت ساله «عبادالله فولادی» با خیال راحت به خاطرات پدرشان از عملیات‌ها گوش می‌دادند بی آن که نگرانی از بابت ماموریت‌های سخت پدرانشان داشته باشند.

اولین روز خرداد؛ روز «عبادالله» و «حسین» نبود، برای چندمین بار سایت بازیافت زباله برمشور در جاده شیراز به فسا دچار آتش‌سوزی شده بود و آنان به همراه چهار آتش‌نشان دیگر ایستگاه 10 به محل اعزام شدند و مشغول اطفای حریق بودند که ناگهان زمین زیر پایشان باز شد و آنان را بلعید.

دستگاه‌های دیگر به کمک آمدند

تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی،‌ هلال‌احمر، اورژانس و حتی راه و ترابری به محل آمدند و جستجو را آغاز کردند. چند ساعتی که گذشت شاید همه فهمیده بودند که دیگر نباید به انتظار زنده ماندن فرشتگان نجات درعمق چندین متری زباله‌ها باشند، اما هنوز امید داشتند حتی تا 48 ساعت بعد که هنوز پیکر «حسین بهروز» از زیر زباله‌ها خارج نشده بود، برق امید را می‌شد در چشمان خانواده و دوستانشان دید.

به گزارش ایسنا، پیکر «حسین بهروز» و «عبادالله فولادی»، که اولین آتش‌نشانان شهید شهر شیراز بودند. صبح روز یکشنبه با حضور پرشور شهروندان و مسئولان آتش‌نشانی و ... تشییع شدند و حال باید منتظر ماند و دید که آیا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس، آنان را جزو شهدا محسوب خواهد کرد یا خیر؟

انتهای پیام

آتش نشان شهید؛ عبادالله فولادی

آتش نشان شهید؛ حسین بهروز

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۳-۰۵ ۲۰:۲۴

خداوند روح هر دوی این بزرگواران را شاد کند.