• شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92022818844

رییس ایرانی انجمن جهانی ارتباطات:

روابط عمومی‌ها در حل مشکلات کشور می‌توانند نقش داشته باشند

روابط عمومی‌ها در حل مشکلات کشور می‌توانند نقش داشته باشند

رییس ایرانی انجمن جهانی ارتباطات پیامی را به‌مناسبت برگزاری نخستین هفته‌ی گرامیداشت روابط عمومی در ایران منتشر کرد.

رییس ایرانی انجمن جهانی ارتباطات پیامی را به‌مناسبت برگزاری نخستین هفته‌ی گرامیداشت روابط عمومی در ایران منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروفسور یحیی کمالی‌پور - رییس بخش ارتباطات دانشگاه پوردو کلیومت آمریکا - در پیام خود آورده است: شصتمین سالگرد روابط‌ عمومی‌ را در کشور کهن‌سال و عزیزمان ایران که مصادف با نخستین هفته‌ی گرامیداشت روابط‌ عمومی‌ و اجرای برنامه‌های علمی، حرفه‌یی و صنفی ارزشمند از جمله رونمایی از سردیس دوست و همکار فرهیخته، پروفسور کاظم معتمد‌نژاد است، از صمیم قلب تبریک می‌گویم و یقین دارم که ‌امسال نیز همایش روابط‌ عمومی الکترونیک و کنفرانس روابط‌ عمومی و صنعت با درخششی بیشتر و محتوایی پربارتر از همیشه برگزار خواهد شد و مشعل دوستی‌، همکاری، همفکری و توسعه‌ی علمی‌ را همچنان برافروخته و پاسداری خواهد کرد.

او ادامه داده است: همان‌طور که می‌دانید و بارها نوشته‌ایم و گفته‌ایم، در این دنیای پرتلاطم و به‌شدت درهم تنیده و پیچیده، روابط‌ عمومی‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های حساب‌شده‌ی علمی‌ و هدفمند، نقش‌ برجسته‌ای در حل مسائل و مشکلات کشور ایفا کنند و در راه پیشرفت و توسعه‌ی فرهنگی‌، سیاسی، اقتصادی و انسانی‌ این مرز و بومِ متنوع، چه از نظر جغرافیایی و چه از دیدگاه قومی و سرفرازی آن، نقشی اساسی و ماندگار داشته باشند. بی‌تردید روابط‌ عمومی‌ها می‌توانند علاوه بر نهادینه کردن علم ارتباطات و روابط انسانی‌ مطلوب، چالش‌های فرهنگی‌ را شناسایی و در ترمیم آن‌ها مصمم و کوشا باشند.

روابط‌ عمومی‌ها باید از خود شروع کنند و با اعتقادی راسخ، مستمر و استوار به اصطلاح معمول «طرحی نو دراندازند» و در راه ترمیم ارتباطات میان‌فردی، میان‌فرهنگی‌ و بین‌المللی کوشا باشند. به عبارت دیگر، روابط‌ عمومی‌ها باید ضمن انجام وظایف تخصصی، الگوی اخلاقی و رفتاری در سطح جامعه باشند. به‌عنوان مثال، موارد زیر در عین این‌که ساده و تکراری به‌نظر می‌رسند، می‌توانند به‌عنوان مدل اخلاقی روابط‌ عمومی‌ها مورد تمرین و توجه آن‌ها قرار گیرند:

1- خوش‌بینی را جایگزین بدبینی

2- هم‌فکری را جایگزین تک‌فکری

3- هم‌کاری را جایگزین تفرقه

4- هم‌گرایی را جایگزین خودمحوری

5- دوستی‌ را جایگزین خصومت

6- عمل را جایگزین شعار

7- عشق را جایگزین نفرت

8- بلندفکری را جایگزین کوته‌فکری

9- اعتماد را جایگزین بی‌اعتمادی

10-انتقادپذیری را جایگزین پرخاشگری کنیم

از این فرصت استفاده می‌کنم و به همه‌ی دست‌اندرکاران برگزاری این هفته و دوستان ارتباطاتی، فرهنگی‌، فعالان روابط‌ عمومی و رسانه‌یی تبریک می‌گویم. امیدوارم همچنان در پیشبرد علم ارتباطات و روابط‌ عمومی‌ مصمم و در اراده‌ی گروهی خود، شکست‌ناپذیر باشید. اگرچه دوست داشتم که در میان شما باشم و دست‌های مهربان شما را از نزدیک بفشارم، اما به همین مقدار نیز قناعت می‌کنم که توانستم از طریق این یادداشت کوتاه با شما عزیزان هم‌صدا و هم‌گام شوم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha