• سه‌شنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۷:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92022416783
  • خبرنگار : 71431

سوختگی 2 آتش‌نشان در آتش برج مسکونی

سوختگی 2 آتش‌نشان در آتش برج مسکونی

دو آتش‌نشان زمانی که برای اطفای حریق یک واحد در برج مسکونی رفته بودند، دچار آسیب‌دیدگی شدند که حال یکی از مصدوم وخیم است.

دو آتش‌نشان زمانی که برای اطفای حریق یک واحد در برج مسکونی رفته بودند، دچار آسیب‌دیدگی شدند که حال یکی از مصدوم وخیم است.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع حریق در یک برج‌مسکونی 10 طبقه در ساعت 14:17 به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 68، 69، 10 و 20 را به همراه گروه نجات، نردبام، دو تانکرآب و خودروهای پشتیبانی به محل حادثه واقع در شهرک شهید باقری اعزام کرد.

وی ادامه‌داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل حادثه که در طبقه آخر یک برج 40 واحد مسکونی بود، متوجه شدند که تمامی این واحد کاملا شعله‌ور و یک زن به همراه دو فرزندش در آن محبوس شده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این زن به همراه پسرش از واحد خارج و خود را به فضای امن منتقل کرده بود، گفت: دختربچه حدود هشت ساله این زن در میان شعله‌های آتش محبوس شده و برای فرار از آتش، خود را به پنجره نزدیک کرده و قصد پرتاب خود به پایین را داشت.

ملکی با اشاره به قطع برق و گاز ساختمان، اظهارکرد: آتش‌نشانان خود را به طبقه فوقانی ساختمان رسانده و پس از ورود به واحد مسکونی، در مرحله اول اقدامات خود برای نجات دختربچه را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان دختربچه را نجات داده و تجهیزات تنفسی را در اختیار وی قرار دادند، گفت: در این هنگام شعله‌های آتش ناگهان گسترش یافت و سبب جراحت دو آتش‌نشان شد.

ملکی با اشاره به مصدومیت دو آتش‌نشان در این عملیات گفت: متاسفانه آسیب‌دیدگی یکی از آتش‌نشانان وخیم‌تر است که وی برای درمان به مراکز درمانی منتقل شد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، دختربچه هشت ساله آسیبی ندید.

وی با بیان اینکه علت قطعی وقوع این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی تحت بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در ساعت 16 پس از اطفای حریق و تخلیه دود از طبقات، به عملیات خود در این محل خاتمه داده و در حال حاضر مشغول ایمن‌سازی و بررسی علت قطعی حادثه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha