• چهارشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92021812117
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله نوری همدانی: علما در تبیین حماسه سیاسی انتخابات نقش به سزایی دارند

آیت‌الله نوری همدانی: علما در تبیین حماسه سیاسی انتخابات نقش به سزایی دارند

یکی از مراجع تقلید گفت: نقش علما در تبیین جایگاه حماسه سیاسی و حضور در انتخابات دارای اهمیت فراوانی است.

یکی از مراجع تقلید گفت: نقش علما در تبیین جایگاه حماسه سیاسی و حضور در انتخابات دارای اهمیت فراوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت حضور منسجم و پرشور مردم در انتخابات سال جاری خاطرنشان کرد: در خرداد ماه امسال، حماسه سیاسی بزرگی را در پیش داریم که باید همه علما، روحانیون و مردم در این حماسه عظیم به ایفای نقش بپردازند.

وی اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک ضرورت مهم و ارزشمند است و هرکس در برگزاری این حماسه سیاسی یک وظیفه مهم و شرعی دارد. در این میان نقش علما در جریان حماسه سیاسی جامعه در انتخابات اثرگذارتر است و می‌تواند زمینه حضور مردم به همراه بصیرت و آگاهی را به خوبی فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هتک حرمت صحابه پیامبر(ص) را محکوم کرد و افزود: این بی‌حرمتی‌ها و اهانت‌ها از توطئه‌های همیشگی دشمن برای مواجهه با مسلمانان و شیعیان است، اما باید بدانند ما هرگز چنین اهانت‌هایی را تحمل نخواهیم کرد.

این مرجع تقلید با بیان آیاتی از قرآن کریم درباره ایستادگی در مقابل دشمنان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید قدرت و خشم خود از توطئه‌های دشمن را به آنان نشان دهند و باید با بهره‌گیری از آیات قرآنی این قدرت را به جهان نشان دهیم تا به اهانت‌ها و توطئه‌های خود خاتمه دهند.

وی خاطرنشان کرد: قدرت‌نمایی مسلمانان تنها با وحدت اسلامی میسر می‌شود و دشمن از این وحدت میان مسلمانان می‌هراسد و برای از بین بردن چنین وحدتی تلاش‌های فراوانی می‌کند، هرچند قدرت و اقتدار مسلمانان بسیاری از توطئه ها را خنثی خواهد کرد.

وی همچنین فعالیت‌های تکفیری را اعمالی ناشایست و خلاف اسلام برشمرد و گفت: بسیاری از اقدامات تکفیری از سرمایه‌های نفتی در عربستان و قطر تامین می‌شود و این ثروت انان را از خود بی‌خود و مست ساخته است آن‌گونه که برای نوکری امریکا و اسرائیل به هر اقدام تکفیری خلاف اسلام دست می‌زنند.

نوری همدانی با اشاره به شخصیت حجر بن عدی از اصحاب امام علی(ع) خاطرنشان کرد: بسیاری از شخصیت‌های بزرگ در طول اسلام به دلیل شهادت در راه خداوند به ارزش و مقام والایی دست یافتند که حجر بن عدی یکی از این شخصیت‌های بزرگوار و متدین می‌باشد که در راه پایبندی به اعتقاداتش به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: هتک حرمت دشمنان نسبت به حجر بن عدی موجب شد تاریخ زندگی این شخصیت بزرگوار و مخلص یک بار دیگر مرور و بازگو شود که این امر در جوامع اسلامی بسیار اثرگذار است و ارزش شهادت و فرهنگ مجاهدت را تبیین می‌کند.

وی ادامه داد: کاری که دشمنان کردند موجب شد تاریخ حجربن عدی بازگو شود، نشر و بازگویی افکار این شخصیت بسیار اثر گذار و شهید پرور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha