• یکشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92012508842
  • خبرنگار : 71461

عزاداری حضرت فاطمه(س) در میدان امام خمینی(ره)؛

تقوی: فاطمه(س) برای حمایت از امامت ابتدا بصیرت‌افزایی کرد

تقوی: فاطمه(س) برای حمایت از امامت ابتدا بصیرت‌افزایی کرد

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نخبگان و فرهیختگان جامعه در برابر نهضت و خون شهدا، مسوولیت دارند و نمی‌توانند مثل مردم عادی باشند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نخبگان و فرهیختگان جامعه در برابر نهضت و خون شهدا، مسوولیت دارند و نمی‌توانند مثل مردم عادی باشند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در تجمع عزاداران فاطمی که در میدان امام خمینی(ره) به عنوان بدرقه یاس نبوی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به مقام معظم رهبری و خانواده شهدا اظهار کرد: امروز باید از فاطمه(س) سخن گفت. تا وقتی که پیامبر(ص) حضور داشت،‌منافقان نتوانستند در اندیشه‌های دین و اسلام تفرقه ایجاد کنند و با رحلت پیامبر در تفکر ناب اسلامی انحرافی به وجود آمد.

وی ادامه داد: در این جریان دو گروه به وجود آمده است؛ یکی کسانی که می‌گفتند کتاب خدا برای ما بس است و نیازی به سخن معصومین نداریم. این تفکر در برابر تفکری بود که پیامبر(ص) سال‌ها آن را پرورش می‌داد یعنی پاسداری و حفاظت از اهل بیت(س). این دو تفکر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و عده‌ای طرفدار اسلام خلافت شدند و عده‌ای اسلام امامت که در غدیر پایه‌گذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها برای ایجاد تفرقه در اسلام خلافت را پایه‌گذاری کردند. از آن تاریخ بود که در اسلام شکاف ایجاد شد. اگر امروز وهابیت به قتل شیعه حکم می‌دهد، به دلیل تفکر سقیفه‌ای است و وهابیت امروز به این امر دامن می‌زنند.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی هم می‌خواهند به تفرقه بین مسلمانان دامن بزنند. یکی از پایه‌های حکومت صهیونیست در منطقه، گاهی کشورهای عربی هستند و البته در برادران اهل سنت هم جمع کثیری هستند که محب اهل بیت‌اند و حساب آن‌ها از سایرین جداست.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر (ص)، علی (ع) تنها ماند و تنها یک شخصیتی رشید و توانا توانست در این برهه قد برافراشته و از امامت و ولایت دفاع کند و آن صدیقه طاهره(س) بود. فاطمه تمام قد در برابر انحراف اسلام ایستاد و عاقبت در این راه شهید شد. در این راه فاطمه (س) ابتدا بصیرت افزایی کرد و فریاد زد که ای مسلمانان شما روز غدیر را فراموش کرده‌اید. فاطمه(س) در راه امامت و ولایت شب‌ها هم از پا نمی‌نشست و بر در خانه خواص می‌رفت و با تاثیرگذاران جامعه سخن می‌گفت.

وی خاطرنشان کرد: نخبگان و فرهیختگان جامعه در برابر نهضت و خون شهدا، مسوولیت دارند و نمی‌توانند مثل مردم عادی باشند.

تقوی خاطرنشان کرد: فاطمه(س) در راه حمایت از امامت و ولایت بیت‌الحضن درست کرد که نوعی مبارزه با کفر بود و گریه‌های زهرا (س) فقط برای فدک نبود بلکه فاطمه(س) برای انحراف اسلام گریه می‌کرد. فاطمه(س) حتی در مرگش روش مبارزه با کفر را در پیش گرفت و نگذاشت سوءاستفاده‌گران در آن فضا حاضر شوند.

وی در پایان گفت: مظلومیت صدیقه طاهره(س) و خاندانش با مخفی بودن قبر فاطمه زهرا(س) تا ابد نمایان است و تا روزی که حضرت مهدی (عج) ظهور نکند، گرد این مظلومیت از بین نمی‌رود. هیئات مذهبی در طول تاریخ و کل امروز ایران همواره یک کلاس آموزشی و حماسه‌ای بوده‌اند و در ایجاد انقلاب هم نقش عظیمی داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha