• یکشنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92012508484
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کرمانشاه:

اوج همسرداری و تربیت فرزند را می‌توان در زندگی حضرت زهرا (س) دید

اوج همسرداری و تربیت فرزند را می‌توان در زندگی حضرت زهرا (س) دید

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کرمانشاه، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مسلمانان هستند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کرمانشاه، گفت: حضرت زهرا (س) الگوی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مسلمانان هستند.

طاهره باتمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی الگوی کامل و جامع برای زنان و مردان مسلمان هستند و از ایشان به عنوان 4 بانوی اهل بهشت سخن به میان آمده است.

وی با تاکید بر این‌که «همه بانوان مسلمان باید همسرداری و تربیت فرزند را از این بانوی بزرگوار الگو بگیرند» خاطرنشان کرد: ایشان در امر تربیت فرزند و همسرداری الگوی ما بوده تا برسد به مسائل اجتماعی از قبیل علم و دانش که می‌توان نمونه‌های بارزی را مثال زد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار همه علم و اخلاق‌های برجسته خود را با آیات و روایات به اطرافیان خود آموزش می‌دادند و حماسه آفرینی‌های هر کدام از فرزندان ایشان نشانه‌هایی از لیاقت و تدبیر ایشان در تمامی دوران‌های تاریخ است.

وی با تاکید بر این‌که «حضرت زهرا (س) همسرداری را به اوج خود رسانیده‌اند» گفت: نحوه همسرداری ایشان با حضرت علی (ع) دارای ابعاد معرفتی و قابل تاملی است که می‌تواند برای تک تک خانواده‌ها سرمشق قرار گیرد.

باتمانی به حجاب و پوشش‌هایی که امروزه در جامعه‌های اسلامی صورت می‌گیرد و ما را از زندگی فاطمی دور می‌کند، اشاره کرد و افزود: اگر زوجین جوان زندگی خود را با زندگانی آن پیشوایان دین تطبیق دهند و انتظارات و توقعات خود را به سطح آنها برسانند قطعا در آینده دچار هیچگونه اختلافی نخواهند شد.

وی در ادامه به الگوی حماسی و اقتصادی آن حضرت اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) حماسه‌های زیادی را در طول زندگانی خود رقم زدند و یکی از مهم‌ترین آنها اهمیت دادن به ولایت و خلافت حضرت علی (ع) و جریان فدک می‌باشد که حفظ این دو مهم را در راس نجات مستضعفان و نیازمندان از فقر فرهنگی و اقتصادی می‌دانستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha