• سه‌شنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 92012005765
  • خبرنگار : 71191

«باداب سورت» منتظر تعیین محدوده‌ای مشخص برای سامان‌دهی است

«باداب سورت» منتظر تعیین محدوده‌ای مشخص برای سامان‌دهی است

چشمه‌های «باداب سورت» در مازندران هنوز منتظر پاسخ سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان هستند تا زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه آماده شود.

چشمه‌های «باداب سورت» در مازندران هنوز منتظر پاسخ سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان هستند تا زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه آماده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی مالک عرصه‌ی چشمه‌ی باداب سورت است و محیط زیست نیز بر این منطقه نظارت دارد. در جلسه‌ای که اوایل سال گذشته با این سازمان‌ها در مازندران برگزار شد‌، قرار شد محدوده‌ی این چشمه‌ها مشخص شود تا این اداره کل با فنس‌کشی در محدوده، زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه را فراهم کند.

وی زیرساخت‌هایی را که باید برای این محدوده آماده شوند مواردی مانند سرویس بهداشتی، اقامتگاه موقت و یگان حفاظت دانست و تأکید کرد: برای ایجاد این زیرساخت‌ها با هر سرمایه‌گذاری که این سازمان‌ها (محیط زیست و منابع طبیعی) با آن موافقت کنند می‌توانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را آماده کنیم.

سیف‌الله فرزانه با تأکید بر رکوردار شدن استان مازندران در جذب گردشگر در نوروز 92 اظهار کرد: در نوروز امسال حضور گردشگران، بخصوص خارجی‌ها در این منطقه‌ی بدون زیرساخت قابل توجه بود.

وی با اشاره به وجود مشکلات و موانعی که نهادهای متولی منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری باداب سورت برای تعیین یک محدوده با آن روبه‌رو هستند، گفت: متولیان برای تعیین محدوده باید به‌دنبال راهکارهای قانونی و طی کردن فرآیندهای مشخص باشند تا این کار به‌درستی انجام شود.

او با تأکید بر این‌که در گام نخست باید ظرفیت‌ها و مقدار ارزآوری این‌گونه مناطق نمونه‌ی گردشگری مشخص شود، اظهار کرد: برخی افراد اعتقاد دارند که باید در چنین مناطقی امکاناتی مانند هتل ایجاد شود. در حالی که این تصور درست نیست و از جمله اقداماتی که باید برای این منطقه انجام شود ایجاد راه دسترسی مناسب و زیرساخت‌های اولیه است چون ایجاد امکانات بیشتر باعث وارد شدن آسیب‌های انسانی بیشتر می‌شود.

فرزانه با تأکید بر لزوم توجه به این نکته که مشکلات ایجادشده برای «تنگه‌ی واشی» نباید گریبان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری باداب سورت را نیز بگیرد،‌ بیان کرد: به‌دنبال ثبت جهانی این منطقه در یونسکو هستیم، البته تحت مالکیت درآوردن این منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری را پیگیری نمی‌کنیم چون سازمان میراث فرهنگی تصدی‌گری چنین مکان‌هایی را نمی‌تواند برعهده بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha