• دوشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92011905131
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا (س)زنجان: خطبه‌های حضرت فاطمه(س)،چراغ راهی برای جامعه امروز است

مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا (س) زنجان، گفت: مقام والای بانوی دو عالم در زمان و مکان محدودی خلاصه نمی‌شد، لذا بیانات ایشان راهنمای روشن و جامعی برای همه زمان‌ها خواهد بود.

مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا (س) زنجان، گفت: مقام والای بانوی دو عالم در زمان و مکان محدودی خلاصه نمی‌شد، لذا بیانات ایشان راهنمای روشن و جامعی برای همه زمان‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، زهرا علمی‌فرد در جمع اولیا و دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان زنجان، اظهار کرد: بحث در مورد فاطمه زهرا (س) صحبت سنگینی است و همان‌طور که درک شب قدر برای همگان امکان‌پذیر نیست، درک شخصیت والای بانوی دو عالم نیز به سادگی و بدون شناخت همه جوانب شخصیتی ایشان، ممکن نخواهد بود.

وی با بررسی خطبه حضرت زهرا (س) در مسجد مدینه، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) سه خطبه تاریخی و گیرا داشتند که خطبه ایشان در مسجد مدینه که در ظاهر با عنوان اعتراض ایشان به غصب فدک ایراد شد، حاوی پیام‌های سیاسی و عبادی مهمی است که حتی برای زندگی امروز نیز بسیار پرکاربرد است.

مدیر مرکز تخصصی نورالزهرا (س) زنجان با بیان این‌که «خطبه ایراد شده در مسجد مدینه یک خطبه کوبنده سیاسی نیز بود» گفت: برخی فکر می‌کنند اهل‌بیت (ع)، اهل سیاست نبودند و سیاست را از دیانت جدا می‌دانند، در حالی که هیچ‌گاه این خاندان الهی از سیاست جدا نبودند.

وی افزود: تأکید فاطمه زهرا (س) برای پیروی از امام زمان (عج) و ولی‌فقیه و انتخاب اصلح می‌تواند چراغ راه همه افراد در جامعه امروز باشد که نباید از نظر دور مانده و مورد غفلت قرار گیرد.

این کارشناس مسایل مذهبی، ادامه داد: این خطبه که با حمد و سپاس الهی و درود بر پیامبر شروع می‌شود، پس از آن نبوت و معاد را نیز طرح می‌کند که هدف از آن، تأکید بر این امر مهم بود که هر کسی که از اهل‌بیت (ع) و ولایت دینی روگردان شود، با خدا درافتاده است.

علمی‌فرد با تأکید بر این‌که «فاطمه زهرا (س) در این خطبه، فلسفه احکام را بیان نکرده است» گفت: ایشان با بیان پیامدهای هر کدام از احکام الهی سعی در تفهیم آن به مردم داشتند، زیرا گاهی کج‌فهمی احکام موجب برداشت نادرست و در نتیجه دل‌زدگی از آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به امر به معروف و نهی منکر که از موارد مورد تأکید در خطبه ایشان بود، گفت: امر به معروف، مساله‌ای است که مصلحت جامعه به آن وابسته است و حضرت زهرا (س) نیز تأکید ویژه‌ای بر آن داشتند که متأسفانه در جامعه امروز این مهم مورد غفلت واقع شده و همین بی‌تفاوتی در برابر گناه، یکی از مصداق‌های بارز امر به معروف و نهی از منکر است که عدم توجه به آن موجب آسیب دیدن جدی جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha