• یکشنبه / ۱۸ فروردین ۱۳۹۲ / ۰۷:۰۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92011803983
  • خبرنگار : 71461

تاکید یک استاد حوزه و دانشگاه بر پررنگ کردن خطبه حضرت فاطمه (س) در جامعه

تاکید یک استاد حوزه و دانشگاه بر پررنگ کردن خطبه حضرت فاطمه (س) در جامعه

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر چهره‌ی حضرت فاطمه زهرا (س) و زندگی و سخن ایشان برای جامعه و امت اسلامی به درستی به تصویر کشیده شود، ایشان به عنوان یک الگو برای مسلمانان و غیرمسلمانان مطرح می‌شود.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر چهره‌ی حضرت فاطمه زهرا (س) و زندگی و سخن ایشان برای جامعه و امت اسلامی به درستی به تصویر کشیده شود، ایشان به عنوان یک الگو برای مسلمانان و غیرمسلمانان مطرح می‌شود.

راضیه محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «حضرت زهرا (س) در تربیت فرزند و در مسائل سیاسی و روز جامعه برای تمام افراد دنیا الگو است» اظهار کرد: یکی از بارزترین خصوصیات زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌ریزی زندگی ایشان بود. عبادت، کارهای منزل، هدایت بانوان و وقتی که حضرت زهرا (س) برای همسر و تربیت فرزندان می‌گذاشت همگی با برنامه‌ریزی بود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: حضرت حتی در کارهای شخصی هم به پیامبر کمک می‌کرد. اگر اوقات فراغتی هم داشت برای آن به درستی برنامه‌ریزی می‌کرد. پس برنامه‌ریزی از مهم‌ترین خصلت‌های اخلاقی است که می‌تواند برای زنان و مردان جامعه‌ی ما الگو باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به این‌که «گاهی افراد جامعه‌ی ما برای این‌که از وظایف خود کوتاهی کنند می‌گویند حضرت زهرا (س) معصوم بود و ما همانند او نیستیم» گفت: این تفکر اشتباه است. حضرت برای ما الگو است و تمام وظایفی که انجام می‌داد به عنوان یک همسر و مادر بود. پس ما هم می‌توانیم همانند ایشان باشیم. ایشان در بحث‌ها و فعالیت‌های اجتماعی همفکر پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) کار می‌کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوعی که از زندگی حضرت در جامعه‌ی ما مطرح نشده است همین بحث فکری حضرت زهرا (س) است. همگی ما می‌دانیم که حضرت در جامعه نقش ایفا می‌کردند و حضور داشتند ولی این‌که در چه مقطعی ظهور پیدا می‌کنند برای مردم جامعه به درستی مطرح نشده است.

محمدزاده در ادامه خاطرنشان کرد: حتی در مورد مسائل دینی هم با وجود پیامبر و حضرت علی (ع)، از حضرت زهرا (س) هم سوال می‌کردند و این نشان از آن دارد که همواره زن در جامعه‌ی اسلامی مطرح بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: حضرت زهرا (س) خطبه‌ای می‌خواند که تمام احکام فلسفی، بعثت پیامبر و ویژگی‌های قرآنی و این‌که چرا مردم بعد از پیامبر به انحراف کشیده شده‌اند را مطرح می‌کند، ولی متاسفانه این خطبه در جامعه‌ی ما کمرنگ است و آن‌گونه که باید و شاید روی این موضوع کار نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha