• دوشنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92010500711
  • منبع : نمایندگی قم

حجت الاسلام احمدپور: پیروی از راه و روش فاطمه(س)، وظیفه هر زن و مرد شیعه است

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیام مهم و با ارزش حضرت فاطمه(س) در طول عمر گرانقدرش، گرایش زن و مرد به انسانیت و حیاء می‌باشد.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پیام مهم و با ارزش حضرت فاطمه(س) در طول عمر گرانقدرش، گرایش زن و مرد به انسانیت و حیاء می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام احمد پور به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) ظهر امروز در حرم مطهر با بیان ویژگی‌های انسانی و شخصیتی این بانوی بزرگ گفت: پیروری از رفتار و منش معصومین می تواند انسان را در زندگی به درست‌ترین راهها، رهنمون سازد به خصوص بانوان جهان با تاسی بر فاطمه زهرا(س) می توانند بسیاری از ارزش‌های اخلاقی را در زندگی خود پیاده نمایند.

وی گفت: یکی از سنت‌های خوب در راستای پیروی از سخنان پیامبر اسلام، برگزیدن اسامی پسندیده و مناسب برای فرزندان است به ویژه در جهت توسعه فرهنگ فاطمی انتخاب نام فاطمه بر دختران دارای ارزش فراوانی است و پیامبر عظیم الشان اسلام به این امر سفارش نموده است.

وی افزود: اگر فاطمه(س)، به این مقام والا دست یافته است که چنین فرزندان پاکی را در دامان خود تربیت نماید به دلیل توجه ایشان به همه ارزشهای دینی و اخلاقی در زندگی می‌باشد و مقامش به درجه‌ای رسید که می توانست با جبرئیل سخن بگوید و پس از رحلت پیامبر، توسط سخنان این فرشته آرام گردد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) بارها بر دست فاطمه بوسه زده است عنوان کرد:این بوسه تنها به معنای بوسه پدر بر دست دختر نیست بلکه پیامبر بر دستانی بوسه زد که می دانست از دین، قرآن، ولایت و کمال انسانی حمایت می کند.

حجت الاسلام احمد پور افزود:حضرت فاطمه(س) با شخصیت وارسته خود در طول زندگی گرانقدرش، پیام مهم و با ارزش گرایش به انسانیت و حیاء را برای زنان و مردان جهان دارد که با این پیام، بسیاری از ارزشهای انسانی و اخلاقی در جامعه پیاده می شود.

وی با تاکید بر سرلوحه قرار دادن حیا در زندگی خاطرنشان کرد:اگر در جامعه حیاء به خوبی تبیین شود ارزشهای اخلاقی دیگری را به دنبال خواهد داشت، همان گونه که فاطمه زهرا(س) با حیای خود ضمن پاکدامنی و عفت، هرگز در خانه علی(ع) تقاضایی نداشت که موجب شرمندگی همسرش شود زیرا پیامبر(ص) او را به داشتن حیاء و دم نزدن از مشکلات فرا خوانده بود و این منش فاطمه زهرا(ع) باید الگوی زنان ما باشد.

این محقق حوزه در ادامه تصریح کرد:انسان در دنیا به هر چه دست یابد نمی تواند آن را با خود به جهان آخرت ببرد اما اگر این انسان، انسانیت و حیاء را سرلوحه خود قرار دهد می تواند به اوج کمال و سعادت دست یابد.

وی پیروی از راه و روش حضرت فاطمه(س) را وظیفه هر زن و مرد شیعه خواند و اذعان کرد: راه فاطمه(س)، همان راه و روش قرآن کریم می‌باشد و با حرکت در مسیر منش و رفتار این بانوی بزرگ می‌توانیم از گوهر انسانیت خود محافظت نمائیم.

حجت الاسلام احمد پور خاطرنشان کرد: اگر همه ما بتوانیم از سیره معصومین در زندگی پیروی کنیم بسیاری از مشکلات از میان خواهد رفت، همان گونه که فاطمه زهرا(س) با شنیدن صدای یتیم به یاری او می شتافت و از تنها طعام خانه‌اش می گذشت و در زندگی اش با عفت و پاکدامنی در همه حال از دین به حمایت می پرداخت و دست از ولایت برنمی داشت و در این راه به مقام شهادت رسید.

وی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) از آینده فرزندان خود با خبر بود و می دانست هر یک از فرزندانش چه سرنوشتی در راه اسلام خواهند داشت اما با صبر و شکیبائی در راه ولایت جانفشانی کرد.

احمدپور در پایان عیدی گرفتن واقعی را بخشش گناهان توسط خداوند متعال دانست و یادآور شد:امروز بسیاری از مردم مسلمان در سوگ شهادت این بانوی بزرگ، شادی در عید را فراموش کرده‌اند و به امید کرم و عیدی گرفتن به سوگواری پرداخته‌اند، هر چند گرانقیمت ترین عیدی بخشش گناهان از درگاه خداوند و شفاعت معصومین در قیامت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha