• دوشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91122113909

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ: مربی خارجی می‌آوریم/ از لیگ بعد بازیکنان برتر تقسیم می‌شوند

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ: مربی خارجی می‌آوریم/ از لیگ بعد بازیکنان برتر تقسیم می‌شوند

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ از اجرای آیین‌نامه حضور یک بازیکن دسته برتر در هر باشگاه برای لیگ فصل آینده خبر داد.

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ از اجرای آیین‌نامه حضور یک بازیکن دسته برتر در هر باشگاه برای لیگ فصل آینده خبر داد.

محمد زارع‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره لیگ پینگ‌پنگ در سال 91 اظهار کرد: این دوره از لیگ برتر پینگ‌پنگ نسبت به سال‌های گذشته با نظم و شرایط بهتری برگزار شد و توزیع بازیکنان در باشگاه‌ها بر اساس رنکینگ آن‌ها بود اما آن چیزی که مد نظر ما در توزیع بازیکنان در لیگ بود اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: در نظر داریم که آیین‌نامه مربوط به نقل و انتقال بازیکنان را که امسال نتوانستیم اجرایی کنیم، در سال آینده انجام دهیم که بر اساس آن، هر باشگاهی می‌تواند از بین 6 بازیکن اول دسته برتر تنها یک بازیکن را در اختیار داشته باشد تا بازیکنان در سایر باشگاه‌ها تقسیم شوند و قهرمان از پیش تعیین شده نباشد.

وی اضافه کرد: قرار بود که این موضوع در لیگ امسال هم اجرا شود اما این مصوبه پس از ابلاغ آیین‌نامه لیگ به باشگاه‌ها اعلام شده بود، در نتیجه باشگاه‌ها بازیکنان خود را مشخص کرده بودند.

زارع‌پور از حضور مربیان خارجی درر لیگ فصل بعد خبر داد و گفت: پیش از این پیگیر بودیم که مربیان خارجی را با قراردادهای بلند مدت 2 تا 5 ساله به ایران بیاوریم که هدف اصلی ما هم حضور این مربیان در رده‌های پایه است اما از تجربه‌های آن‌ها در لیگ بزرگسالان هم استفاده خواهیم کرد و حتی اگر این مربیان سطح خوبی داشته باشند در کادر فنی تیم ملی هم از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

رییس فدراسیون پینگ‌پنگ اضافه کرد: تفاهم‌نامه حضور مربیان خارجی در تیم‌های فولاد ماهان سپاهان و فولاد آلیاژ ایران در یزد به جمع‌بندی رسیده است و احتمال حضور این مربیان در دو باشگاه وجود دارد.

وی درباره اینکه چرا امسال هیچ بازیکن خارجی در لیگ حضور نداشت گفت: باشگاه‌ها در نیمه اول فصل نتوانستند بازیکن خارجی بگیرند اما در نیمه دوم فصل هماهنگی‌های لازم انجام شده بود که چند بازیکن خارجی به ایران بیایند اما چون چند هفته پایانی به صورت فشرده انجام شد فرصت حضور آن‌ها در لیگ فراهم نشد. فدراسیون به دنبال آن است که اگر بازیکن خارجی به ایران می‌آید رنکینگش زیر 200 باشد و از سوی دیگر می‌خواهیم که چند بازیکن اول کشور را هم به لیگ‌های خارجی اعزام کنیم.

زارع‌پور گفت: در سال 2011 برنامه‌ریزی کرده بودیم که در سال 2012 چنین اتفاقی بیفتد و بازیکنان ما به لیگ‌های اروپایی بروند اما بازیکنان ایران از نظر روحی و روانی آمادگی نداشتند و با این که رایزنی‌ها در این باره انجام شده بود اما در نهایت چنین اتفاقی در سال 2012 نیفتاد. هرچند امیدواریم که در سال 2013 بازیکنان مطرح ایران به لیگ‌های جهانی بروند.

وی در پاسخ به این که آیا قهرمان لیگ به مسابقه‌های برون مرزی اعزام می‌شود؟ گفت: در نظر داریم که قهرمان لیگ را به یک تورنمنت اعزام کنیم. البته هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و باید شرایط را ببینیم. امیدواریم اگر شرایط فراهم باشد، در شش ماهه سال بعد باشگاه دی را به یک مسابقه برون مرزی اعزام کنیم.

زارع‌پور درباره دعوت نشدن افشین نوروزی به تیم ملی علی‌رغم صحبت‌هایی که درباره احتمال حضور او در اردوی تیم ملی بود هم گفت: در این مرحله از اردوی تیم ملی بازیکنانی که از مسابقه‌های انتخابی به تیم ملی رسیده‌اند در اولویت هستند که چهار نفر مورد نظر در تیم ملی برای اعزام به مسابقه‌های جهانی مشخص شده‌اند. دیگر افراد دعوت شده به اردو هم بازیکنانی هستند که به عنوان حریف تمرینی و بر اساس سبک تمرین آن‌ها انتخاب شده‌اند. قطعا کمیته فنی پیگیر است تا بازیکنان جدید را هم به اردو دعوت کند اما در این مرحله افشین نوروزی جزو دعوت شدگان به اردو نیست.

وی ادامه داد: نفرات دعوت شده به تیم ملی، بازیکنان نهایی اردوی تیم ملی نیستند و اگر بازیکنان دیگری هم آمادگی مطلوبی داشته باشند در مراحل بعدی به اردو دعوت می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha