• یکشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91122013297
  • خبرنگار : 71429

سومین جلسه دادگاه «کهریزک» فردا برگزار می‌شود

روایت «شکات» از جلسه دوم دادگاه قضات بازداشتگاه کهریزک

روایت «شکات» از جلسه دوم دادگاه قضات بازداشتگاه کهریزک

عبدالحسین روح‌الامینی پدر مرحوم محسن روح‌الامینی پس از پایان دومین جلسه دادگاه کهریزک گفت که در جلسه دوم دادگاه، ما هیچ اثری از تنبه، پشیمانی و مسوولیت ‌پذیری در دفاعیات متهم اصلی پرونده مشاهده نکردیم.

عبدالحسین روح‌الامینی پدر مرحوم محسن روح‌الامینی پس از پایان دومین جلسه دادگاه کهریزک گفت که در جلسه دوم دادگاه، ما هیچ اثری از تنبه، پشیمانی و مسوولیت ‌پذیری در دفاعیات متهم اصلی پرونده مشاهده نکردیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پدر مرحوم محسن روح‌الامینی در جمع خبرنگاران درباره این جلسه از دادگاه اظهارکرد: با اینکه ما اصرار داشتیم دادگاه علنی باشد ولی به صورت غیرعلنی برگزار شده و این یک تصمیم قضایی است.

وی افزود: در ارائه دفاعیات متهم اصلی این پرونده ما آثاری از تنبه، پشیمانی و مسوولیت‌پذیری در ایشان و سایر متهمان ندیدیم و متاسفانه باید گفت کسانی که روزی در جایگاه‌های حساسی قرار داشته‌اند، مسوولیت کارشان را بر عهده نمی‌گیرند.

وی درپاسخ به اظهارات خبرنگاران که بیان می‌کردند، آقای مرتضوی گفته که دادگاه و قاضی این دادگاه صلاحیت رسیدگی ندارند، گفت: بچه‌های ما در تصادفات و زلزله کشته شدند و شاید این گونه نمردند، البته ما در جایگاه رسیدگی قضایی نیستیم و نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

روح‌الامینی افزود: آقای مرتضوی بخشی از دفاعیات خود را ارائه داد و مابقی دفاعیاتش به فردا موکول شد.

وی همچنین در پاسخ به اظهارات آقای مرتضوی مبنی براینکه «زمانی که اتفاقات کهریزک رخ داد در مرخصی بودم و در حال آماده کردن رساله دکتری بوده‌ام»، گفت: در بحرانی‌ترین شرایط تیرماه سال 88 کسی برای دفاع از پایان‌نامه مرخصی می‌گیرد، ولی آن زمان بچه‌های ما در حال مرگ بودند.

پدر مرحوم محسن روح‌الامینی با بیان اینکه جلسه دوشنبه دادگاه نیز غیرعلنی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: ما از روند رسیدگی به پرونده کهریزک تا این لحظه رضایت داریم، ولی متاسفانه هیچ آثار تنبه و صداقتی در دفاعیات متهم اصلی این پرونده ندیدیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا اتهام معاونت در قتل نسبت به متهم اصلی این پرونده شامل پرونده پسر شما هم می‌شود؟ گفت: این موضوع جای بحث دارد البته ما شکایت خود را ارائه داده‌ایم که چرا اتهام معاونت در قتل شامل پرونده پسر من نشده است.

روح‌الامینی درباره اینکه چند جلسه دیگر رسیدگی به پرونده کهریزک تمام می‌شود، گفت: باید این سوال را از قاضی بپرسید.

پدر مرحوم محسن روح‌الامینی گفت: بنده دوشنبه عازم سفر مکه هستم و از قبل این موضوع را به دادگاه گفته بودم و ان‌شاءالله در جلسات بعد از سال جدید صحبت‌های خود را در دادگاه خواهم گفت.

وی در پایان متذکر شد: مسائل ماهوی و جزیی حادثه کهریزک در معرض افکار عمومی بوده و اگر جلسات دادگاه هم باز به صورت غیرعلنی برگزار شود، موضوع پنهانی ندارد چرا که بعد از گذشت چهار سال همگان از حادثه کهریزک اطلاع دارند.

در ادامه، علی کامرانی پدر یکی دیگر از قربانیان حادثه کهریزک در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: متهم اصلی این پرونده تمام عناوین اتهامی را رد می‌کند و علاوه بر اینکه ایشان عالی‌ترین مقام قضایی بوده ولی اتهامات وارده نسبت به خود را رد کرده و خودش را تبرئه می‌کند.

وی ادامه داد: متهم اصلی این پرونده به کرات عناوین اتهامی نسبت به خود را رد کرده و لایحه دفاعی که ایشان ارائه داده، تکراری است و بنده مطلب جدیدی در دفاعیات ایشان ندیدم.

در ادامه پدر مرحوم جوادی‌فر یکی دیگر از قربانیان پرونده کهریزک نیز تاکید کرد که دادگاه رضایت‌بخش بوده است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه ما دوست داریم جلسات دادگاه به صورت علنی برگزار شود ولی متاسفانه جلسات غیرعلنی شد.

پدر مرحوم جوادی‌فر ادامه داد: در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک نوبت به شکواییه ما رسید که آقای نیکبخت وکیل بنده به ارائه دفاعیات پرداختند.

وی ادامه داد: دفاعیات آقای مرتضوی در این جلسه قرائت شد و به دلیل طولانی بودن دفاعیات ایشان، جلسه دادگاه به فردا موکول شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی پرسید گویا شما امروز در جلسه دادگاه حالتان بد شده است، گفت: بنده فشار خون دارم و باید قرص می‌خوردم و به دلیل اینکه قرصم را نیاورده بودم حالم بد شد. دلیل دیگری نداشت.

سیدحسن کمالی، وکیل مدافع خانواده کامرانی نیز در ادامه در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری جلسه دادگاه گفت: در این جلسه آقای نیکبخت وکیل مدافع خانواده جوادی‌فر دفاعیات خود را ارائه داد و همچنین آقای مرتضوی دفاعیات خود را بازگو کرد.

وی تصریح کرد: جلسه فردا غیرعلنی برگزار می‌شود گرچه ما ترجیح می‌دادیم دادگاه به صورت علنی باشد، ولی قانون این اختیار را به قضات رسیدگی‌کننده داده که جلسات دادگاه را غیرعلنی برگزار کنند.

این وکیل دادگستری درباره اینکه آیا شما نسبت به روند رسیدگی به این پرونده ایرادی گرفته‌اید؟ گفت: بنده در این زمینه صحبت نمی‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha