• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91121610863
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد:

مطبوعات باید داشتن تعصب صنفی را یاد بگیرند

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعات باید یاد بگیرند مانند دیگر صنوف، تعصب صنفی داشته باشند و فارغ از دعواهای جناحی، حرف یکدیگر را بشنوند و با یکدیگر هم‌اندیشی داشته باشند، چون ایده از جلسات هم‌اندیشی بیرون می‌آید.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطبوعات باید یاد بگیرند مانند دیگر صنوف، تعصب صنفی داشته باشند و فارغ از دعواهای جناحی، حرف یکدیگر را بشنوند و با یکدیگر هم‌اندیشی داشته باشند، چون ایده از جلسات هم‌اندیشی بیرون می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در کرمانشاه، محمدجعفر محمدزاده با بیان این‌که مطبوعات ابزار تعالی فرهنگ یک جامعه هستند نه ابزار سیاست، اظهار کرد: رسانه‌ها با هر دیدگاه و جناح سیاسی، نباید علیه یکدیگر مطلب بنویسند و اجازه دهند اخلاق سیاسی به کار آن‌ها وارد شود.

او مطبوعات را منشأ اثر در جامعه دانست و گفت: همه‌ی اصحاب رسانه نسبت به مسئولیتی که دارند مسئول‌اند و باید بررسی کنند و ببینند آیا مروج فکر در جامعه بوده‌اند یا تقلید صرف از یک شخصیت معروف را در جامعه ترویج داده‌اند.

وی نداشتن امنیت شغلی و بیمه، کم بودن سواد مطبوعاتی و حقوق کم خبرنگاران را نگران‌کننده دانست.

محمدزاده در ادامه به حدود و حقوق مطبوعات اشاره کرد و گفت: تأکید بیش از حد روی حدود مطبوعات موجب ایجاد خفقان خواهد شد و از طرف دیگر، تأکید بیش از حد روی حقوق مطبوعات، بی‌بند و باری را ترویج خواهد داد. مطبوعات باید تلاش کنند راهی میان این دو را پیش بگیرند و تعادل را در کارهای‌شان برقرار کنند، زیرا رشد و پیشرفت بدون تعادل به‌دست نخواهد آمد.

او وجود نشریات حزبی در یک جامعه را بدون اشکال دانست و ادامه داد: این‌که یک نشریه، حزبی باشد مشکلی ندارد؛ اما این نشریه دیگر نمی‌تواند مدعی جریان آزاد اطلاعات باشد. اگر مطبوعات بتوانند جایگاه خود و مخاطب نشریه را بالا ببرند، مطمئنا صاحبان آگهی به سوی آن‌ها سرازیر خواهند شد. در حال حاضر وضعیت اقتصادی مطلوبی نداریم، اما به‌زودی از این گردنه‌ی سخت عبور می‌کنیم و به روزهای خوبی می‌رسیم.

وی با اشاره به ثبت نام 15هزار خبرنگار در سایت سمان، درباره‌ی مشکلات خبرنگاران در این سایت، بیان کرد: کارشناسان این سایت در فروردین‌ماه به هر استانی که مشکل داشته باشد، خواهند رفت و مشکلات خبرنگاران را همان‌جا رفع خواهند کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین به ارسال اسامی هشت‌هزار خبرنگار دارای شرایط دریافت وام مسکن به بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این اسامی به شورای پول و اعتبار و از آنجا به معاونت راهبردی ریاست جمهوری رفته است. ما هم منتظر اعلام نظر این معاونت هستیم و به محض اعلام آن‌ها 24 ساعت بعد، ما نیز پرداخت وام را اعلام خواهیم کرد.

محمدزاده با اشاره به صدور یک‌هزار و 100 مجوز برای نشریه‌های تخصصی و دانشگاهی در دو سال گذشته، اظهار کرد: مدیران مسئول این نشریات باید دارای مدرک دکتری یا فوق لیسانس باشند و رویکرد نشریه‌ی آن‌ها نیز باید تک رشته‌یی باشد.

او اقداماتی مانند افزایش جوایز خبرنگاران در جشنواره‌های مطبوعات، راه‌اندازی سایت سمان، آموزش و چاپ کتب مطبوعات ایران را در راستای کمک و حمایت هرچه بیشتر از خبرنگاران دانست و افزود: افتتاح سرای روزنامه‌نگاران نیز ظرفیت جدیدی است که قرار است نه در مقابل، بلکه در کنار خانه‌ی مطبوعات، مشکلات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را حل کند.

حجت‌الاسلام محمد آفتابی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه - نیز در این جلسه تأکید کرد: سرای روزنامه‌نگاران همراه با خانه‌ی مطبوعات و با هم‌اندیشی، مشکلات پیش روی مطبوعات استان را حل خواهند کرد.

او افزود: استان کرمانشاه نیازمند همدلی است تا بتواند به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha